Demarinuoretshared image on Instagram

Hyvää sunnuntaita toivottaa neljännen luukun takaa Outi! ❄🕯 "Olen Outi ja rakastan joulua. Minun jouluuni kuuluvat yhteinen aika perheen kanssa sekä lahjat tietysti, mutta ymmärrän myös joulun tarkoituksen Jeesuksen syntymäjuhlana. Ikinä en ole kokenut Demarinuorten toiminnassa, että uskontoni tekisi minusta eriarvoisen. Olen myös Demarinuorten kautta oppinut olemaan avoimempi kaikkia uskontoja ja kulttuureja kohtaan. On ihanaa kun Demarinuorissa saa olla oma itsensä. Rauhallista joulunodotusta ja vilkasta uutta vuotta!" #dnjouludemarinuoret

Tuula Haatainenshared tweet on Twitter

Järkyttävä uutinen. Lämmin osanottoni uhrien läheisille 💔Tunsin Tiina Wilén-Jäppisen sydämellisenä imatralaisten asioiden edistäjänä.

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Kuntavaalit eivät ole vain paikallisvaalit, vaan niissä mitataan ensimmäistä kertaa, mitä ihmiset ajattelevat Sipilän hallituksen politiikasta." Antti Rinne SDP:n puheenjohtajaSosialidemokraatit SDP

Viitanen: Yleä yritetään vaientaa Puolan esimerkillä

Pia Viitanen

SDP:n kansanedustaja, entinen viestintäministeri Pia Viitanen moittii hallituspuolueiden kansanedustajia ja erityisesti perussuomalaisia jatkuvista yrityksistä ajaa riippumatonta Yleisradiota alas. Viimeksi Ylen alasajoa oli vaatimassa Soinin mandaatilla Yle-työryhmässä istuva kansanedustaja Hakkarainen.

– Perussuomalaiset näyttävät ottavan toiminnassaan mallia puolalaiselta veljespuolueeltaan, joka on vaihtanut Puolan yleisradioyhtiön johtoa ja toimintapolitiikkaa valtaantulonsa jälkeen. Toivottavasti kukaan ei ajattele, että vastaus heikkoihin kannatuslukuihin ei olisi oman politiikan muutos vaan riippumattomaan tiedonvälitykseen tarttuminen. Samaa tautia on juuri nyt liikkeellä Puolan lisäksi myös Unkarissa ja Turkissa.

Viitasen mukaan hallituksen kuumakallejen pitäisi kunnioittaa sananvapautta ja  antaa työrauha parlamentaariselle Yle-työryhmälle.

– On törkeää, että hallituspuolueista halutaan ajaa Ylen toiminta alas. Se ei ole suomalaisten etu. Nyt, kun Yle-työryhmä tarvitsee työrauhan, hallituspuolueiden kansanedustajat sotkevat tärkeää työtä omituisilla, moniarvoista tiedonvälitystä pilkkaavilla lausunnoillaan.

– Yleisradiosta päättäminen kuuluu eduskunnalle. Kyse on riippumattomasta tiedonvälityksestä, joka on todella tärkeä asia kaikkien suomalaisten ja suomalaisen demokratian kannalta. Rahoitusta kiristämällä ei saa vaientaa moniarvoista tiedonvälitystä.

Viitanen pitää erittäin tärkeänä, että Yleä koskien on palattu parlamentaariseen menettelyyn, vaikka hallitus yritti aiemmin tehdä yksipuolisia päätöksiä.

– Toivon työryhmälle työrauhaa ja viisautta. Demokratia tarvitsee monipuolista tiedonvälitystä, jossa sijansa on niin kaupallisella kuin julkisellakin tuotannolla. On tärkeää, että median toimintaedellytykset voidaan turvata voimakkaassa murroksessa. Ylen kuristaminen ei ole tie moniarvoiseen ja korkeatasoiseen suomalaiseen kulttuuriin.