Ville Skinnarishared tweet on Twitter

Lainsäädännön laadukas valmistelu tarvitsee riittävästi resursseja, aikaa ja tilaa sekä vaativa ministeriö johtoon kokopäiväisen ministerin

sirpa paateroshared tweet on Twitter

Pääministeri esittää että kansanedustajille lain laatimiskursseja, lain valmistelu on kuitenkin ministeriöiden ja hallituksen tehtävä

Tarja Filatovshared tweet on Twitter

Lainsäädännön taso ei ole uusi ongelma. Uutta minulle oli laki, jossa vaikuttavuusarvio on linkin takana ja linkin lähde maksumuurin takana.

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Sosialidemokraattinen eduskuntaryhmä teki Sipilän hallitukselle kolme konkreettista ehdotusta tänään eduskunnassa käydyssä keskustelussa lainvalmistelun laadusta: 1.Antakaa lainvalmistelulle sen edellyttämät resurssit. Aloittakaa nimittämällä hallitukseen kokopäiväinen oikeusministeri. 2.Antakaa lainvalmistelulle tilaa ja säästäkää poliittinen ohjaus niihin kohtiin, joihin se kuuluu. Ministeriöissä on hyvin asiantuntevia ja päteviä ihmisiä tekemässä lainvalmistelua. Heitä ei tarvitse mikromanageroida. 3.Antakaa lainvalmisteluprosessille se aika, mikä hyvän lainsäädännön valmisteluun kuuluu. Laatu ei ole sellainen asia, mistä voidaan tinkiä poliittisen kiireen takia.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Eduskunnassa keskustellaan parhaillaan pääministerin ilmoituksesta koskien lainsäädännön valmistelua. SDP:n 3. varapuheenjohtaja, kansanedustaja Ville Skinnari käytti sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän ryhmäpuheen ja teki kolme konkreettista ehdotusta hallitukselle: "1.Antakaa lainvalmistelulle sen edellyttämät resurssit. Aloittakaa nimittämällä hallitukseen kokopäiväinen oikeusministeri. 2.Antakaa lainvalmistelulle tilaa ja säästäkää poliittinen ohjaus niihin kohtiin, joihin se kuuluu. Ministeriöissä on hyvin asiantuntevia ja päteviä ihmisiä tekemässä lainvalmistelua. Heitä ei tarvitse mikromanageroida. 3.Antakaa lainvalmisteluprosessille se aika, mikä hyvän lainsäädännön valmisteluun kuuluu. Laatu ei ole sellainen asia, mistä voidaan tinkiä poliittisen kiireen takia."Sosialidemokraatit SDP

SDPshared image on Instagram

Helsingin yliopiston valtsikan 2. vuoden opiskelijoita kävi tänään tutustumassa puoluetoimiston toimitaan. Kiva kun kävitte ja tervetuloa uudestaan! 😘👍🌹Huom! Mukana myös Manu ja Tokoi 😀sosialidemokraatit

SDP:n liikennevaliokunnan ryhmä pöyristynyt VR:n irtisanomisista

Pinssi rintaan

VR ilmoitti tänään irtisanovansa 214 konduktööriä ja ratapihatyöntekijää ja lomauttavansa 540 veturinkuljettajaa. VR aikoo säästää 50 miljoonaa euroa matkustajaliikenteestä.

-Työntekijöiden ja heidän perheidensä elämä laitetaan sekaisin. Valtionyhtiön on oltava esimerkillinen työnantaja. Tämä ei ole reilua. Näinkö lippujen hinnanalennukset rahoitetaan? Kysyvät SDP:n liikenne- ja viestintävaliokunnan jäsenet Katja Taimela, Suna Kymäläinen, Satu Taavitsainen sekä varajäsenet Krista Kiuru ja Harry Wallin.

VR on kaukoliikenteen kilpailutilanteessa muuttanut hinnoitteluaan ja leikannut palveluitaan karsimalla asemaverkostoaan ja siirtämällä lipunmyyntiä verkkoon ja R-kioskeille. Kaikkien matkustajien palaute uudistuksesta ei ole ollut positiivista, vaikka lippujen hinnat keskimääräisesti ovatkin laskeneet.

Valtion toimet säästöjen ja junaliikenteen kiirehdityn avaamisen myötä vähentävät raideliikennettä Suomessa merkittävästi. Mitään takeita siitä millä aikataululla ja minne uusia markkinaehtoisia kilpailijoita syntyy ei ole tiedossa. Valiokunnan sd-jäsenet pitävät hallituksen hätiköityjä toimia maakuntien elinvoimaa heikentävinä ja johtavan junaliikenteen palvelutason pysyvään laskuun sekä keskittymiseen vilkkaimmille rataosuuksille. Erityisesti maakunnille tärkeitä junayhteyksiä on lopetettu.

SDP esitti omassa varjobudjetissaan junaliikenteen heikennysten perumista. Hyvin toimiva julkinen liikenne on Suomelle elintärkeä. Herää kysymys, onko omistajaohjauksesta vastaavalla pääministeri Juha Sipilällä tarkoituksena myydä VR kokonaan?