Eloranta Eeva-Johanna

avustaja: Jarmo Ailio
Email: jarmo.ailio(ät)eduskunta.fi
Puh. 09 432 4024, 050 574 0119

Toimielinjäsenyydet ja tehtävät eduskunnassa:

Sivistysvaliokunta
Sosiaali- ja terveysvaliokunta
Tulevaisuusvaliokunta (varajäsen)

Olen turkulainen toisen kauden kansanedustaja Varsinais-Suomen vaalipiiristä. Turun yliopisto on opinahjoni, sieltä valmistuin aikanaan filosofian maisteriksi kulttuurihistorian oppiaineesta ja valtiotieteen maisteriksi sosiaalipolitiikan oppiaineesta. Työurani olen pääosin tehnyt järjestösektorilla, viimeksi lastensuojelujärjestössä projektisuunnittelijana.

Minulla ja aviomiehelläni Timolla on neljä yhteistä lasta, 1993 ja 1994 syntyneet pojat ja 2004 syntyneet kaksoset, tyttö ja poika. Vapaa-aikani vietän tietenkin perheeni kanssa ja yritän toki liikkua tarpeeksi, nykyään joogaa, vesijumppaa, zumbaa ja kävelyä, jos aikaa olisi lisää, lukisin enemmän.

Elämän ja opiskelun myötä minusta kouliintui yhteisten asioiden hoitaja, sillä politiikkahan ei ole sen kummempaa ”politiikkaa” vaan meidän kaikkien yhteisiä asioita. Olen parhaimmillani, kun minulla on mahdollisuus toimia sen hyväksi, että maailma olisi hieman parempi paikka elää ja tehdä työtä. Tähän sain oivan mahdollisuuden tultuani valituksi vuonna 1997 Raision kaupunginvaltuuston ja kaupunginhallituksen jäseneksi ja vuodesta 2009 Turun kaupunginvaltuuston jäseneksi.

Olen iloinen kansalaisilta saamastani luottamuksesta työlleni voidessani toimia nyt toista kautta kansanedustajana. Täällä eduskunnassa olemme nimenomaan kansan edustajia eli emme edusta täällä itseämme vaan parhaamme mukaan kaikkia kansalaisia. Olethan siis yhteydessä kun asiaa tulee.