Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Surullisen Brexit-päätöksen jälkeen eroneuvottelut on käynnistettävä ripeästi – se on välttämätöntä sekä EU:n tulevaisuuden kannalta että kaaoksen minimoimiseksi, EU-asioita käsittelevän valiokunnan demariryhmä katsoo.

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Väärässä olin keltaisen mekon kuvaa julkaistessani. Kolmen viimeisen raskausviikon aikana vatsa kasvoi näköjään enemmän kuin aikaisempien kuukausien aikana. Nyt lupaan, että tämä on viimeinen kuvani kasvavasta vauvavatsasta. Ihan teidän ja minunkin mielenrauhaksi. 😄Melkein perillä ollaan. #odotus #vauva #raskauskristiinasalonen

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Meidän ollessa päiväkävelyretkellä RMJ:n telttakylä heräili uuteen festaripäivään. Nyt on taas eloa kaupungissa juhannuksena. Tervetuloa takaisin kotiin RMJ, vaikka meidän juhannus sujuukin tänä vuonna festareita huomattavasti rauhallisemmin. #rauma #rmj #festarijuhannuskristiinasalonen

Viitanen Anttilalle: Lupausten sijaan tekoja tässä ja nyt – eläkkeensaajien verokohtelu kehysriiheen

Pia Viitanen

SDP:n kansanedustaja ja valtiovarainvaliokuntavastaava Pia Viitanen pitää hyvänä, että hallituksessa ollaan nyt vihdoin sanottu Sirkka-Liisa Anttilan suulla julki huoli eläkeläisten asemasta.

– Ensimmäinen paikka, jossa eläkeläisten asemaa voidaan ja pitää parantaa, on hallituksen tuleva kehysriihi. Siinä hallituksella on paikka korjata virheensä, jolla se vastoin vaalien alla annettuja lupauksia eriarvoisti eläkkeensaajien verotuksen palkansaajiin nähden. Esitämmekin, että kaikki puolueet sitoutuvat korjaamaan epäreilun eläkkeensaajien verokohtelun ja tuomaan eläkeläiset samalle viivalle palkansaajien kanssa.

– On erittäin hyvä asia, että hallituspuolueessa ollaan nyt vihdoin herätty huoleen eläkeläisten kohtelusta, mutta uusien lupauksien sijaan tarvitaan toimenpiteitä tässä ja nyt. Kehysriihi olisi oiva paikka osoittaa, että huoli on tosissaan sisäistetty.

Verotus ei ole Viitasen mukaan ainoa eläkeläisten toimeentuloon vaikuttava asia. Oikaistavien kohtien listalta löytyvät muun muassa terveyskeskusmaksujen korotukset, lääkekorvaukset, matkakorvaukset ja kansaneläkehuijauksen peruminen.

– Savottaa riittää, mutta jos tahtoa löytyy, hallitus pystyy korjaamaan näissäkin asioissa väärään suuntaan kulkenutta kurssiaan.