Ville Skinnarishared tweet on Twitter

Lainsäädännön laadukas valmistelu tarvitsee riittävästi resursseja, aikaa ja tilaa sekä vaativa ministeriö johtoon kokopäiväisen ministerin

sirpa paateroshared tweet on Twitter

Pääministeri esittää että kansanedustajille lain laatimiskursseja, lain valmistelu on kuitenkin ministeriöiden ja hallituksen tehtävä

Tarja Filatovshared tweet on Twitter

Lainsäädännön taso ei ole uusi ongelma. Uutta minulle oli laki, jossa vaikuttavuusarvio on linkin takana ja linkin lähde maksumuurin takana.

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Sosialidemokraattinen eduskuntaryhmä teki Sipilän hallitukselle kolme konkreettista ehdotusta tänään eduskunnassa käydyssä keskustelussa lainvalmistelun laadusta: 1.Antakaa lainvalmistelulle sen edellyttämät resurssit. Aloittakaa nimittämällä hallitukseen kokopäiväinen oikeusministeri. 2.Antakaa lainvalmistelulle tilaa ja säästäkää poliittinen ohjaus niihin kohtiin, joihin se kuuluu. Ministeriöissä on hyvin asiantuntevia ja päteviä ihmisiä tekemässä lainvalmistelua. Heitä ei tarvitse mikromanageroida. 3.Antakaa lainvalmisteluprosessille se aika, mikä hyvän lainsäädännön valmisteluun kuuluu. Laatu ei ole sellainen asia, mistä voidaan tinkiä poliittisen kiireen takia.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Eduskunnassa keskustellaan parhaillaan pääministerin ilmoituksesta koskien lainsäädännön valmistelua. SDP:n 3. varapuheenjohtaja, kansanedustaja Ville Skinnari käytti sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän ryhmäpuheen ja teki kolme konkreettista ehdotusta hallitukselle: "1.Antakaa lainvalmistelulle sen edellyttämät resurssit. Aloittakaa nimittämällä hallitukseen kokopäiväinen oikeusministeri. 2.Antakaa lainvalmistelulle tilaa ja säästäkää poliittinen ohjaus niihin kohtiin, joihin se kuuluu. Ministeriöissä on hyvin asiantuntevia ja päteviä ihmisiä tekemässä lainvalmistelua. Heitä ei tarvitse mikromanageroida. 3.Antakaa lainvalmisteluprosessille se aika, mikä hyvän lainsäädännön valmisteluun kuuluu. Laatu ei ole sellainen asia, mistä voidaan tinkiä poliittisen kiireen takia."Sosialidemokraatit SDP

SDPshared image on Instagram

Helsingin yliopiston valtsikan 2. vuoden opiskelijoita kävi tänään tutustumassa puoluetoimiston toimitaan. Kiva kun kävitte ja tervetuloa uudestaan! 😘👍🌹Huom! Mukana myös Manu ja Tokoi 😀sosialidemokraatit

Viitanen Anttilalle: Lupausten sijaan tekoja tässä ja nyt – eläkkeensaajien verokohtelu kehysriiheen

Pia Viitanen

SDP:n kansanedustaja ja valtiovarainvaliokuntavastaava Pia Viitanen pitää hyvänä, että hallituksessa ollaan nyt vihdoin sanottu Sirkka-Liisa Anttilan suulla julki huoli eläkeläisten asemasta.

– Ensimmäinen paikka, jossa eläkeläisten asemaa voidaan ja pitää parantaa, on hallituksen tuleva kehysriihi. Siinä hallituksella on paikka korjata virheensä, jolla se vastoin vaalien alla annettuja lupauksia eriarvoisti eläkkeensaajien verotuksen palkansaajiin nähden. Esitämmekin, että kaikki puolueet sitoutuvat korjaamaan epäreilun eläkkeensaajien verokohtelun ja tuomaan eläkeläiset samalle viivalle palkansaajien kanssa.

– On erittäin hyvä asia, että hallituspuolueessa ollaan nyt vihdoin herätty huoleen eläkeläisten kohtelusta, mutta uusien lupauksien sijaan tarvitaan toimenpiteitä tässä ja nyt. Kehysriihi olisi oiva paikka osoittaa, että huoli on tosissaan sisäistetty.

Verotus ei ole Viitasen mukaan ainoa eläkeläisten toimeentuloon vaikuttava asia. Oikaistavien kohtien listalta löytyvät muun muassa terveyskeskusmaksujen korotukset, lääkekorvaukset, matkakorvaukset ja kansaneläkehuijauksen peruminen.

– Savottaa riittää, mutta jos tahtoa löytyy, hallitus pystyy korjaamaan näissäkin asioissa väärään suuntaan kulkenutta kurssiaan.