Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Suomen talouden kirittämiseksi tarvitaan rohkeita uudistuksia ja reippaita, tulevaisuutta rakentavia investointeja. SDP tarjoaa hallitukselle puoliväliriihen alla eväitä, millä taloustavoitteita on mahdollista saavuttaa ja talouden menopaineisiin voidaan vastata, eikä lisäleikkauksiin tarvitse ryhtyä.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Uusia ajatuksia, näkökulmia, elämyksiä, ravistelua, tietoa ja taitoa. Nautitaan joko diginä tai perinteisesti ja annostellaan runsaalla kädellä - kirjallisuuden ilo kuuluu meille kaikille! Ajatuksia herättävää kirjan ja ruusun päivää!Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Ikäihmisten laadukas hoito ei toteudu tällä hetkellä kaikkialla, ja jopa kaltoinkohtelu on todellinen ongelma. Alalle opiskeleville pitää ensi tilassa palauttaa soveltuvuuskokeet, joka karsii soveltumattomat pois jo pääsykoevaiheessa. Tämän lisäksi on syytä käydä laaja keskustelu siitä, mitä laadukas hoito pitää sisällään. Säästöjä vanhustenhoito ei kestä enää ollenkaan.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti, koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan ja tieteen merkitystä kyseenalaistetaan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's March for Science!Sosialidemokraatit SDP

SDPshared video on Instagram

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti ja koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's march for science! #marchforscience #tiedemarssi #tiede #tutkimus #tutkija #tutkijatsosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Miapetra Kumpula-Natri muistuttaa, että sisäilmaongelmista kärsiviä kouluja voitaisiin korjata EU:sta saatavien tukirahojen avulla. Rahaa pitää vain osata ja viitsiä hakea.Sosialidemokraatit SDP

Eloranta Eeva-Johanna

Kansanedustaja
eeva-johanna.net

avustaja: Jarmo Ailio
Email: jarmo.ailio(ät)eduskunta.fi
Puh. 09 432 4024, 050 574 0119

Toimielinjäsenyydet ja tehtävät eduskunnassa:

Sivistysvaliokunta
Sosiaali- ja terveysvaliokunta
Tulevaisuusvaliokunta (varajäsen)

Olen turkulainen toisen kauden kansanedustaja Varsinais-Suomen vaalipiiristä. Turun yliopisto on opinahjoni, sieltä valmistuin aikanaan filosofian maisteriksi kulttuurihistorian oppiaineesta ja valtiotieteen maisteriksi sosiaalipolitiikan oppiaineesta. Työurani olen pääosin tehnyt järjestösektorilla, viimeksi lastensuojelujärjestössä projektisuunnittelijana.

Minulla ja aviomiehelläni Timolla on neljä yhteistä lasta, 1993 ja 1994 syntyneet pojat ja 2004 syntyneet kaksoset, tyttö ja poika. Vapaa-aikani vietän tietenkin perheeni kanssa ja yritän toki liikkua tarpeeksi, nykyään joogaa, vesijumppaa, zumbaa ja kävelyä, jos aikaa olisi lisää, lukisin enemmän.

Elämän ja opiskelun myötä minusta kouliintui yhteisten asioiden hoitaja, sillä politiikkahan ei ole sen kummempaa ”politiikkaa” vaan meidän kaikkien yhteisiä asioita. Olen parhaimmillani, kun minulla on mahdollisuus toimia sen hyväksi, että maailma olisi hieman parempi paikka elää ja tehdä työtä. Tähän sain oivan mahdollisuuden tultuani valituksi vuonna 1997 Raision kaupunginvaltuuston ja kaupunginhallituksen jäseneksi ja vuodesta 2009 Turun kaupunginvaltuuston jäseneksi.

Olen iloinen kansalaisilta saamastani luottamuksesta työlleni voidessani toimia nyt toista kautta kansanedustajana. Täällä eduskunnassa olemme nimenomaan kansan edustajia eli emme edusta täällä itseämme vaan parhaamme mukaan kaikkia kansalaisia. Olethan siis yhteydessä kun asiaa tulee.