Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n kansanedustaja Merja Mäkisalo-Ropponen on ilahtunut pääministeri Juha Sipilän torstaina eduskunnan kyselytunnilla antamasta lupauksesta kutsua puolueet koolle keskustelemaan julkisten rakennusten sisäilmaongelmien poistamisesta. Sosialidemokraatit esittivät hallitukselle, että puolueet käynnistäisivät yhdessä hankkeen, jonka tavoitteena on etsiä konkreettisia keinoja sisäilmaongelmien poistamiseksi. ─ Nyt on käytävä sanoista tekoihin. Julkisten rakennusten sisäilmaongelmat ovat suuri uhka terveydelle ja monet lapset sekä aikuiset altistuvat jopa elinikäisille sairauksille huonon sisäilman vuoksi. Arviolta 600 000-800 000 suomalaista altistuu päivittäin homeesta johtuville sisäilman epäpuhtauksille. Ongelma ei koske vain kouluja vaan myös esimerkiksi ikäihmisten hoitopaikkoja, joissa hoitajat ja vanhukset oireilevat vakavasti. On hienoa, että nyt on syntymässä puoluerajat ylittävää yhteisymmärrystä ongelman kitkemiseksi, Mäkisalo-Ropponen kertoo.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Hallituksen ja työmarkkinajärjestöjen neuvottelupöydällä on useita – kymmenen kohdan lista asioista, joista olisi hyvä päästä ratkaisuun ennen kehysriihtä. Joukossa on ratkaisujen hakeminen ns. 0-sopimusehtoihin ja siihen mitä työttömien omaehtoista koulutusta työttömyysturvalla. Toivottavasti näissä neuvotteluissa päästään ratkaisuun."Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

– On kuitenkin selvää, että jos hallitus ei lisää resursseja ja hidastuttaa aikatauluja, niin hyväkään osaaminen ei auta, sillä liiallinen kiire estää laadukkaan toiminnan. Hallituksen onkin itse otettava lusikka käteen ja tehtävä konkreettisia toimia, jotta lakiesitykset olisivat paremmin valmisteltuja ja niissä olisi paremmin otettu huomioon pitkän aikavälin kustannusvaikutukset.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared video on Facebook

Kuntavaalit järjestetään 9. huhtikuuta. SDP haluaa ehdokkaiksi monipuolisen joukon suomalaisia, joilla on hyvä käsitys kansalaisten arjen asioista, työelämän haasteista, opiskelusta tai perhearjen pyörittämisestä. Pyydämme sinua ryhtymään kuntavaaliehdokkaaksemme. Klikkaamalla videota se onnistuu helposti.Sosialidemokraatit SDP

Sanna Marinshared image on Instagram

SDP esitti eduskunnan kyselytunnilla hallitukselle parlamentaarista yhteistyötä julkisten rakennusten sisäilma- ja homeongelmien ratkaisemiseksi. Kysyin pääministeri Sipilältä tarttuuko hän esitykseemme. Arvoisa puhemies, Haluan kysyä pääministeri Sipilältä täsmennystä äskeiseen vastaukseenne edustaja Kantolan kysymyksen osalta. Kyse ei siis ole siitä, että me toivoisimme jotakin yhteistä kahvittelua puolueiden välillä vaan me haluamme parlamentaarista yhteistyötä, jossa etsitään oikeita ratkaisuja tähän vakavaan ongelmaan. Eduskunnan tarkastusvaliokunnan teettämän tutkimuksen mukaan pelkästään home- ja kosteusvauriot aiheuttavat noin puolen miljardin, siis puolen miljardin euron, kustannukset yhteiskunnassa joka vuosi. Kustannuksia syntyy muun muassa oireiden ja sairauksien tutkimisesta ja hoidosta, sairauspoissaoloista, työkyvyn menettämisestä sekä työtehon ja tuottavuuden laskusta. Kyse on siis merkittävästä ongelmasta ihmisten terveydelle, mutta myös kansantaloudelle. SDP haluaa parlamentaarista yhteistyötä tämän ongelman ratkaisemiseksi. Tartutteko siihen? #eduskunta #kyselytunti Kiitos myös @uhanadesign supermukavasta Green leaves -collegesta! #Tampere rules!sannamarin

Huovinen Susanna

Kansanedustaja
www.susannahuovinen.fi

Avustaja: Tiina Hirvisaari
Email: tiina.hirvisaari(ät)eduskunta.fi
Puh. 050 574 2087

Toimielinjäsenyydet ja tehtävät eduskunnassa:

Valtionvarainvaliokunta
Ulkoasiainvaliokunta (varajäsen)
Euroopan neuvoston Suomen valtuuskunta (varajäsen)
Ei politiikkaa pidä hylätä – se pitää vallata!

Olen nelikymppinen demarikansanedustaja Jyväskylästä. Tulin valituksi eduskuntaan kolmansissa eduskuntavaaleissani vuonna 1999. Koulutukseltani olen yhteiskuntatieteiden maisteri ja ennen eduskuntaan tuloani työskentelin ikäluokalleni tyypillisesti monenlaisissa projekti- ja pätkätöissä. Olen naimissa ja minulla on kaksi poikaa.

Tällä eduskuntakaudella toimin Suuren valiokunnan jäsenenä, ulkoasiainvaliokunnan ja ympäristövaliokunnan varajäsenenä sekä johdan Suomen Euroopan neuvoston valtuuskuntaa ja Itämeriparlamentaarikoiden valtuuskuntaa. Varsinkin Euroopan neuvoston työltä odotan paljon, sillä demokratiatyö ja ihmisoikeusasiat ovat olleet koko poliittisen toimintani ajan minulle hyvin tärkeitä.

Poliitikon arjessa harrastuksille jää niukalti aikaa, varsinkin kun haluan kaiken liikenevän vapaa-ajan viettää perheeni seurassa. Yritän silti myös huolehtia kunnostani muun muassa lenkkeilemällä ja zumbaamalla.

Minulle on tärkeää se, että suomalainen hyvinvointiyhteiskunta säilyy ja kehittyy. Pienenä kansakuntana meillä ei ole varaa jättää ketään syrjään. Jokaiselle ihmiselle on annettava mahdollisuus löytää oma lahjakkuutensa ja tapa, jolla voi olla osallisena ympäröivässä yhteiskunnassa. Työväenliikkeen satavuotinen työ jatkuu, sillä edelleen tarvitaan työtä tasa-arvon puolesta.