Maria Guzeninashared image on Instagram

Espoon valtuuston tämän vaalikauden viimeisen kokouksen kunniaksi viimeinen yhteiskuva valtuuston puheenjohtajistona. Kiitos hyvästä yhteistyöstä Sirpa ja Marika!maria_guzenina

Eero Heinäluomashared tweet on Twitter

Terrori-isku lasten-nuorten konserttiin kertoo poikkeuksellisesta julmuudesta ja elämästä vieraantumisesta. Ajatukset uhreissa ja omaisissa.

Miapetra Kumpula-Nshared tweet on Twitter

Terveisiä työmatkalta EU naapurimaasta. Riittääkö tuntemus: pari vinkkiä 5p valuutta leu. 3p presidentti Dodon. 1p pääkaupunki Chisinau🇦🇩

Tuula Haatainenshared image on Instagram

Hanami Roihuvuoren kirsikkapuistossa vetää puoleensa lähes hartaaseen kukinnan ihailuun. Illan pitkä lenkki Tullisaaressa. Hieno päivä🌸haatainent

sirpa paateroshared tweet on Twitter

Länsi-kotkan ty 110v juhlassa Erkki Tuomioja: luokkayhteiskunta on tulossa mutta luokkatietoisuus ei samassa mitassa, vaan kanavoituu toisin

Jäsenmaksut 2017

Normaali jäsenmaksu 57 € vuodessa (luokka III)

• alennettu jäsenmaksu 26 € vuodessa (luokka IV)

• nuorisojäsenmaksu 13 € vuodessa (luokka II) alle 25 vuotiaat jäsenet

• ei jäsenmaksua varattomille jäsenille (luokka I, aina puoleksi vuodeksi kerrallaan yhdistyksen johtokunnan päätöksellä)

• tukijäsenmaksu varsinaisen jäsenmaksun lisäksi 120 euroa vuodessa jäseniltä, joiden kuukausitulo ylittää 3 600 euroa (luokka V)

• kannatusjäsenmaksun alaraja on 20 euroa vuodessa

Vapaajäsenyys tulee automaattisesti iän ja jäsenyysajan mukaan. Vapaajäsenyyden ehdot ovat 65 vuoden ikä ja vähintään 30 vuoden yhtäjaksoinen jäsenyys. Kumpikin ehto tulee täyttyä. Myös vapaajäsen voi halutessaan maksaa jäsenmaksua, joko normaali tai alennettu jäsenmaksu. Tämä ei poista vapaajäsenyyttä, vaan tekee jäsenestä maksavan vapaajäsenen.

Kun jäsen siirtyy eläkkeelle, ei jäsenmaksua alenneta automaattisesti, sillä eläkkeitä on erisuuruisia. Johtokunnan tulee päättää jäsenmaksuista tapauskohtaisesti ja sen jälkeen ilmoittaa asiasta jäsenpalveluun.

Maksamattomien jäsenten osalta tulee seurata ”rästiläisiä” ainakin kerran vuodessa. Sääntöjen mukaan jäsenen voi erottaa silloin, kun jäsenmaksu on ollut maksamatta vuoden. Periaatteena on, että jäsenet poistetaan kahden vuoden ”rästiläisyyden” jälkeen. Sitä ennen on hyvä lähettää kirje /soittaa jäsenelle, ja kertoa, että mikäli hän ei maksa jäsen-maksujaan, yhdistyksen johtokunta päättää erottaa hänet jäsenyydestä.

Jäsenpalvelun kautta lähtee jäsenmaksu kaksi kertaa vuodessa (normaali perintä). Jäsenmaksun eräpäivät ovat maalis- ja syyskuussa.

Tämän lisäksi lähtee maksamattomille jäsenille rästiperintä kerran jäsenmaksukaudella. Rästiperinnän eräpäivät ovat kesä- ja joulukuussa.

Jäsenmaksutilitykset maksetaan yhdistyksen ilmoittamalle tilille n. kuukauden kuluttua jäsenmaksun eräpäivästä.

Kaikki maksuja koskevat muutokset (ei sääntöjen mukaiset) päättää yhdistyksen johtokunta. Maksumuutokset tulevat voimaan, kun ne on ilmoitettu jäsenpalveluun.

Jäsenlistat lähetetään osastoille kaksi kertaa vuodessa (30.6. ja 31.12. tilanteet).

Reaaliaikaisesti rekisteriä voi seurata jäsenrekisteriohjelman kautta. Jäsenrekisterikoulutusta järjestävät piiritoimistot. Ohjelmaan pääsyyn oikeutettuja ovat puheenjohtaja, sihteeri ja jäsenasiainhoitaja.