Tytti Tuppurainenshared image on Instagram

Terveisiä Maltalta! Viikon päästä maassa vaalit, ja Joseph Muscatin johtama työväenpuolue on voimissaan. Kampanjointi näkyy kaikkialla, ja tunnelma on korkealla. Labour on pitänyt liberaalia uudistuspolitiikkaa yllä, minkä soisi inspiroivan meilläkin. Tänään on Juhana Vartiaisen syntymäpäivä, ja sain tarjota hänelle aitoa demaritunnelmaa. 👍 Malta on kaunis, historian kyllästämä maa. Tänään täällä alkaa parlamenttien EU-valiokuntien kokous COSAC. Hienoa edustaa Suomea. #Malta #EU #Europe #politicstyttitup

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Vierailin tänään Kamu-Tuvalla Raumalla. Tapasin siellä upean joukon kehitysvammaisia nuoria, jotka halusivat puhua mm. erityisnuorten mahdollisuudesta harrastaa, kaupungin liikenneyhteyksistä, Donald Trumpista ja koulukiusaamisesta. Fiksuja ja ajattelevia nuoria, jotka vierailevat kerran kuussa Kamu-tuvalla viikonlopun vietossa itsenäistymistä ohjaajien avulla harjoittelemassa. Olipa kiva vierailu! #satshp #kamu-tupakristiinasalonen

Ilmari Nurminenshared image on Instagram

Mulla on ollut joitain kuukausia pt @hannakatariinaseikola ja sopimus jatkuu ainakin pari vuotta vielä 😁Hanna on kyl huikee ja osaava tyyppi. Kaiken lisäksi meistä on tullut vielä ystäviäkin 😙Sattumalta molemmat on lähtenyt maailmalle vielä Sastamalasta. Tällä viikolla salilla kuultua: Mies: Hei nyt tonne salille ei voi mennä kun generaattorissa on vika, eli laitteisiin ei tuu virtaa. Mä: Häh?!? Me käytetään kyl lihasvoimaa... Mies: Aivan, no mä oon käsittänyt, että täällä jengi painaa napista ja kone laittaa lihakset liikkeelle. Mä: haha 😂nurminenilmari

Tytti Tuppurainenshared image on Instagram

Aamu sarastaa Hietaniemen hautausmaalla. - Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin. Presidentti Mauno Koivistotyttitup

Eloranta Eeva-Johanna

Kansanedustaja
eeva-johanna.net

avustaja: Jarmo Ailio
Email: jarmo.ailio(ät)eduskunta.fi
Puh. 09 432 4024, 050 574 0119

Toimielinjäsenyydet ja tehtävät eduskunnassa:

Sivistysvaliokunta
Sosiaali- ja terveysvaliokunta
Tulevaisuusvaliokunta (varajäsen)

Olen turkulainen toisen kauden kansanedustaja Varsinais-Suomen vaalipiiristä. Turun yliopisto on opinahjoni, sieltä valmistuin aikanaan filosofian maisteriksi kulttuurihistorian oppiaineesta ja valtiotieteen maisteriksi sosiaalipolitiikan oppiaineesta. Työurani olen pääosin tehnyt järjestösektorilla, viimeksi lastensuojelujärjestössä projektisuunnittelijana.

Minulla ja aviomiehelläni Timolla on neljä yhteistä lasta, 1993 ja 1994 syntyneet pojat ja 2004 syntyneet kaksoset, tyttö ja poika. Vapaa-aikani vietän tietenkin perheeni kanssa ja yritän toki liikkua tarpeeksi, nykyään joogaa, vesijumppaa, zumbaa ja kävelyä, jos aikaa olisi lisää, lukisin enemmän.

Elämän ja opiskelun myötä minusta kouliintui yhteisten asioiden hoitaja, sillä politiikkahan ei ole sen kummempaa ”politiikkaa” vaan meidän kaikkien yhteisiä asioita. Olen parhaimmillani, kun minulla on mahdollisuus toimia sen hyväksi, että maailma olisi hieman parempi paikka elää ja tehdä työtä. Tähän sain oivan mahdollisuuden tultuani valituksi vuonna 1997 Raision kaupunginvaltuuston ja kaupunginhallituksen jäseneksi ja vuodesta 2009 Turun kaupunginvaltuuston jäseneksi.

Olen iloinen kansalaisilta saamastani luottamuksesta työlleni voidessani toimia nyt toista kautta kansanedustajana. Täällä eduskunnassa olemme nimenomaan kansan edustajia eli emme edusta täällä itseämme vaan parhaamme mukaan kaikkia kansalaisia. Olethan siis yhteydessä kun asiaa tulee.