Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Ansiosidonnaisen tason ja keston leikkaukset eivät tuo hallituksen toivomia, työttömyyttä alentavia tuloksia vaan leikkaavat vain kotimaista kulutusta ja luovat lisää työttömyyttä palvelualoille." - Tarja Filatov Tykkää ja jaa tämä eteenpäin, jos olet samaa mieltä!

sirpa paateroshared tweet on Twitter

Eriarvoistuminen on pahin uhka hmisten turvallisuuden tunteelle ja sisäiselle turvallisuudelle. Leikkaukset pienituloisilta heikentävät tätä

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Mika Kari muistuttaa SDP:n ryhmäpuheessa, että puhuttaessa sisäisestä turvallisuudesta puhutaan yhteiskunnan perusjärjestelmien toimivuudesta. Eduskunta keskustelee tällä hetkellä sisäisestä turvallisuudesta. Jaa kuva eteenpäin ja kerro, mihin asioihin sinun mielestäsi pitää kiinnittää huomiota sisäisessä turvallisuudessa!Sosialidemokraatit SDP

Maria Guzeninashared tweet on Twitter

Espoon valtuustossa tauko. Ryhmät kutsuneet valtuutettu Soinin selittämään, miksi hän hyväksyy soten jossa Espoon rahat imetään maakuntiin.

SDP:n liikennevaliokunnan ryhmä pöyristynyt VR:n irtisanomisista

Pinssi rintaan

VR ilmoitti tänään irtisanovansa 214 konduktööriä ja ratapihatyöntekijää ja lomauttavansa 540 veturinkuljettajaa. VR aikoo säästää 50 miljoonaa euroa matkustajaliikenteestä.

-Työntekijöiden ja heidän perheidensä elämä laitetaan sekaisin. Valtionyhtiön on oltava esimerkillinen työnantaja. Tämä ei ole reilua. Näinkö lippujen hinnanalennukset rahoitetaan? Kysyvät SDP:n liikenne- ja viestintävaliokunnan jäsenet Katja Taimela, Suna Kymäläinen, Satu Taavitsainen sekä varajäsenet Krista Kiuru ja Harry Wallin.

VR on kaukoliikenteen kilpailutilanteessa muuttanut hinnoitteluaan ja leikannut palveluitaan karsimalla asemaverkostoaan ja siirtämällä lipunmyyntiä verkkoon ja R-kioskeille. Kaikkien matkustajien palaute uudistuksesta ei ole ollut positiivista, vaikka lippujen hinnat keskimääräisesti ovatkin laskeneet.

Valtion toimet säästöjen ja junaliikenteen kiirehdityn avaamisen myötä vähentävät raideliikennettä Suomessa merkittävästi. Mitään takeita siitä millä aikataululla ja minne uusia markkinaehtoisia kilpailijoita syntyy ei ole tiedossa. Valiokunnan sd-jäsenet pitävät hallituksen hätiköityjä toimia maakuntien elinvoimaa heikentävinä ja johtavan junaliikenteen palvelutason pysyvään laskuun sekä keskittymiseen vilkkaimmille rataosuuksille. Erityisesti maakunnille tärkeitä junayhteyksiä on lopetettu.

SDP esitti omassa varjobudjetissaan junaliikenteen heikennysten perumista. Hyvin toimiva julkinen liikenne on Suomelle elintärkeä. Herää kysymys, onko omistajaohjauksesta vastaavalla pääministeri Juha Sipilällä tarkoituksena myydä VR kokonaan?