Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n kansanedustaja Merja Mäkisalo-Ropponen on ilahtunut pääministeri Juha Sipilän torstaina eduskunnan kyselytunnilla antamasta lupauksesta kutsua puolueet koolle keskustelemaan julkisten rakennusten sisäilmaongelmien poistamisesta. Sosialidemokraatit esittivät hallitukselle, että puolueet käynnistäisivät yhdessä hankkeen, jonka tavoitteena on etsiä konkreettisia keinoja sisäilmaongelmien poistamiseksi. ─ Nyt on käytävä sanoista tekoihin. Julkisten rakennusten sisäilmaongelmat ovat suuri uhka terveydelle ja monet lapset sekä aikuiset altistuvat jopa elinikäisille sairauksille huonon sisäilman vuoksi. Arviolta 600 000-800 000 suomalaista altistuu päivittäin homeesta johtuville sisäilman epäpuhtauksille. Ongelma ei koske vain kouluja vaan myös esimerkiksi ikäihmisten hoitopaikkoja, joissa hoitajat ja vanhukset oireilevat vakavasti. On hienoa, että nyt on syntymässä puoluerajat ylittävää yhteisymmärrystä ongelman kitkemiseksi, Mäkisalo-Ropponen kertoo.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Hallituksen ja työmarkkinajärjestöjen neuvottelupöydällä on useita – kymmenen kohdan lista asioista, joista olisi hyvä päästä ratkaisuun ennen kehysriihtä. Joukossa on ratkaisujen hakeminen ns. 0-sopimusehtoihin ja siihen mitä työttömien omaehtoista koulutusta työttömyysturvalla. Toivottavasti näissä neuvotteluissa päästään ratkaisuun."Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

– On kuitenkin selvää, että jos hallitus ei lisää resursseja ja hidastuttaa aikatauluja, niin hyväkään osaaminen ei auta, sillä liiallinen kiire estää laadukkaan toiminnan. Hallituksen onkin itse otettava lusikka käteen ja tehtävä konkreettisia toimia, jotta lakiesitykset olisivat paremmin valmisteltuja ja niissä olisi paremmin otettu huomioon pitkän aikavälin kustannusvaikutukset.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared video on Facebook

Kuntavaalit järjestetään 9. huhtikuuta. SDP haluaa ehdokkaiksi monipuolisen joukon suomalaisia, joilla on hyvä käsitys kansalaisten arjen asioista, työelämän haasteista, opiskelusta tai perhearjen pyörittämisestä. Pyydämme sinua ryhtymään kuntavaaliehdokkaaksemme. Klikkaamalla videota se onnistuu helposti.Sosialidemokraatit SDP

Sanna Marinshared image on Instagram

SDP esitti eduskunnan kyselytunnilla hallitukselle parlamentaarista yhteistyötä julkisten rakennusten sisäilma- ja homeongelmien ratkaisemiseksi. Kysyin pääministeri Sipilältä tarttuuko hän esitykseemme. Arvoisa puhemies, Haluan kysyä pääministeri Sipilältä täsmennystä äskeiseen vastaukseenne edustaja Kantolan kysymyksen osalta. Kyse ei siis ole siitä, että me toivoisimme jotakin yhteistä kahvittelua puolueiden välillä vaan me haluamme parlamentaarista yhteistyötä, jossa etsitään oikeita ratkaisuja tähän vakavaan ongelmaan. Eduskunnan tarkastusvaliokunnan teettämän tutkimuksen mukaan pelkästään home- ja kosteusvauriot aiheuttavat noin puolen miljardin, siis puolen miljardin euron, kustannukset yhteiskunnassa joka vuosi. Kustannuksia syntyy muun muassa oireiden ja sairauksien tutkimisesta ja hoidosta, sairauspoissaoloista, työkyvyn menettämisestä sekä työtehon ja tuottavuuden laskusta. Kyse on siis merkittävästä ongelmasta ihmisten terveydelle, mutta myös kansantaloudelle. SDP haluaa parlamentaarista yhteistyötä tämän ongelman ratkaisemiseksi. Tartutteko siihen? #eduskunta #kyselytunti Kiitos myös @uhanadesign supermukavasta Green leaves -collegesta! #Tampere rules!sannamarin

Osallistu verkossa

Verkkoviestintää

Voit seurata meitä ja osallistua toimintaamme verkossa monella tapaa. Tule mukaan kommentoimaan, jakamaan sisältöjä, suosittelemaan meitä ystävillesi, twiittaamaan…Tapoja osallistua on paljon!

Seuraa Facebookissa

facebook-logo

Osallistu toimintaamme Facebookissa. SDP:n sivuilta löydät ajankohtaisia uutisia, mielenkiintoisia linkkejä, kilpailuja, tapahtumakutsuja ja paljon valokuvia. Kommentoi kirjoituksia ja jaa sisältöä eteenpäin.

www.facebook.com/sosialidemokraatit

Myös kaikki SDP:n piirijärjestöt löytyvät Facebookista.

Seuraa Twitterissä

Twitter_logo_blue

Twitter on huippunopea uutiskanava, jossa kuka tahansa voi seurata ketä vain. Seuraa SDP:tä ja poliitikkojamme Twitterissä, jaa twiittejä ja kommentoi.

Tutustu Twitterin perusteisiin SDP:n viestintäoppaan sivuilla: Twiittaamisen keinot tutuiksi.

Seuraa meitä myös täällä

instagram-logo

Instagram (@sosialidemokraatit): www.instagram.com/sosialidemokraatit

Periscope-logo

Periscopewww.periscope.tv/Demarit

SDP YouTubessa – Demari TV

youtube-logo2

SDP:n Youtube-kanavalla on koosteita erilaisista puolueen tapahtumista, ehdokkaidemme vaalivideoita yms.

SDP näyttää suorana lähetyksenä verkossa keskeisimmät kokoukset ja seminaarit. Näiden tallenteita löydät Bambuser-tililtämme.

e-Aimo

e-Aimo on SDP:n jäsenten sähköpostikirje, josta saat tietoa ajankohtaisista uutisista ja puolueen toiminnasta. Jos olet jäsen, etkä vielä saa e-Aimoa, voit tilata sen täältä.

Löydät myös aiemmin julkaistut puolueen jäsenlehdet profiilistamme Issuu-palvelussa.

Aloitteet ja ohjelmatyö

Osoitteesta kansalaiskanava.sdp.fi löydät palvelut, joissa voit seurata ja kommentoida esimerkiksi SDP:n puoluekokousaloitteita sekä työn alla olevia ohjelmia.

Tutustu muistioihin

Tutustu ja jaa muistioitamme SlideShare-palvelussa.

Kotisivut yhdistyksellesi

Tilaa yhdistyksellesi maksuttomat, helppokäyttöiset ja nykyaikaiset kotisivut.

Lisätietoja sivuista Kehittämön sivuilta.

Jos olet kiinnostunut tilaamaan sivut, ota yhteyttä Kehittämöön (asiakaspalvelu(ät)kehittamo.fi).