SDPshared image on Instagram

Hallitus teki puoliväliriihessä huoltajakorotuksen perheellisille opiskelijoille, hyvä niin. Iso kuva on kuitenkin varsin toinen. Ensin hallitus leikkasi opiskelijoiden opintotuesta 86 euroa kuukaudessa ja sen jälkeen antoi puoliväliriihessä perheellisille opiskelijoille 75 euron huoltajakorotuksen. Lopputulos = perheellinen opiskelija saa 11 euroa vähemmän opintotukea kuin vuonna 2015. Näin tehdään oikeaoppinen silmänkääntötemppu. #opiskelija #huoltajakorotus #perhe #puoliväliriihi #silmänkääntötemppusosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Hallitus teki puoliväliriihessä huoltajakorotuksen perheellisille opiskelijoille, hyvä niin. Iso kuva on kuitenkin varsin toinen. Ensin hallitus leikkasi opiskelijoiden opintotuesta 86 euroa kuukaudessa ja sen jälkeen antoi puoliväliriihessä perheellisille opiskelijoille 75 euron huoltajakorotuksen. Lopputulos = perheellinen opiskelija saa 11 euroa vähemmän opintotukea kuin vuonna 2015. Näin tehdään oikeaoppinen silmänkääntötemppu.Sosialidemokraatit SDP

Timo Harakkashared tweet on Twitter

SOS jakaa lisää menoja ja ministerinsalkkuja ja tekee *seuraavalle* hallitukselle miljardileikkauksia. Tulkaa pois,Suomi ansaitsee parempaa.

Antti Rinneshared tweet on Twitter

Hallitus jää kauas työllisyystavoitteestaan. Illan uutinen: Kolme uutta ministeriä. Lopputulos on työllisyyden suhteen pettymys.

Ville Skinnarishared tweet on Twitter

Miljardi Soten tietojärjestelmiin on hyvä sijoitus, jos se käytetään uusin avoimiin järjestelmiin - ei upoteta rahoja vanhaan eli Apottiin.

Maria Guzeninashared image on Instagram

#suomi100 näyttely avattu Euroopan neuvoston yleiskokouksessa Strasbourgissa! Sataan vuoteen mahtuu paikoin vaikeaakin historiaa, mutta eteenpäin on menty. Tehdään seuraavista sadasta vieläkin hienompi menestystarina.maria_guzenina

Ihalainen Lauri

Kansanedustaja
lauriihalainen.fi

Avustaja: Heli K. Koskinen
Email: heli.k.koskinen(ät)eduskunta.fi

Toimielinjäsenyydet ja tehtävät eduskunnassa:

Talousvaliokunta
Maa- ja metsätalousvaliokunta ( varajäsen )

Luottamustehtävät: Suomen Jääkiekkoliiton liittovaltuusto

Olen syntynyt keväällä 1947 Pihtiputaalla. Valmistuin 19-vuotiaana Äänekosken ammattikoulusta kirvesmieheksi ja opiskelin 1960-luvun jälkipuoliskolla Työväen Akatemiassa.

Olen sosiaalidemokraatti kolmannessa polvessa. Arvopohjani rakentui kotona ja monipuolisesta järjestötyöstä – yhdessä tekemisestä.

Pitkä ura palkansaajan palveluksessa alkoi 1970 SAK:n nuorisosihteerinä. 20 vuotta myöhemmin minut valittiin SAK:n johtoon. Työtäni on leimannut palkansaajien asiat, sovinnollisuus, yhteistyöhön pyrkiminen ja koko isänmaan etua ajatteleva vastuukanto.

Työmarkkinajärjestöjen välisillä sopimuksilla on uudistettu työelämää, rakennettu sosiaalista turvaa ja hyvinvointiyhteiskuntaa. Sopimusyhteiskunta ja kolmikantayhteistyö on tuottanut merkittäviä tuloksia.

Tulin valituksi keväällä 2011 kansaedustajaksi Uudeltamaalta ja vastuu laajeni työministeritehtäviin vuonna 2011-2015 Kataisen ja Stubbin hallituksiin. Nyt työnsä aloittaneeseen eduskuntaan tulin valituksi Keski-Suomesta.

Uskon yhdessä vaikuttamisen voimaan ja siihen, että maailmaa, Suomea ja työelämää voidaan rakentaa reilummaksi ja oikeudenmukaisemmaksi askel kerrallaan.

Haluan säilyttää uteliaisuuden uuteen ja arvostukseni niitä kohtaan, jotka ovat suomen rakentaneen yhdeksi maailman tasa-arvoisemmista yhteiskunnista.

Haluan tehdä työni kansanedustajana mahdollisimman hyvin ja pyrkiä olemaan keski-suomalaisille äänestäjilleni antamanne luottamuksen arvoinen.