Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Miten perustuslain kansalaisille takaamat riittävät palvelut aiotaan tämän jälkeen toteuttaa? Tuleeko hallitus taas tavallisten ihmisten kukkarolle asiakasmaksuja korottamalla vai aiotaanko palveluita leikata ”palvelulupauksen” varjolla?" Sotessa on paljon avoimia kysymyksiä.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Epävakaassa ja rauhattomassa maailmassa ihmisoikeuksien ja ihmisten tasa-arvon parantaminen on kestävää turvallisuuspolitiikkaa. Naisten aseman parantaminen ja ilmastonmuutoksen torjuminen ovat tämän työn keskiössä. Näitä arvoja Suomen pitää yhdessä muiden Pohjoismaiden kanssa edistää ja Sipilän hallituksen pitäisi olla asiassa aktiivinen." - Antti Rinne

Miapetra Kumpula-Nshared tweet on Twitter

...tyyli salissa jatkuu: teistä kukaan ei tehnyt varmaan päivääkään työtä, saati luonut. (meppejä S&D ryhmässä työläis-ja yritt taustalla)

Miapetra Kumpula-Nshared tweet on Twitter

Älkää menkö halpaan, tyyliin, jonka Farage jalostanut. Miljonääri vastustamassa "eliittiä", demokr.=poliitikkoviha ei hyvää lupaa. Nyt edell

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Euroopan parlamentti kokoontuu tänään tiistaina ylimääräiseen täysistuntoon käsittelemään Britannian EU-kansanäänestyksen tulosta. Tässä SDP:n europarlamentaarikko Miapetra Kumpula-Natrin tuoreet kommentit.Sosialidemokraatit SDP

SDP:n liikennevaliokunnan ryhmä pöyristynyt VR:n irtisanomisista

Pinssi rintaan

VR ilmoitti tänään irtisanovansa 214 konduktööriä ja ratapihatyöntekijää ja lomauttavansa 540 veturinkuljettajaa. VR aikoo säästää 50 miljoonaa euroa matkustajaliikenteestä.

-Työntekijöiden ja heidän perheidensä elämä laitetaan sekaisin. Valtionyhtiön on oltava esimerkillinen työnantaja. Tämä ei ole reilua. Näinkö lippujen hinnanalennukset rahoitetaan? Kysyvät SDP:n liikenne- ja viestintävaliokunnan jäsenet Katja Taimela, Suna Kymäläinen, Satu Taavitsainen sekä varajäsenet Krista Kiuru ja Harry Wallin.

VR on kaukoliikenteen kilpailutilanteessa muuttanut hinnoitteluaan ja leikannut palveluitaan karsimalla asemaverkostoaan ja siirtämällä lipunmyyntiä verkkoon ja R-kioskeille. Kaikkien matkustajien palaute uudistuksesta ei ole ollut positiivista, vaikka lippujen hinnat keskimääräisesti ovatkin laskeneet.

Valtion toimet säästöjen ja junaliikenteen kiirehdityn avaamisen myötä vähentävät raideliikennettä Suomessa merkittävästi. Mitään takeita siitä millä aikataululla ja minne uusia markkinaehtoisia kilpailijoita syntyy ei ole tiedossa. Valiokunnan sd-jäsenet pitävät hallituksen hätiköityjä toimia maakuntien elinvoimaa heikentävinä ja johtavan junaliikenteen palvelutason pysyvään laskuun sekä keskittymiseen vilkkaimmille rataosuuksille. Erityisesti maakunnille tärkeitä junayhteyksiä on lopetettu.

SDP esitti omassa varjobudjetissaan junaliikenteen heikennysten perumista. Hyvin toimiva julkinen liikenne on Suomelle elintärkeä. Herää kysymys, onko omistajaohjauksesta vastaavalla pääministeri Juha Sipilällä tarkoituksena myydä VR kokonaan?