Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tänään MOT-ohjelmassa puhutaan kilpailuttamisesta ja sen vaikutuksesta vammaisten ihmisten arkeen. Miltä tuntuisi jos kotona ei saisi päättää arkiasioista? Entä jos kilpailutus pakottaisi muuttamaan pois kotoa? Uusi hankintalaki on tuonut mukanaan paljon ongelmia ja huolta vammaisille ihmisille ja heidän läheisilleen. Me haluamme, että vammaisten ihmisten palvelut rajataan kilpailutuksen ulkopuolelle. Jaa kuva, jos olet samaa mieltä!Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Kristiina Salonen esittää pääministerille vakavan vetoomuksen, ettei neuvolapalveluita ulotettaisi pakkoyhtiöittämisen piiriin: "Säästäkää neuvolat. Se on suomalaislasten tasa-arvon perusta. Kouluterveydenhuolto on jo poistettu soten markkinamallista. Nyt pois on saatava vielä neuvolat." Jos olet samaa mieltä Kristiinan kanssa, jaa viesti eteenpäin.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared note on Facebook

Lue SDP:n Helsingin pormestariehdokkaan Tuula Haataisen tarina tuusniemeläisestä tytöstä ministeriksi, apulaiskaupunginjohtajaksi, kaupunginvaltuutetuksi ja kansanedustajaksi. Tässä kattavassa ja koskettavassa jutussa Tuula kertoo elämäntarinansa lisäksi myös mietteitään muun muassa äitiydestä, perheestä, tasa-arvosta ja tämän päivän politiikasta.Sosialidemokraatit SDP

SDP:n ohjelmatyö

Puoluevaltuuston kokous

Ohjelmatyö uudistaa yhteiskuntaa

SDP:n ohjelmatyön tavoitteena on määritellä se, miten puolue haluaa uudistaa yhteiskuntaa yhdessä kansalaisten kanssa.

SDP:n ohjelmien suuntaviivoilla on muun muassa luotu peruskoulu, rakennettu kansanterveysjärjestelmä, perustettu ympäristöhallinto ja uudistettu eläkepolitiikkaa.

SDP valmistelee ohjelmia ja kannanottoja puolueen jäsenten, puoluehallituksen tai asiantuntijatyöryhmien aloitteiden pohjalta. Työryhmät toimivat valmistelevina toimieliminä sekä asiantuntijapankkeina. Varsinaiset kannanotot ja päätökset työryhmien tekemän työn pohjalta tekevät puolueen viralliset toimielimet, eli puoluehallitus, puoluevaltuusto tai puoluekokous.

Puoluekokoukset päättävät ajankohtaisista ohjelmista. Puoluevaltuusto ja puoluehallitus voivat myös puoluekokousten välillä tehdä ohjelmallista työtä yhteiskuntapolitiikan eri alueista. Vaaliohjelmissa SDP määrittelee käytännön poliittiset tavoitteet kansalaisten arvioitaviksi ja hallitusvastuussa toteutettaviksi.

SDP on uudistusliike, joka hakee ohjelmatyönsä ja yhteisen keskustelun kautta ratkaisuja yhteiskunnassa vallitseviin epäkohtiin.

Valmistelutyön lisäksi työryhmät seuraavat puolueen asettamien tavoitteiden sekä hallitusohjelman toteutumista.