Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n kansanedustaja Merja Mäkisalo-Ropponen on ilahtunut pääministeri Juha Sipilän torstaina eduskunnan kyselytunnilla antamasta lupauksesta kutsua puolueet koolle keskustelemaan julkisten rakennusten sisäilmaongelmien poistamisesta. Sosialidemokraatit esittivät hallitukselle, että puolueet käynnistäisivät yhdessä hankkeen, jonka tavoitteena on etsiä konkreettisia keinoja sisäilmaongelmien poistamiseksi. ─ Nyt on käytävä sanoista tekoihin. Julkisten rakennusten sisäilmaongelmat ovat suuri uhka terveydelle ja monet lapset sekä aikuiset altistuvat jopa elinikäisille sairauksille huonon sisäilman vuoksi. Arviolta 600 000-800 000 suomalaista altistuu päivittäin homeesta johtuville sisäilman epäpuhtauksille. Ongelma ei koske vain kouluja vaan myös esimerkiksi ikäihmisten hoitopaikkoja, joissa hoitajat ja vanhukset oireilevat vakavasti. On hienoa, että nyt on syntymässä puoluerajat ylittävää yhteisymmärrystä ongelman kitkemiseksi, Mäkisalo-Ropponen kertoo.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Hallituksen ja työmarkkinajärjestöjen neuvottelupöydällä on useita – kymmenen kohdan lista asioista, joista olisi hyvä päästä ratkaisuun ennen kehysriihtä. Joukossa on ratkaisujen hakeminen ns. 0-sopimusehtoihin ja siihen mitä työttömien omaehtoista koulutusta työttömyysturvalla. Toivottavasti näissä neuvotteluissa päästään ratkaisuun."Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

– On kuitenkin selvää, että jos hallitus ei lisää resursseja ja hidastuttaa aikatauluja, niin hyväkään osaaminen ei auta, sillä liiallinen kiire estää laadukkaan toiminnan. Hallituksen onkin itse otettava lusikka käteen ja tehtävä konkreettisia toimia, jotta lakiesitykset olisivat paremmin valmisteltuja ja niissä olisi paremmin otettu huomioon pitkän aikavälin kustannusvaikutukset.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared video on Facebook

Kuntavaalit järjestetään 9. huhtikuuta. SDP haluaa ehdokkaiksi monipuolisen joukon suomalaisia, joilla on hyvä käsitys kansalaisten arjen asioista, työelämän haasteista, opiskelusta tai perhearjen pyörittämisestä. Pyydämme sinua ryhtymään kuntavaaliehdokkaaksemme. Klikkaamalla videota se onnistuu helposti.Sosialidemokraatit SDP

Sanna Marinshared image on Instagram

SDP esitti eduskunnan kyselytunnilla hallitukselle parlamentaarista yhteistyötä julkisten rakennusten sisäilma- ja homeongelmien ratkaisemiseksi. Kysyin pääministeri Sipilältä tarttuuko hän esitykseemme. Arvoisa puhemies, Haluan kysyä pääministeri Sipilältä täsmennystä äskeiseen vastaukseenne edustaja Kantolan kysymyksen osalta. Kyse ei siis ole siitä, että me toivoisimme jotakin yhteistä kahvittelua puolueiden välillä vaan me haluamme parlamentaarista yhteistyötä, jossa etsitään oikeita ratkaisuja tähän vakavaan ongelmaan. Eduskunnan tarkastusvaliokunnan teettämän tutkimuksen mukaan pelkästään home- ja kosteusvauriot aiheuttavat noin puolen miljardin, siis puolen miljardin euron, kustannukset yhteiskunnassa joka vuosi. Kustannuksia syntyy muun muassa oireiden ja sairauksien tutkimisesta ja hoidosta, sairauspoissaoloista, työkyvyn menettämisestä sekä työtehon ja tuottavuuden laskusta. Kyse on siis merkittävästä ongelmasta ihmisten terveydelle, mutta myös kansantaloudelle. SDP haluaa parlamentaarista yhteistyötä tämän ongelman ratkaisemiseksi. Tartutteko siihen? #eduskunta #kyselytunti Kiitos myös @uhanadesign supermukavasta Green leaves -collegesta! #Tampere rules!sannamarin

Liity jäseneksi kuvituskuva

MAAILMAA VOI MUUTTAA. TARVITAAN VAIN ROHKEITA IHMISIÄ.

Liity jäseneksi -painike

tai tulosta jäsenilmoituskaavake:

(Huom! Sähköinen liittyminen toimii tällä hetkellä Danske Bankin, Nooa Säästöpankin, Nordean, Osuuspankin, S-pankin ja Tapiolan verkkopankkitunnuksilla)

Miksi liittyä jäseneksi?

Lähde kanssamme toteuttamaan yhteiskuntaa, jonka tärkeimmät arvot ovat oikeudenmukaisuus, tasa-arvo ja oikeus työhön. Tavoitteemme mukaisessa yhteiskunnassa onnistumista mitataan ihmisten hyvinvoinnilla, kestävällä kehityksellä ja vakaudella. Toimitaan yhdessä välittävämmän arjen puolesta.

”Toimitaan yhdessä välittävämmän arjen puolesta. Liity SDP:n jäseneksi.”

ARVOJEN VUOKSI

Ryhdy tekemään näkyvää työtä jokapäiväisen tasa-arvon, vapauden ja oikeudenmukaisuuden toteutumiseksi.

HALUSTA VAIKUTTAA

Vaikuta aktiivisesti siihen, mihin suuntaan hyvinvointivaltio kehittyy. SDP:n jäsenenä voit muun muassa tehdä aloitteita, saada mielipiteesi kuuluviin ja asettua halutessasi itse ehdolle erilaisiin vaikutustehtäviin.

YHTEISÖLLISYYDEN PUOLESTA

Hyödynnä porukan tuki. Pystyt yksin suuriin saavutuksiin, mutta yhdessä tekemällä saat aikaan enemmän. SDP:n jäsenille on tarjolla lukuisia tavoitteitasi tukevia koulutuksia ja tapahtumia.

MUUTOSTA LUODAKSESI

Tee maailmasta näköisesi. Työpaikkoja ei synny, ne tehdään. Lisäksi oikeudenmukaisuus toteutuu vain ponnistelujen tuloksena.

Lue lisää sosialidemokratiasta

SDP:n jäseneksi voi liittyä puolueen arvoperustan hyväksyvä 15 vuotta täyttänyt Suomen kansalainen ja ulkomaalainen, jonka kotipaikka on Suomessa.

Jokainen jäsen kuuluu johonkin puolueosastoon ja voi olla lisäksi kannattavana jäsenenä jossain toisessa osastossa. Lue lisää puolueosastoista täältä.

Jäsenenä sinulla on oikeus:

• Kertoa mielipiteesi ja osallistua puolueosastosi kokouksiin ja tapahtumiin
  • Tehdä aloitteita puolueosastollesi, kunnallisjärjestöllesi (kaikkien asuinkuntasi alueella toimivien yhdistysten yhteistoimintaelin) tai piirijärjestöllesi
  • Asettua ehdolle puolueosaston, kunnallisjärjestön, piirijärjestön tai puolueen keskustason tehtäviin
  • Äänestää kaikissa jäsenvaaleissa
  • Tehdä puoluekokousaloitteita, vaikuttaa kantaa ottamalla puolueen linjauksiin

Jäsenenä saat muun muassa:

• Jäsenkortin
  • Puolueen sähköisen e-aimo -tiedotteen vähintään kuukausittain
  • Mahdollisuuden osallistua SDP:n koulutus- ja muihin tilaisuuksiin
  • Vakuutusyhtiö Turvan alennuksen vakuutuksistasi

Jäsenmaksu

Jäsenmaksu määräytyy muun muassa iän ja piirijärjestön mukaan. Perusjäsenmaksu vuonna 2017 on 57 euroa vuodessa, paitsi alle 25-vuotiailla, joilta peritään vain 13 €. Puolueosasto voi alentaa jäsenmaksua sosiaalisin perustein. Tällöin jäsen maksaa vuosittain 26 €.

Omalle osastolle on mahdollista maksaa tukijäsenmaksua. Jäsenmaksu peritään kahdessa osassa, maalis- ja syyskuussa.

Lue lisää jäsenmaksuista