Sosialidemokraatit SDPshared note on Facebook

Lue SDP:n Helsingin pormestariehdokkaan Tuula Haataisen tarina tuusniemeläisestä tytöstä ministeriksi, apulaiskaupunginjohtajaksi, kaupunginvaltuutetuksi ja kansanedustajaksi. Tässä kattavassa ja koskettavassa jutussa Tuula kertoo elämäntarinansa lisäksi myös mietteitään muun muassa äitiydestä, perheestä, tasa-arvosta ja tämän päivän politiikasta.Sosialidemokraatit SDP

Nasima Razmyarshared image on Instagram

Oli ihana viettää perheen kanssa aurinkoista sunnuntaipäivää. Seuraavat pari viikkoa meneekin kampanjoinnin parissa. Sekin on ihanaa! 😊nasimarazmyar

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Maarit Feldt-Ranta påminner att många sakkunniga varnar, att modellen som regeringen Sipilä har valt, kommer att försämra, inte förbättra situationen inom social- och hälsovården.Sosialidemokraatit SDP

Maarit Feldt-Rantashared video on Instagram

Vår natur är underbar och det finns många fina ställen i Raseborg. Det är lätt att förstå att många vill bo och också besöka vår stad. Vi vill göra vår stad ännu mera attraktiv. - Meillä on upea luonto ja monia hienoja nähtävyyksiä ja vierailukohteita. On helppo ymmärtää miksi monet haluavat asua täällä ja myös matkailijoita ja kesäasukkailta riittää. Haluamme kehittää kaupungistamme vielä entistäkin houkuttelevamman. #kommunalvalet #kuntavaalit #allaskamed #pidetäänkaikkimukana #helaraseborg #kokoraasepori @petrapaulina @syss3 @cgrundstrom maaritfeldtranta

SDPshared image on Instagram

Työn ja perhe-elämän yhdistämisestä on tehtävä nykyistä helpompaa. Uudenlainen joustava koulupäivä lisäisi perheen arjen yhteisiä tunteja, iltoja vanhemmille ja lapsille. Tähän tarvitsemme yhteistyötä kuntien ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa. Ensi keskiviikkona alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys. Tutustu SDP:n inhimillisemmän Suomen ratkaisuihin: vaali.sdp.fi. #kuntavaalit #kaikkimukana #sdp #sosialidemokraatit #kunnat #perhe #lapset #koulutus #harrastussosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Työn ja perhe-elämän yhdistämisestä on tehtävä nykyistä helpompaa. Uudenlainen joustava koulupäivä lisäisi perheen arjen yhteisiä tunteja, iltoja vanhemmille ja lapsille. Tähän tarvitsemme yhteistyötä kuntien ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa. Ensi keskiviikkona alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys. Tutustu SDP:n inhimillisemmän Suomen ratkaisuihin: https://vaalit.sdp.fi/ratkaisut/perheille-enemman-yhteista-aikaa/Sosialidemokraatit SDP

Ville Skinnarishared image on Instagram

Kyllä brändi - Suomelle jaei bulkki - Suomelle. Hausjärven kuntavaalikiertueen parhaat herkut löytyy Hikiältä. Hikiän Kyrsä ja Hikiän Velli.villeskinnari

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n kansanedustaja Sirpa Paateron mukaan oli yllättää kuulla, kuinka ”Senaatti 2” on jo perustettu ennen kuin varsinainen maakuntalaki on lähelläkään päätöksentekoa. Asia tuli esille, kun uutisoitiin johdon palkkaamisesta ilman avointa hakua, eli ”kun tiedämme jo parhaat”-periaatteella. – Näin siis uuden maakuntahallinnon ensimmäiset hyvän hallinnon ja demokratian vastaiset päätökset alkavat jo näkyä, Paatero toteaa.Sosialidemokraatit SDP

Skinnari: Nuorten työllistymiseen uusia avauksia

Ville Skinnari

Kansanedustaja Ville Skinnari (sd.) toivoo hallitukselta uusia avauksia nuorisotyöttömyyden hoitoon ja kannustaa työministeri Lindströmiä tutustumaan Lahden hyviin kokemuksiin nuorten työurien vauhdittamisessa.

– Nuorisotyöttömyys jatkoi edelleen kasvuaan. Tänä vuonna työttömiä nuoria oli 400 enemmän, kuin edellisvuoden tammikuussa. Jokainen työtön nuori on liikaa.

Yritysten sitoutuminen on Skinnarin mielestä avainasemassa.

– Lahdessa nuorisotyöttömyyteen pyritään puuttumaan Matkalla duuniin -hankkeen avulla. Hankkeessa on onnistuttu samaan nuoret ja yritykset kohtaamaan. Nuoret hyötyvät palvelusta työkokemuksen ja työelämä-valmennuksen kautta, kun taas yrittäjät saavat mahdollisuuden turvalliseen rekrytointiin ja motivoituneiden nuorten löytämiseen.

Skinnarin mukaan onnistuneita toimintamalleja tulisi monistaa tehokkaasti koko Suomeen.

– Lahden toimintamalli on osoittautunut toimivaksi ja olisi perusteltua ottaa vastaava malli käyttöön myös muualla Suomessa. Kannustan työministeri Jari Lindströmiä tutustumaan Lahden kokemuksiin ja toimimaan nuorisotyöttömyyden vähentämiseksi koko maassa.

Nuorisotakuuta pitää kehittää

Nuorisotakuun toteutumisessa on vielä kehittämisen varaa. Nuoret ovat kohdanneet epäkohtia, joihin tulee puuttua. Nuoret on asetettu alueellisesti eriarvoiseen asemaan, kun eri paikkakuntien TE-toimistoissa on ollut toimintatapoihin liittyviä eroja. Yhtenäisiä ja selkeitä ohjeistuksia ja erityisesti tulkintoja kaivataan selkeyttämään tilannetta. Lisäksi työvoimatoimiston henkilökunnan osaamista tulee kehittää, jotta heillä on valmiudet tukea nuoria löytämään työtä.

– Edellinen hallitus varasi vuositasolla 60 miljoonaa euroa nuorisotakuun toteuttamiselle. Nyt hallitus taittoi rahoituksen 10 miljoonaan yhteensä kolmelle vuodelle, eli noin 3 miljoonaan euroon vuositasolla. Ilman riittävää rahoitusta nuorisotakuun tuoman edun toteutuminen on vaakalaudalla.