SDPshared image on Instagram

Hallitus teki puoliväliriihessä huoltajakorotuksen perheellisille opiskelijoille, hyvä niin. Iso kuva on kuitenkin varsin toinen. Ensin hallitus leikkasi opiskelijoiden opintotuesta 86 euroa kuukaudessa ja sen jälkeen antoi puoliväliriihessä perheellisille opiskelijoille 75 euron huoltajakorotuksen. Lopputulos = perheellinen opiskelija saa 11 euroa vähemmän opintotukea kuin vuonna 2015. Näin tehdään oikeaoppinen silmänkääntötemppu. #opiskelija #huoltajakorotus #perhe #puoliväliriihi #silmänkääntötemppusosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Hallitus teki puoliväliriihessä huoltajakorotuksen perheellisille opiskelijoille, hyvä niin. Iso kuva on kuitenkin varsin toinen. Ensin hallitus leikkasi opiskelijoiden opintotuesta 86 euroa kuukaudessa ja sen jälkeen antoi puoliväliriihessä perheellisille opiskelijoille 75 euron huoltajakorotuksen. Lopputulos = perheellinen opiskelija saa 11 euroa vähemmän opintotukea kuin vuonna 2015. Näin tehdään oikeaoppinen silmänkääntötemppu.Sosialidemokraatit SDP

Timo Harakkashared tweet on Twitter

SOS jakaa lisää menoja ja ministerinsalkkuja ja tekee *seuraavalle* hallitukselle miljardileikkauksia. Tulkaa pois,Suomi ansaitsee parempaa.

Antti Rinneshared tweet on Twitter

Hallitus jää kauas työllisyystavoitteestaan. Illan uutinen: Kolme uutta ministeriä. Lopputulos on työllisyyden suhteen pettymys.

Ville Skinnarishared tweet on Twitter

Miljardi Soten tietojärjestelmiin on hyvä sijoitus, jos se käytetään uusin avoimiin järjestelmiin - ei upoteta rahoja vanhaan eli Apottiin.

Maria Guzeninashared image on Instagram

#suomi100 näyttely avattu Euroopan neuvoston yleiskokouksessa Strasbourgissa! Sataan vuoteen mahtuu paikoin vaikeaakin historiaa, mutta eteenpäin on menty. Tehdään seuraavista sadasta vieläkin hienompi menestystarina.maria_guzenina

Liity jäseneksi kuvituskuva

MAAILMAA VOI MUUTTAA. TARVITAAN VAIN ROHKEITA IHMISIÄ.

Liity jäseneksi -painike

tai tulosta jäsenilmoituskaavake:

(Huom! Sähköinen liittyminen toimii tällä hetkellä Danske Bankin, Nooa Säästöpankin, Nordean, Osuuspankin, S-pankin ja Tapiolan verkkopankkitunnuksilla)

Miksi liittyä jäseneksi?

Lähde kanssamme toteuttamaan yhteiskuntaa, jonka tärkeimmät arvot ovat oikeudenmukaisuus, tasa-arvo ja oikeus työhön. Tavoitteemme mukaisessa yhteiskunnassa onnistumista mitataan ihmisten hyvinvoinnilla, kestävällä kehityksellä ja vakaudella. Toimitaan yhdessä välittävämmän arjen puolesta.

”Toimitaan yhdessä välittävämmän arjen puolesta. Liity SDP:n jäseneksi.”

ARVOJEN VUOKSI

Ryhdy tekemään näkyvää työtä jokapäiväisen tasa-arvon, vapauden ja oikeudenmukaisuuden toteutumiseksi.

HALUSTA VAIKUTTAA

Vaikuta aktiivisesti siihen, mihin suuntaan hyvinvointivaltio kehittyy. SDP:n jäsenenä voit muun muassa tehdä aloitteita, saada mielipiteesi kuuluviin ja asettua halutessasi itse ehdolle erilaisiin vaikutustehtäviin.

YHTEISÖLLISYYDEN PUOLESTA

Hyödynnä porukan tuki. Pystyt yksin suuriin saavutuksiin, mutta yhdessä tekemällä saat aikaan enemmän. SDP:n jäsenille on tarjolla lukuisia tavoitteitasi tukevia koulutuksia ja tapahtumia.

MUUTOSTA LUODAKSESI

Tee maailmasta näköisesi. Työpaikkoja ei synny, ne tehdään. Lisäksi oikeudenmukaisuus toteutuu vain ponnistelujen tuloksena.

Lue lisää sosialidemokratiasta

SDP:n jäseneksi voi liittyä puolueen arvoperustan hyväksyvä 15 vuotta täyttänyt Suomen kansalainen ja ulkomaalainen, jonka kotipaikka on Suomessa.

Jokainen jäsen kuuluu johonkin puolueosastoon ja voi olla lisäksi kannattavana jäsenenä jossain toisessa osastossa. Lue lisää puolueosastoista täältä.

Jäsenenä sinulla on oikeus:

• Kertoa mielipiteesi ja osallistua puolueosastosi kokouksiin ja tapahtumiin
  • Tehdä aloitteita puolueosastollesi, kunnallisjärjestöllesi (kaikkien asuinkuntasi alueella toimivien yhdistysten yhteistoimintaelin) tai piirijärjestöllesi
  • Asettua ehdolle puolueosaston, kunnallisjärjestön, piirijärjestön tai puolueen keskustason tehtäviin
  • Äänestää kaikissa jäsenvaaleissa
  • Tehdä puoluekokousaloitteita, vaikuttaa kantaa ottamalla puolueen linjauksiin

Jäsenenä saat muun muassa:

• Jäsenkortin
  • Puolueen sähköisen e-aimo -tiedotteen vähintään kuukausittain
  • Mahdollisuuden osallistua SDP:n koulutus- ja muihin tilaisuuksiin
  • Vakuutusyhtiö Turvan alennuksen vakuutuksistasi

Jäsenmaksu

Jäsenmaksu määräytyy muun muassa iän ja piirijärjestön mukaan. Perusjäsenmaksu vuonna 2017 on 57 euroa vuodessa, paitsi alle 25-vuotiailla, joilta peritään vain 13 €. Puolueosasto voi alentaa jäsenmaksua sosiaalisin perustein. Tällöin jäsen maksaa vuosittain 26 €.

Omalle osastolle on mahdollista maksaa tukijäsenmaksua. Jäsenmaksu peritään kahdessa osassa, maalis- ja syyskuussa.

Lue lisää jäsenmaksuista