Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

En meinannut päästä Airbnb paikkaani, kun poliisi piiritti aluetta. Mutta selvisin puhumalla - ja kun huomasivat kaulakorttini GSMA mobile congress. Siinä luki kyllä Ministerial program mutta iltani päättyi jo. Tuossa iltapalani selän takana selitys - Músical Palacesta lähti juuri Espanjan prinssi. Ikkunapaikalla istui kahvilla kaksi jääkaapin kokoista miestä. Isot turvajärjestelyt - mutta mulla hyvä iltapala!miapetrakumpula

Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Tuo tuttu teksti ja lentäminen yleensäkin tuntuu ihan eriltä, kun on lomamatka perheen kanssa tai työmatka. Nyt jälkimmäinen - ja hitsi piti läheltä myöhästyminen - kaksi eri yhteisöiden lentoa samaan aikaan Barcelonaan! Molemmat täysiä, osittain liene myös kansainvälisten telekommunikaatiomessujen vuoksi!miapetrakumpula

Nasima Razmyarshared tweet on Twitter

Se päivä kun perussuomalaisissa kerrotaan, että tämä oli rasistista, nyt saa riittää! Vaan eipä taida sitä päivää tulla.

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Mitä tästä ei olisi saanut sanoa? Vartia sanoo edustavansa uutta poliittista kulttuuria, mutta eikö hän päinvastoin edusta ikivanhaa ja kyseenalaista kulttuuria: aikaa, jolloin herrat suhmuroivat, poliitikot pelastavat toisiansa ja kansa maksaa. Yhteiskunnan yhdessä sovittuja pelisääntöjen sijaan astuu vahvemman oikeus. Nythän hallituspuolueiden ja vihreiden tuella uhkaa syntyä tilanne, jossa valtio menettää 34 miljoonaa euroa eikä asiasta vastaa kukaan."Sosialidemokraatit SDP

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Ekaksi aamulla suoritettiin vauvauinnissa diplomi, ja sitten mentiin torille kuuntelemaan Antti Rinnettä sekä tapaamaan ihmisiä. Uintidiplomin suorittaja nukkui koko tilaisuuden ajan. En tiedä kumpi toimi parempana nukuttajana - uinti vai jo äidin vatsassa tasaisesti toistunut yhteiskunnallinen puhe. 😉kristiinasalonen

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n kansanedustaja Merja Mäkisalo-Ropponen on ilahtunut pääministeri Juha Sipilän torstaina eduskunnan kyselytunnilla antamasta lupauksesta kutsua puolueet koolle keskustelemaan julkisten rakennusten sisäilmaongelmien poistamisesta. Sosialidemokraatit esittivät hallitukselle, että puolueet käynnistäisivät yhdessä hankkeen, jonka tavoitteena on etsiä konkreettisia keinoja sisäilmaongelmien poistamiseksi. ─ Nyt on käytävä sanoista tekoihin. Julkisten rakennusten sisäilmaongelmat ovat suuri uhka terveydelle ja monet lapset sekä aikuiset altistuvat jopa elinikäisille sairauksille huonon sisäilman vuoksi. Arviolta 600 000-800 000 suomalaista altistuu päivittäin homeesta johtuville sisäilman epäpuhtauksille. Ongelma ei koske vain kouluja vaan myös esimerkiksi ikäihmisten hoitopaikkoja, joissa hoitajat ja vanhukset oireilevat vakavasti. On hienoa, että nyt on syntymässä puoluerajat ylittävää yhteisymmärrystä ongelman kitkemiseksi, Mäkisalo-Ropponen kertoo.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Hallituksen ja työmarkkinajärjestöjen neuvottelupöydällä on useita – kymmenen kohdan lista asioista, joista olisi hyvä päästä ratkaisuun ennen kehysriihtä. Joukossa on ratkaisujen hakeminen ns. 0-sopimusehtoihin ja siihen mitä työttömien omaehtoista koulutusta työttömyysturvalla. Toivottavasti näissä neuvotteluissa päästään ratkaisuun."Sosialidemokraatit SDP

Inhimillisiä tarinoita Suomesta

herranen-pieni

Jääkiekkoseura alensi lasten harrastusmaksuja: ”Harrastuksessa pysyminen saattaa pelastaa monta lasta”

Oli huhtikuu vuonna 2015. Itä-Helsingin Kiekon hallituksen viisi jäsentä istui pöydän ääressä Malmin jäähallissa. He miettivät, olisiko mahdollista tehdä radikaali teko ja alentaa E-junioreiden ja sitä nuorempien, eli 7–12-vuotiaiden kuukausimaksu noin 120 eurosta 80 euroon?

puirava-pieni

”Itkin, kun tajusin, että olisin voinut säästää lapseni tältä”

Kiiminkiläisen Susanne Puiravan tytär oli aina maanantaisin kouluun mennessä terve. Tiistaina alkoi yskä, nuhakuume ja kurkkua kuristi. Illat hän vain nukkui. Hän oli sairastunut koulun sisäilmaongelmien takia.

Kaj Möller

”En koskaan sano, että olet menetetty tapaus”

Etsivä nuorisotyöntekijä Kaj Möller, 44:
”Olen aina pitänyt lapsista ja nuorista. He omaksuvat uusia ajatuksia nopeammin ja oivaltavammin kuin aikuiset. He eivät ole kyynisiä ja katkeria.

Etsivän nuorisotyöntekijän tehtävä on löytää ne nuoret, joiden elämä on suistumassa raiteiltaan. Joskus nuori on etsittävä kotoa, mutta useimmiten hän, ystävänsä tai vanhempansa soittavat tai lähettävät viestin ja pyytävät apua. Minulle on luontaista auttaa heitä.”

werning-pieni

”Olet enkeli, kun noin kauniisti hoidat juoppoa naista”

Sairaanhoitaja Paula Werning, 40:
” Äiti ja isä opettivat, että sinnikkyydellä ja ahkeruudella voi saavuttaa mitä vain. Isä oli muurari, äiti on siivooja.

Opin heiltä jo lapsena, että töitä tehdään paljon. He puhuivat kauniisti kaikista ammateista ja sanoivat, että ilman toista ei toinenkaan tule toimeen. Tiesin jo peruskoulussa, että minusta tulisi sairaanhoitaja.”

Lue koko tarina

Yhtä aikaa palkkatöissä ja yrittäjänä? Matti Kumpulaiselle molemmat ovat samanlaista työtä

Uuden ajan työntekijä ei kaipaa työpaikalle hierarkiaa. Uuden ajan työntekijä teki harrastuksesta itselleen työn. It-tukihenkilö Matti Kumpulainen, 36, oli 1990-luvulla juuri sellainen espoolainen teini, jota kutsuttiin tietokonenörtiksi.