Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

En meinannut päästä Airbnb paikkaani, kun poliisi piiritti aluetta. Mutta selvisin puhumalla - ja kun huomasivat kaulakorttini GSMA mobile congress. Siinä luki kyllä Ministerial program mutta iltani päättyi jo. Tuossa iltapalani selän takana selitys - Músical Palacesta lähti juuri Espanjan prinssi. Ikkunapaikalla istui kahvilla kaksi jääkaapin kokoista miestä. Isot turvajärjestelyt - mutta mulla hyvä iltapala!miapetrakumpula

Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Tuo tuttu teksti ja lentäminen yleensäkin tuntuu ihan eriltä, kun on lomamatka perheen kanssa tai työmatka. Nyt jälkimmäinen - ja hitsi piti läheltä myöhästyminen - kaksi eri yhteisöiden lentoa samaan aikaan Barcelonaan! Molemmat täysiä, osittain liene myös kansainvälisten telekommunikaatiomessujen vuoksi!miapetrakumpula

Nasima Razmyarshared tweet on Twitter

Se päivä kun perussuomalaisissa kerrotaan, että tämä oli rasistista, nyt saa riittää! Vaan eipä taida sitä päivää tulla.

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Mitä tästä ei olisi saanut sanoa? Vartia sanoo edustavansa uutta poliittista kulttuuria, mutta eikö hän päinvastoin edusta ikivanhaa ja kyseenalaista kulttuuria: aikaa, jolloin herrat suhmuroivat, poliitikot pelastavat toisiansa ja kansa maksaa. Yhteiskunnan yhdessä sovittuja pelisääntöjen sijaan astuu vahvemman oikeus. Nythän hallituspuolueiden ja vihreiden tuella uhkaa syntyä tilanne, jossa valtio menettää 34 miljoonaa euroa eikä asiasta vastaa kukaan."Sosialidemokraatit SDP

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Ekaksi aamulla suoritettiin vauvauinnissa diplomi, ja sitten mentiin torille kuuntelemaan Antti Rinnettä sekä tapaamaan ihmisiä. Uintidiplomin suorittaja nukkui koko tilaisuuden ajan. En tiedä kumpi toimi parempana nukuttajana - uinti vai jo äidin vatsassa tasaisesti toistunut yhteiskunnallinen puhe. 😉kristiinasalonen

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n kansanedustaja Merja Mäkisalo-Ropponen on ilahtunut pääministeri Juha Sipilän torstaina eduskunnan kyselytunnilla antamasta lupauksesta kutsua puolueet koolle keskustelemaan julkisten rakennusten sisäilmaongelmien poistamisesta. Sosialidemokraatit esittivät hallitukselle, että puolueet käynnistäisivät yhdessä hankkeen, jonka tavoitteena on etsiä konkreettisia keinoja sisäilmaongelmien poistamiseksi. ─ Nyt on käytävä sanoista tekoihin. Julkisten rakennusten sisäilmaongelmat ovat suuri uhka terveydelle ja monet lapset sekä aikuiset altistuvat jopa elinikäisille sairauksille huonon sisäilman vuoksi. Arviolta 600 000-800 000 suomalaista altistuu päivittäin homeesta johtuville sisäilman epäpuhtauksille. Ongelma ei koske vain kouluja vaan myös esimerkiksi ikäihmisten hoitopaikkoja, joissa hoitajat ja vanhukset oireilevat vakavasti. On hienoa, että nyt on syntymässä puoluerajat ylittävää yhteisymmärrystä ongelman kitkemiseksi, Mäkisalo-Ropponen kertoo.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Hallituksen ja työmarkkinajärjestöjen neuvottelupöydällä on useita – kymmenen kohdan lista asioista, joista olisi hyvä päästä ratkaisuun ennen kehysriihtä. Joukossa on ratkaisujen hakeminen ns. 0-sopimusehtoihin ja siihen mitä työttömien omaehtoista koulutusta työttömyysturvalla. Toivottavasti näissä neuvotteluissa päästään ratkaisuun."Sosialidemokraatit SDP

Eloranta Eeva-Johanna

Kansanedustaja
eeva-johanna.net

avustaja: Jarmo Ailio
Email: jarmo.ailio(ät)eduskunta.fi
Puh. 09 432 4024, 050 574 0119

Toimielinjäsenyydet ja tehtävät eduskunnassa:

Sivistysvaliokunta
Sosiaali- ja terveysvaliokunta
Tulevaisuusvaliokunta (varajäsen)

Olen turkulainen toisen kauden kansanedustaja Varsinais-Suomen vaalipiiristä. Turun yliopisto on opinahjoni, sieltä valmistuin aikanaan filosofian maisteriksi kulttuurihistorian oppiaineesta ja valtiotieteen maisteriksi sosiaalipolitiikan oppiaineesta. Työurani olen pääosin tehnyt järjestösektorilla, viimeksi lastensuojelujärjestössä projektisuunnittelijana.

Minulla ja aviomiehelläni Timolla on neljä yhteistä lasta, 1993 ja 1994 syntyneet pojat ja 2004 syntyneet kaksoset, tyttö ja poika. Vapaa-aikani vietän tietenkin perheeni kanssa ja yritän toki liikkua tarpeeksi, nykyään joogaa, vesijumppaa, zumbaa ja kävelyä, jos aikaa olisi lisää, lukisin enemmän.

Elämän ja opiskelun myötä minusta kouliintui yhteisten asioiden hoitaja, sillä politiikkahan ei ole sen kummempaa ”politiikkaa” vaan meidän kaikkien yhteisiä asioita. Olen parhaimmillani, kun minulla on mahdollisuus toimia sen hyväksi, että maailma olisi hieman parempi paikka elää ja tehdä työtä. Tähän sain oivan mahdollisuuden tultuani valituksi vuonna 1997 Raision kaupunginvaltuuston ja kaupunginhallituksen jäseneksi ja vuodesta 2009 Turun kaupunginvaltuuston jäseneksi.

Olen iloinen kansalaisilta saamastani luottamuksesta työlleni voidessani toimia nyt toista kautta kansanedustajana. Täällä eduskunnassa olemme nimenomaan kansan edustajia eli emme edusta täällä itseämme vaan parhaamme mukaan kaikkia kansalaisia. Olethan siis yhteydessä kun asiaa tulee.