Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Suomen talouden kirittämiseksi tarvitaan rohkeita uudistuksia ja reippaita, tulevaisuutta rakentavia investointeja. SDP tarjoaa hallitukselle puoliväliriihen alla eväitä, millä taloustavoitteita on mahdollista saavuttaa ja talouden menopaineisiin voidaan vastata, eikä lisäleikkauksiin tarvitse ryhtyä.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Uusia ajatuksia, näkökulmia, elämyksiä, ravistelua, tietoa ja taitoa. Nautitaan joko diginä tai perinteisesti ja annostellaan runsaalla kädellä - kirjallisuuden ilo kuuluu meille kaikille! Ajatuksia herättävää kirjan ja ruusun päivää!Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Ikäihmisten laadukas hoito ei toteudu tällä hetkellä kaikkialla, ja jopa kaltoinkohtelu on todellinen ongelma. Alalle opiskeleville pitää ensi tilassa palauttaa soveltuvuuskokeet, joka karsii soveltumattomat pois jo pääsykoevaiheessa. Tämän lisäksi on syytä käydä laaja keskustelu siitä, mitä laadukas hoito pitää sisällään. Säästöjä vanhustenhoito ei kestä enää ollenkaan.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti, koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan ja tieteen merkitystä kyseenalaistetaan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's March for Science!Sosialidemokraatit SDP

SDPshared video on Instagram

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti ja koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's march for science! #marchforscience #tiedemarssi #tiede #tutkimus #tutkija #tutkijatsosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Miapetra Kumpula-Natri muistuttaa, että sisäilmaongelmista kärsiviä kouluja voitaisiin korjata EU:sta saatavien tukirahojen avulla. Rahaa pitää vain osata ja viitsiä hakea.Sosialidemokraatit SDP

Tuppurainen: Metsähallituksessa ei voi kuulua vain yhden isännän ääni

Tytti Tuppurainen

SDP:n kansanedustaja, maa- ja metsätalousvaliokunnan jäsen Tytti Tuppurainen kehottaa vielä yrittämään tasapainoista ratkaisua metsähallituslakiin. – On suuri vahinko, mikäli hallituspuolueet yrittäisivät väkisin ajaa ympäristöministeriön ja luontopalvelut nurkkaan metsähallituksessa, Tuppurainen sanoo viitaten viime viikon lehtitietoihin.

Metsähallitus on ainutlaatuinen kokonaisuus, jossa yhdistyvät ennen kaikkea metsätalouteen liittyvä liiketoiminta sekä lähinnä luonnonsuojeluun liittyvät julkiset hallintotehtävät.

– Näiden kesken on haettava tasapainoa. Ei ole millään muotoa kestävää alistaa Luontopalveluja konsernin metsätalouspuolen ohjaukseen, Tuppurainen sanoo. Muun muassa erätarkastajat ovat virkasuhteessa olevia laillisuusvalvontaviranomaisia.

Tuppurainen vaatii, että julkisten hallintotehtävien osalta noudatetaan jatkossakin erilliskirjanpitoa, ja että ministeriöiden ohjausroolit ovat selkeitä ja johdonmukaisia. – Johtamisjärjestelmää on selkeytettävä, mutta ajatus yhden isännän ylivallasta on epärealistinen.

Kansalaiset ovat ilmaisseet selkeästi huolensa lakiesityksestä, Tuppurainen sanoo. Metsähallitusta koskevaan adressiin on tullut jo yli satatuhatta allekirjoitusta.

– Ihmisiä huolettaa retkeily-, luonto- ja virkistysnäkökulmien jääminen liiketoiminnan jalkoihin. SDP on johdonmukaisesti jo viime vaalikaudella korostanut jokamiehen oikeuksien ja yleiskalastusoikeuksien toteutumista. Siksi emme lämpene ajatukselle lakiesitykseen sisältyvästä uudesta kolmannesta taseesta metsähallitukseen.

Pidämme parempana sitä, että retkeilyalueet ja muut liiketoiminnan ulkopuoliset alueet kuuluisivat julkisten hallintotehtävien yksikköön eli luonnonsuojelutaseen alle. Näin varmistetaan se, etteivät retkeilyalueiden käytöstä tulla rahastamaan. Yhdymme tässä Suomen Vapaa-ajankalastajien, Suomen Ladun ja WWF:n kritiikkiin, Tuppurainen kertoo.

Metsähallituslain eduskuntakäsittelyyn on varattava riittävästi aikaa, toteaa mietintöä valmistelevan maa- ja metsätalousvaliokunnan jäsen Tuppurainen. – Kyseessä on kansallisomaisuus, jonka kohtaloa ei pidä sinetöidä hätiköiden.