Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Mitä olis Rooma ilman näitä ihania sypressipuita... tapaamisesta seuraavaan 24min taksi, 34min bussi vai 65min kävellen? Valitsin vaihtoehdon 4 - 100 min mutkitellen kävellen pieniä teitä :)miapetrakumpula

SDPshared image on Instagram

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa. #puoluevaltuusto #sdp #homekoulut #hallitussosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa.Sosialidemokraatit SDP

Satu Taavitsainenshared image on Instagram

Liikennekaari tuli tänään päätökseensä. Jätimme vastalauseen valiokunnan mietintöön. Suomalainen nykyinen säännelty taksijärjestelmä on edullinen, luotettava, palveleva, laadukas ja saatavissa aina ja kaikkialla. Sitä ei saa alasajaa. Haluamme sen säilyvän ja sitä kehitettävän. Aika näyttää, millaiseen sekasortoon taksipalvelut ajautuvat hallituspuolueiden huonojen arvovalintojen myötä.satutaavitsaine

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Kun kätilöiden kritiikki käänsi Sipilän pään sunnuntailisien leikkauksesta, niin voisiko sairaanhoitajien mielipide kääntää pään sotesta?

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Valtakunnansyyttäjä syytteeseen? Kansanedustajana en voi kommentoida riippumatonta tuomioistuinta. No tämä ei ole vielä tuomioistuimessa.

Ihalainen Lauri

Kansanedustaja
lauriihalainen.fi

Avustaja: Heli K. Koskinen
Email: heli.k.koskinen(ät)eduskunta.fi

Toimielinjäsenyydet ja tehtävät eduskunnassa:

Talousvaliokunta
Maa- ja metsätalousvaliokunta ( varajäsen )

Luottamustehtävät: Suomen Jääkiekkoliiton liittovaltuusto

Olen syntynyt keväällä 1947 Pihtiputaalla. Valmistuin 19-vuotiaana Äänekosken ammattikoulusta kirvesmieheksi ja opiskelin 1960-luvun jälkipuoliskolla Työväen Akatemiassa.

Olen sosiaalidemokraatti kolmannessa polvessa. Arvopohjani rakentui kotona ja monipuolisesta järjestötyöstä – yhdessä tekemisestä.

Pitkä ura palkansaajan palveluksessa alkoi 1970 SAK:n nuorisosihteerinä. 20 vuotta myöhemmin minut valittiin SAK:n johtoon. Työtäni on leimannut palkansaajien asiat, sovinnollisuus, yhteistyöhön pyrkiminen ja koko isänmaan etua ajatteleva vastuukanto.

Työmarkkinajärjestöjen välisillä sopimuksilla on uudistettu työelämää, rakennettu sosiaalista turvaa ja hyvinvointiyhteiskuntaa. Sopimusyhteiskunta ja kolmikantayhteistyö on tuottanut merkittäviä tuloksia.

Tulin valituksi keväällä 2011 kansaedustajaksi Uudeltamaalta ja vastuu laajeni työministeritehtäviin vuonna 2011-2015 Kataisen ja Stubbin hallituksiin. Nyt työnsä aloittaneeseen eduskuntaan tulin valituksi Keski-Suomesta.

Uskon yhdessä vaikuttamisen voimaan ja siihen, että maailmaa, Suomea ja työelämää voidaan rakentaa reilummaksi ja oikeudenmukaisemmaksi askel kerrallaan.

Haluan säilyttää uteliaisuuden uuteen ja arvostukseni niitä kohtaan, jotka ovat suomen rakentaneen yhdeksi maailman tasa-arvoisemmista yhteiskunnista.

Haluan tehdä työni kansanedustajana mahdollisimman hyvin ja pyrkiä olemaan keski-suomalaisille äänestäjilleni antamanne luottamuksen arvoinen.