Tarja Filatovshared tweet on Twitter

1 edustajan kysymykseen tarvitaan 3 ministeriä vastaamaan. Edustajien kyselytunti muuttunut ministerien vastaustunniksi Silti yhteys puuttuu

Sosialidemokraatit SDPshared video on Facebook

YK:n lapsen oikeuksien sopimuksen mukaan lapsia ei saa laittaa eriarvoiseen asemaan hänen vanhempiinsa liittyvän syyn johdosta. Tilanne ei tällä hetkellä ole yhdenvertainen tai ongelmaton lasten oikeuksien toteutumisen näkökulmasta. Äitiyslakia tarvitaan, jotta lapsella olisi syntymästään lähtien oikeus elatukseen, perintöön ja tapaamiseen suhteessa molempiin vanhempiinsa. Säätämällä äitiyslain turvaamme naisparin lapselle kaksi vanhempaa ja yhdenvertainen aseman syntymästä lähtien. Tämä on oikeus ja kohtuus.Sosialidemokraatit SDP

Tarja Filatovshared tweet on Twitter

Ammatillisen työvoimapoliittisen koulutuksen leikkaus on kahdessa vuodessa yli 100 miljoonaa euroa. Viisasta? Ei ole, koska työelämä muuttuu

Demarinuoretshared image on Instagram

Eduskunnan lähetekeskustelussa käsitellään tänään äitiyslaki-kansalaisaloitetta. Äitiyslailla parannettaisiin kahden naisen perheeseen syntyvän lapsen oikeussuojaa ja turvattaisiin kaikkien lasten yhdenvertaisuus. Vastaava lainsäädäntö on voimassa kaikissa muissa Pohjoismaissa ja useimmissa Länsi-Euroopan maissa. Hyväksytään äitiyslaki ja turvataan lasten yhdenvertaisuus! #eduskunta #äitiyslaki #demarinuoret #politiikka #lapset #yhdenvertaisuus #suomi #tasaarvodemarinuoret

Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Hieman haastava päivä meillä Brysselissä, kun metroja ja ratikoita suurmielenosoituksen takia kiinni, pyörällä ei pääse lentokentälle ja ruuhkat näet tästä. Hallituksen leikkauksia ja tehtaiden sulkemisia vastaan (kai). #liikenne #ruuhka #haaste #bryssel Ei etteikö saman värinen kartta ole muinakin arkipäivinä, mutta nyt vielä pahempi ;/miapetrakumpula

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n puoluehallitus on päättänyt siirtää SDP:n ensi vuonna pidettävää puoluekokousta vuorokaudella eteenpäin, jotta puoluekokous ei sijoitu samalle päivälle eduskunnan valtiopäivien avajaisten kanssa. Siirron jälkeen SDP:n 45. puoluekokous järjestetään 3.-5.2.2017 Lahden messukeskuksessa.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tervetuloa seminaariin! Huomenna eduskunnan Pikkuparlamentin kansalaisinfossa puhutaan nollatuntisopimuksista. Olet tervetullut paikalle. Tilaisuus lähetetään suorana facebookissa. Eroon nollatuntisopimuksista – Uusi-Seelanti näyttää suuntaa Eduskunnan Pikkuparlamentin kansalaisinfo 29.9.2016 klo 18.00-20.00 OHJELMA: Tilaisuuden avaus Kansanedustaja, Työelämä- ja tasa-arvovaliokunnan puheenjohtaja Tarja Filatov, Sosialidemokraattinen eduskuntaryhmä Uusi-Seelanti kielsi ensimmäisenä nollatuntisopimukset keväällä 2016 -Kuinka se tehtiin, mitä muuttui? Apulaispääsihteeri Tom Buckley, Ammattiliitto Unite, Uusi-Seelanti Nollatuntisopimukset Suomen työmarkkinoilla -Vaikutukset ihmiseen ja yhteisöön Tutkija (post doc) Mikko Jakonen, Jyväskylän yliopisto, Yhteiskuntatieteellinen tiedekunta, yhteiskuntapolitiikan ja filosofian laitos Nuorisoloukku – nollatuntisopimukset nuorten työurien loistava lähtölaukausko? Edunvalvonta koordinaattori Hanna Sauli, Suomen nuorisoyhteistyö – Allianssi ry Nollatuntisopimukset käytännön SOTE-työssä Lähihoitaja-kotiavustaja Nina Kokkinen, Med Group Oy Pelon kautta – miksi nollatuntisopimuksilla työskentelevät hiljenevät? Yhteiskuntasuhteiden päällikkö Hanna Kuntsi, Palvelualojen ammattiliitto PAM OVD – mitä nyt? Kansalaisaloitteen vireillepanija Mika Kolehmainen, Operaatio Vakiduuni Kommenttipuheenvuorot Kansanedustajat, Työelämä- ja tasa-arvovaliokunnan jäsenet Merja Mäkisalo-Ropponen ja Ilmari Nurminen, Sosialidemokraattinen eduskuntaryhmä Keskustelu Päätös Tarja FilatovSosialidemokraatit SDP

SDP sitoutui Kättä päälle –hankkeen päätöstilaisuudessa tarttumaan työssään viiteen teemaan

Liity jäseneksi kuvituskuva

SDP:n viime vuoden syyskuussa aloittaman Kättä päälle –hankkeen päätösgaalaa vietettiin tänään eduskunnassa.

Tilaisuudessa julkistettiin valtakunnallisten teemaratkaisupajojen sekä alueellisten ratkaisupajojen ideoista koostettu loppuraportti, Kättä päälle –ratkaisut syntyvät yhdessä -video sekä käytiin läpi yhdessä kuljettua matkaa. Kansanedustaja Lauri Ihalaisen ja yrittäjä Salla Saarisen vetämä työ kokosi yhteen arviolta noin puolituhatta suomalaista järjestö- ja yhdistyskentän toimijaa sekä kansalaisaktiivia miettimään ratkaisuja Suomen parhaaksi.

SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne käytti tilaisuuden lopuksi puheenvuoron, jossa hän kertoi, millä tavalla SDP tulee jatkamaan Kättä päälle –työtä. Keskiöön nousee aluksi viisi teemaa: työ-, yrittäjyys-, sivistys-, maahanmuutto- sekä tulevaisuusteemat. Näihin teemoihin tartutaan sekä ohjelmavalmistelussa että eduskuntatyössä.

Kättä päälle -tilaisuuksia pidettiin yhteensä 18 Varsinais-Suomesta Ouluun yltävällä alueella. Valtakunnallisten ja alueellisten ratkaisupajojen lisäksi pajoja järjestivät myös esimerkiksi SOSTE, Sitra, TSL ja Kalevi Sorsa –säätiö. Kättä päälle –sivuston kautta jokainen halukas saattoi jättää oman ratkaisuehdotuksensa.

Avoimin ovin valmistellussa Kättä päälle –työssä korostui kolme selkeää kärkeä: työllisyys, eriarvoistuminen sekä henkinen ja taloudellinen lama nousivat päällimmäisiksi huolenaiheiksi. Näiden teemojen alle rakennettiin koko hankkeen aikana ratkaisupajoissa syntyneen raportin sisältö.

SDP:n rooli on koko projektin ajan ollut toimia järjestäjänä ja koollekutsujana. Pääroolissa omine ideoineen ja ratkaisuineen ovat olleet työhön osallistuneet järjestöt ja toimijat. Puolueen tehtäväksi jäi koota yhteen käytyjen keskustelujen moniääninen sato. Kättä päälle –loppuraportin ehdotukset on kerätty ilman sensuuria sekä järjestetyistä ratkaisupajoista että ihmisten suoraan lähettämästä verkkopalautteesta. Näin ollen mukana on myös ehdotuksia, jotka eivät istu SDP:n linjaan, mikä kuuluu prosessin luonteeseen. Kuitenkin valtaosa ehdotuksista on sellaisia, jotka ovat luonteeltaan kannatettavia.

Lue SDP:n sitoumus ja kaikki Kättä päälle –materiaali tuoreeltaan täältä.