Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Nyt on aika ottaa rohkeita askeleita kohti uuden ajan elinkeino- ja teknologiapolitiikkaa. SDP on valmistellut kasvua ja työllisyyttä tukevan strategian, jossa esitettyihin toimiin toivottavasti myös maan hallitus tarttuu. - Ympäristöteknologiassa ja kierto- ja jakamistaloudessa olisi runsaasti hyödyntämätöntä kasvupotentiaalia, samoin palvelu- ja matkailualalla. Lisäpanostukset tutkimukseen ja tuotekehitykseen ovat nyt välttämättömiä, sanoo SDP:n kansanedustaja Lauri Ihalainen.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

– Katse pitäisi nostaa pelkästä hintakilpailukyvystä vientiin ja elinkeinopuolen uudistukseen. Suomella olisi hyvät mahdollisuudet muun muassa energiatehokkuudessa, ympäristöteknologiassa ja kiertotaloudessa. Olisin odottanut puoliväliriihessä jykevämpiä linjauksia, sanoo SDP:n kansanedustaja Lauri Ihalainen.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared video on Facebook

SDP:n työelämä- ja tasa-arvovaliokunnan demarit Tarja Filatov (pj.), Merja Mäkisalo-Ropponen ja Ilmari Nurminen toivottavat kaikille hyvää vappua. Jokainen meistä on tärkeä osa Suomen menestystarinaa ja jokaiselle meistä on löydettävä oma paikka yhteiskunnasta.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

The Social Democratic Party of Finland strongly condemns the violence that erupted in the Parliament in Skopje. What took place, did not follow the basic principles of parliamentary democracy and is not an acceptable way to influence democratic processes.Sosialidemokraatit SDP

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Hallintarekisteri on kuin koulutusleikkaukset. Kukaan ei kuulemma niitä halua, mutta vastakkaisista lupauksista huolimatta ne silti etenee.

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Hallituksen esitys uudeksi arvopaperilaiksi sisältää jälleen kerran moneen kertaan kuopatun hallintarekisterin samoine ongelmineen kuin aiempina kertoina. Sitä ei pidä hyväksyä. "Vaadimme, että lakiesitys palautetaan kiireelliseen lisävalmisteluun ja siihen lisätään selkeä sijoittajiin kohdistuvat hallintarekisteröinnin kielto myös sijoitettaessa ulkomailla liikkeeseen laskettuihin suomalaisyhtiöiden arvopapereihin. On myös varmistettava, että tiedot omistajista ja sijoituksista todella saadaan ulkomaisista arvopaperikeskuksista", kertoo Lauri Ihalainen. Klikkaa peukkua ja jaa eteenpäin, jos olet Laurin kanssa samaa mieltä!Sosialidemokraatit SDP

Huovinen Susanna

Kansanedustaja
www.susannahuovinen.fi

Avustaja: Kirsi Airio
Email: kirsi.airio(ät)eduskunta.fi

Toimielinjäsenyydet ja tehtävät eduskunnassa:

Valtionvarainvaliokunta
Ulkoasiainvaliokunta (varajäsen)
Euroopan neuvoston Suomen valtuuskunta (varajäsen)
Ei politiikkaa pidä hylätä – se pitää vallata!

Olen nelikymppinen demarikansanedustaja Jyväskylästä. Tulin valituksi eduskuntaan kolmansissa eduskuntavaaleissani vuonna 1999. Koulutukseltani olen yhteiskuntatieteiden maisteri ja ennen eduskuntaan tuloani työskentelin ikäluokalleni tyypillisesti monenlaisissa projekti- ja pätkätöissä. Olen naimissa ja minulla on kaksi poikaa.

Tällä eduskuntakaudella toimin Suuren valiokunnan jäsenenä, ulkoasiainvaliokunnan ja ympäristövaliokunnan varajäsenenä sekä johdan Suomen Euroopan neuvoston valtuuskuntaa ja Itämeriparlamentaarikoiden valtuuskuntaa. Varsinkin Euroopan neuvoston työltä odotan paljon, sillä demokratiatyö ja ihmisoikeusasiat ovat olleet koko poliittisen toimintani ajan minulle hyvin tärkeitä.

Poliitikon arjessa harrastuksille jää niukalti aikaa, varsinkin kun haluan kaiken liikenevän vapaa-ajan viettää perheeni seurassa. Yritän silti myös huolehtia kunnostani muun muassa lenkkeilemällä ja zumbaamalla.

Minulle on tärkeää se, että suomalainen hyvinvointiyhteiskunta säilyy ja kehittyy. Pienenä kansakuntana meillä ei ole varaa jättää ketään syrjään. Jokaiselle ihmiselle on annettava mahdollisuus löytää oma lahjakkuutensa ja tapa, jolla voi olla osallisena ympäröivässä yhteiskunnassa. Työväenliikkeen satavuotinen työ jatkuu, sillä edelleen tarvitaan työtä tasa-arvon puolesta.