Demarinuoretshared image on Instagram

Demarinuorten puheenjohtaja, kansanedustaja Joona Räsänen piti juuri viimeisen puheensa järjestön puheenjohtajana. Demarinuoret on onnekas, että sillä on ollut Joonan kaltainen kippari neljä vuotta. Kiitos Joona, kaikesta. "Mahdollisuus saada johtaa Demarinuoria neljän vuoden ajan on ollut elämäni suurin kunnia. Jään ikuisesti tästä mahdollisuudesta kiitolliseksi jokaiselle, joka on matkan varrella tukenut ja auttanut minua tehtävän hoitamisessa. Puheenjohtajana olen saanut olla osa maailman parasta yhteisöä ja olen saanut edustaa jotain itseäni laajempaa ja tärkeämpää." Kuva: Olli Urpela #demarinuoret #kiitosdemarinuoret

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Olisinpa itsekin ollut 9. luokalla niin fiksu ja kypsä kuin tämän viikon eduskunnassa tet-harjoittelijana ollut Janette on. Lavian koulu saa olla ylpeä oppilastaan. Kiitos Janettelle harjoittelusta!kristiinasalonen

Tarja Filatovshared tweet on Twitter

Tänä aamuna pohdinnassa työelämän ja tasa-arvon suurimmat haasteet ja ratkaisut kunnissa. Mitkä ne sinun mielestäsi ovat?

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Viimeinen ryhmäkokous ennen äitiysvapaalle siirtymistä, ja yllättivät minut ihanilla kukilla ja lahjalla. Vaikka vatsa alkaa jo painaa ja vauva hakee huomiotani kylkiluihin potkien, niin haikeana tänään katsoin pöydän takaa työkavereita. Ikävä tulee niin näitä ihmisiä kuin tätä arkityötäkin. Kokeneemmat kuitenkin sanovat, että vauva-aika on ihan hetkessä ohi ja sitten taas ikävöikin jo sitä. ❤️kristiinasalonen

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Tämä tykkäämisen arvoinen lakialoite! Ilmari Nurminen: ”Hirvitti, kuinka paljon ruokaa heitetään suoraan roskiin. Silloin mietin, että jos mä joskus olen eduskunnassa, haluan tähän puuttua.” Oletko samaa mieltä? Jaa uutinen eteenpäin!Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared video on Facebook

Lähisuhdeväkivalta on edelleen suuri ongelma Suomessa. Mm. turvakotipaikkojen riittävästä määrästä säätävä Istanbulin sopimus on saatettava kiireellisesti voimaan. Katso Työ- ja tasa-arvovaliokunnan puheenjohtaja Tarja Filatovin ajatukset aiheesta, tykkää ja jaa.Sosialidemokraatit SDP

Nasima Razmyarshared image on Instagram

Hymyilevä mies ilahdutti meidät kaikki voittamalla Cannesin elokuvajuhlilla Un Certain Regard -kilpasarjan pääpalkinnon. Se on hieno suoritus suomalaisilta elokuvantekijöltä! Tänään saatiin onnitella heitä sivistysvaliokunnassa.nasimarazmyar

Nasima Razmyarshared image on Instagram

Hymyilevä mies voitti viikonloppuna Cannesin elokuvajuhlilla Un Certain Regard -kilpasarjan pääpalkinnon. Tässä ihana Oona Airola joka esiintyy elokuvan pääroolissa 😊nasimarazmyar

Viitanen Anttilalle: Lupausten sijaan tekoja tässä ja nyt – eläkkeensaajien verokohtelu kehysriiheen

Pia Viitanen

SDP:n kansanedustaja ja valtiovarainvaliokuntavastaava Pia Viitanen pitää hyvänä, että hallituksessa ollaan nyt vihdoin sanottu Sirkka-Liisa Anttilan suulla julki huoli eläkeläisten asemasta.

– Ensimmäinen paikka, jossa eläkeläisten asemaa voidaan ja pitää parantaa, on hallituksen tuleva kehysriihi. Siinä hallituksella on paikka korjata virheensä, jolla se vastoin vaalien alla annettuja lupauksia eriarvoisti eläkkeensaajien verotuksen palkansaajiin nähden. Esitämmekin, että kaikki puolueet sitoutuvat korjaamaan epäreilun eläkkeensaajien verokohtelun ja tuomaan eläkeläiset samalle viivalle palkansaajien kanssa.

– On erittäin hyvä asia, että hallituspuolueessa ollaan nyt vihdoin herätty huoleen eläkeläisten kohtelusta, mutta uusien lupauksien sijaan tarvitaan toimenpiteitä tässä ja nyt. Kehysriihi olisi oiva paikka osoittaa, että huoli on tosissaan sisäistetty.

Verotus ei ole Viitasen mukaan ainoa eläkeläisten toimeentuloon vaikuttava asia. Oikaistavien kohtien listalta löytyvät muun muassa terveyskeskusmaksujen korotukset, lääkekorvaukset, matkakorvaukset ja kansaneläkehuijauksen peruminen.

– Savottaa riittää, mutta jos tahtoa löytyy, hallitus pystyy korjaamaan näissäkin asioissa väärään suuntaan kulkenutta kurssiaan.