Kristiina Salonenshared image on Instagram

Meidän ollessa päiväkävelyretkellä RMJ:n telttakylä heräili uuteen festaripäivään. Nyt on taas eloa kaupungissa juhannuksena. Tervetuloa takaisin kotiin RMJ, vaikka meidän juhannus sujuukin tänä vuonna festareita huomattavasti rauhallisemmin. #rauma #rmj #festarijuhannuskristiinasalonen

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Päätöksellä on väistämättä vaikutuksia Euroopan Unionin jäsenvaltioiden kansalaisten tulevaisuuteen ennen kaikkea talouskasvun ja työllisyyden mutta myös ulko- ja turvallisuuspolitiikan näkökulmasta." - SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne ottaa kantaa Brexitiin.Sosialidemokraatit SDP

Tytti Tuppurainenshared tweet on Twitter

Suomen hallituksen ja pmi Sipilän osoitettava johtajuutta. Huippukokouksessa näytettävä Suomen kuuluvan EU:n integraatiota jatkaviin maihin.

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Epävarmuudessa helpompi syytellä muita, mutta todettava, että poliittisella järjestelmällä on peiliinkatsomisen paikka. Ihan kaikkialla.

Ilmari Nurminenshared tweet on Twitter

STT:Lontoon pörssi avasi 7,5 % ja Pariisin 8 % lasku. Frankfurtissa saksa-pankkien osakkeet putosi liki 20 %, Lontoossa brittipankit 30 %.

Miapetra Kumpula-Nshared retweet on Twitter

RT @AAAndreadis : Τεράστιες διαφορές όχι μόνο μεταξύ Αγγλίας, Σκωτίας & Ιρλανδίας αλλά & εντός Αγγλίας. Άλλοι κόσμοι στην ίδια χώρα. https:/…miapetrakumpula

Antti Rinneshared tweet on Twitter

Olen pettynyt, mutta Iso-Britannian kansan tahtoa on kunnioitettava. EU:n on nyt yhdistettävä voimansa ja haettava uusi suunta Euroopalle.

Eero Heinäluomashared tweet on Twitter

I-B eroaa Unionista. Skotlanti eroaa I-B:sta ja liittyy EU:hun. Saksan ja Ranskan painoarvo nousee. Talous yskii kaikkialla mutta sopeutuu.

Skinnari: Nuorten työllistymiseen uusia avauksia

Ville Skinnari

Kansanedustaja Ville Skinnari (sd.) toivoo hallitukselta uusia avauksia nuorisotyöttömyyden hoitoon ja kannustaa työministeri Lindströmiä tutustumaan Lahden hyviin kokemuksiin nuorten työurien vauhdittamisessa.

– Nuorisotyöttömyys jatkoi edelleen kasvuaan. Tänä vuonna työttömiä nuoria oli 400 enemmän, kuin edellisvuoden tammikuussa. Jokainen työtön nuori on liikaa.

Yritysten sitoutuminen on Skinnarin mielestä avainasemassa.

– Lahdessa nuorisotyöttömyyteen pyritään puuttumaan Matkalla duuniin -hankkeen avulla. Hankkeessa on onnistuttu samaan nuoret ja yritykset kohtaamaan. Nuoret hyötyvät palvelusta työkokemuksen ja työelämä-valmennuksen kautta, kun taas yrittäjät saavat mahdollisuuden turvalliseen rekrytointiin ja motivoituneiden nuorten löytämiseen.

Skinnarin mukaan onnistuneita toimintamalleja tulisi monistaa tehokkaasti koko Suomeen.

– Lahden toimintamalli on osoittautunut toimivaksi ja olisi perusteltua ottaa vastaava malli käyttöön myös muualla Suomessa. Kannustan työministeri Jari Lindströmiä tutustumaan Lahden kokemuksiin ja toimimaan nuorisotyöttömyyden vähentämiseksi koko maassa.

Nuorisotakuuta pitää kehittää

Nuorisotakuun toteutumisessa on vielä kehittämisen varaa. Nuoret ovat kohdanneet epäkohtia, joihin tulee puuttua. Nuoret on asetettu alueellisesti eriarvoiseen asemaan, kun eri paikkakuntien TE-toimistoissa on ollut toimintatapoihin liittyviä eroja. Yhtenäisiä ja selkeitä ohjeistuksia ja erityisesti tulkintoja kaivataan selkeyttämään tilannetta. Lisäksi työvoimatoimiston henkilökunnan osaamista tulee kehittää, jotta heillä on valmiudet tukea nuoria löytämään työtä.

– Edellinen hallitus varasi vuositasolla 60 miljoonaa euroa nuorisotakuun toteuttamiselle. Nyt hallitus taittoi rahoituksen 10 miljoonaan yhteensä kolmelle vuodelle, eli noin 3 miljoonaan euroon vuositasolla. Ilman riittävää rahoitusta nuorisotakuun tuoman edun toteutuminen on vaakalaudalla.