Tytti Tuppurainenshared image on Instagram

Terveisiä Maltalta! Viikon päästä maassa vaalit, ja Joseph Muscatin johtama työväenpuolue on voimissaan. Kampanjointi näkyy kaikkialla, ja tunnelma on korkealla. Labour on pitänyt liberaalia uudistuspolitiikkaa yllä, minkä soisi inspiroivan meilläkin. Tänään on Juhana Vartiaisen syntymäpäivä, ja sain tarjota hänelle aitoa demaritunnelmaa. 👍 Malta on kaunis, historian kyllästämä maa. Tänään täällä alkaa parlamenttien EU-valiokuntien kokous COSAC. Hienoa edustaa Suomea. #Malta #EU #Europe #politicstyttitup

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Vierailin tänään Kamu-Tuvalla Raumalla. Tapasin siellä upean joukon kehitysvammaisia nuoria, jotka halusivat puhua mm. erityisnuorten mahdollisuudesta harrastaa, kaupungin liikenneyhteyksistä, Donald Trumpista ja koulukiusaamisesta. Fiksuja ja ajattelevia nuoria, jotka vierailevat kerran kuussa Kamu-tuvalla viikonlopun vietossa itsenäistymistä ohjaajien avulla harjoittelemassa. Olipa kiva vierailu! #satshp #kamu-tupakristiinasalonen

Ilmari Nurminenshared image on Instagram

Mulla on ollut joitain kuukausia pt @hannakatariinaseikola ja sopimus jatkuu ainakin pari vuotta vielä 😁Hanna on kyl huikee ja osaava tyyppi. Kaiken lisäksi meistä on tullut vielä ystäviäkin 😙Sattumalta molemmat on lähtenyt maailmalle vielä Sastamalasta. Tällä viikolla salilla kuultua: Mies: Hei nyt tonne salille ei voi mennä kun generaattorissa on vika, eli laitteisiin ei tuu virtaa. Mä: Häh?!? Me käytetään kyl lihasvoimaa... Mies: Aivan, no mä oon käsittänyt, että täällä jengi painaa napista ja kone laittaa lihakset liikkeelle. Mä: haha 😂nurminenilmari

Tytti Tuppurainenshared image on Instagram

Aamu sarastaa Hietaniemen hautausmaalla. - Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin. Presidentti Mauno Koivistotyttitup

Tuppurainen: Metsähallituksessa ei voi kuulua vain yhden isännän ääni

Tytti Tuppurainen

SDP:n kansanedustaja, maa- ja metsätalousvaliokunnan jäsen Tytti Tuppurainen kehottaa vielä yrittämään tasapainoista ratkaisua metsähallituslakiin. – On suuri vahinko, mikäli hallituspuolueet yrittäisivät väkisin ajaa ympäristöministeriön ja luontopalvelut nurkkaan metsähallituksessa, Tuppurainen sanoo viitaten viime viikon lehtitietoihin.

Metsähallitus on ainutlaatuinen kokonaisuus, jossa yhdistyvät ennen kaikkea metsätalouteen liittyvä liiketoiminta sekä lähinnä luonnonsuojeluun liittyvät julkiset hallintotehtävät.

– Näiden kesken on haettava tasapainoa. Ei ole millään muotoa kestävää alistaa Luontopalveluja konsernin metsätalouspuolen ohjaukseen, Tuppurainen sanoo. Muun muassa erätarkastajat ovat virkasuhteessa olevia laillisuusvalvontaviranomaisia.

Tuppurainen vaatii, että julkisten hallintotehtävien osalta noudatetaan jatkossakin erilliskirjanpitoa, ja että ministeriöiden ohjausroolit ovat selkeitä ja johdonmukaisia. – Johtamisjärjestelmää on selkeytettävä, mutta ajatus yhden isännän ylivallasta on epärealistinen.

Kansalaiset ovat ilmaisseet selkeästi huolensa lakiesityksestä, Tuppurainen sanoo. Metsähallitusta koskevaan adressiin on tullut jo yli satatuhatta allekirjoitusta.

– Ihmisiä huolettaa retkeily-, luonto- ja virkistysnäkökulmien jääminen liiketoiminnan jalkoihin. SDP on johdonmukaisesti jo viime vaalikaudella korostanut jokamiehen oikeuksien ja yleiskalastusoikeuksien toteutumista. Siksi emme lämpene ajatukselle lakiesitykseen sisältyvästä uudesta kolmannesta taseesta metsähallitukseen.

Pidämme parempana sitä, että retkeilyalueet ja muut liiketoiminnan ulkopuoliset alueet kuuluisivat julkisten hallintotehtävien yksikköön eli luonnonsuojelutaseen alle. Näin varmistetaan se, etteivät retkeilyalueiden käytöstä tulla rahastamaan. Yhdymme tässä Suomen Vapaa-ajankalastajien, Suomen Ladun ja WWF:n kritiikkiin, Tuppurainen kertoo.

Metsähallituslain eduskuntakäsittelyyn on varattava riittävästi aikaa, toteaa mietintöä valmistelevan maa- ja metsätalousvaliokunnan jäsen Tuppurainen. – Kyseessä on kansallisomaisuus, jonka kohtaloa ei pidä sinetöidä hätiköiden.