Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n kansanedustaja, entinen opetusministeri Krista Kiuru laskee hallituksen tekemien ammatillisen koulutuksen leikkausten nousevan yllättäen Orpon budjettiehdotuksessa jopa 225 miljoonaan aiemmin puhutun 190 miljoonan sijaan.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tulevaisuuden Suomi tarvitsee jokaisen uuden ammattilaisen! Hallituksen 190 miljoonan euron eli jopa 12 prosentin leikkaukset ammatillisen koulutuksen määrärahoista vuodesta 2017 lähtien ovat jättämässä Suomen vaille suurta ja tarpeellista ammattilaisten joukkoa. Amikset, teitä tarvitaan! #amisliikkessäSosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Ammattilaiset pitävät Suomen pystyssä. Hallitus suunnittelee ammatilliseen koulutukseen 190 miljoonan euron leikkauksia, vaikka lähiopetuksesta ja koulutuksen laadusta on jo karsittu kovalla kädellä. Amiksissa kasvaa tämän maan tulevat ammattilaiset. Leikkaukset heikentävät suomalaista ammattitaitoa. Hallitus, peru koulutusleikkaukset ja pidä #amisliikkeessä!Sosialidemokraatit SDP

Demarinuoretshared image on Instagram

Ammattilaiset pitävät Suomen pystyssä. Hallitus suunnittelee ammatilliseen koulutukseen 190 miljoonan euron leikkauksia, vaikka lähiopetuksesta ja koulutuksen laadusta on jo karsittu kovalla kädellä. Amiksissa kasvaa tämän maan tulevat ammattilaiset. Leikkaukset heikentävät suomalaista ammattitaitoa. Hallitus, peru koulutusleikkaukset ja pidä #amisliikkeessä! #koulutusleikkaukset #politiikka #dematinuoret #hallitus #koulutus #tulevaisuus #nuoret #eimitäänjärkeä #perukaaleikkauksetdemarinuoret

Sirpa Paateroshared image on Instagram

Imatran ajot 30 v jälkeen. Huimaa vauhtia ja upeata meininkiä varsin mukavissa maisemissa. Ensimmäinen kokemus katsoa maantie rata-ajoa.sirpa.paatero

Tarja Filatovshared tweet on Twitter

Loistavaa Lindström kannattaa Lex Taipaletta. Hänen kannattaa aloittaa lobbaus PS ryhmästä. PS ministeri tyrmäsi asian kirj.kysymyksessä.

SDP:n liikennevaliokunnan ryhmä pöyristynyt VR:n irtisanomisista

Pinssi rintaan

VR ilmoitti tänään irtisanovansa 214 konduktööriä ja ratapihatyöntekijää ja lomauttavansa 540 veturinkuljettajaa. VR aikoo säästää 50 miljoonaa euroa matkustajaliikenteestä.

-Työntekijöiden ja heidän perheidensä elämä laitetaan sekaisin. Valtionyhtiön on oltava esimerkillinen työnantaja. Tämä ei ole reilua. Näinkö lippujen hinnanalennukset rahoitetaan? Kysyvät SDP:n liikenne- ja viestintävaliokunnan jäsenet Katja Taimela, Suna Kymäläinen, Satu Taavitsainen sekä varajäsenet Krista Kiuru ja Harry Wallin.

VR on kaukoliikenteen kilpailutilanteessa muuttanut hinnoitteluaan ja leikannut palveluitaan karsimalla asemaverkostoaan ja siirtämällä lipunmyyntiä verkkoon ja R-kioskeille. Kaikkien matkustajien palaute uudistuksesta ei ole ollut positiivista, vaikka lippujen hinnat keskimääräisesti ovatkin laskeneet.

Valtion toimet säästöjen ja junaliikenteen kiirehdityn avaamisen myötä vähentävät raideliikennettä Suomessa merkittävästi. Mitään takeita siitä millä aikataululla ja minne uusia markkinaehtoisia kilpailijoita syntyy ei ole tiedossa. Valiokunnan sd-jäsenet pitävät hallituksen hätiköityjä toimia maakuntien elinvoimaa heikentävinä ja johtavan junaliikenteen palvelutason pysyvään laskuun sekä keskittymiseen vilkkaimmille rataosuuksille. Erityisesti maakunnille tärkeitä junayhteyksiä on lopetettu.

SDP esitti omassa varjobudjetissaan junaliikenteen heikennysten perumista. Hyvin toimiva julkinen liikenne on Suomelle elintärkeä. Herää kysymys, onko omistajaohjauksesta vastaavalla pääministeri Juha Sipilällä tarkoituksena myydä VR kokonaan?