Pia Viitanenshared tweet on Twitter

Sipilä: hallituksen eu-linja "selkeä". Mikä niistä: Soinin,Sipilän vai Orpon? Ja mikä Soinin sisäisistä linjoista: ei, juu vai vaarinhousut?

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Asia ei ole ollut ulkoasiainvaliokunnan eikä puolustusvaliokunnan käsittelyssä, vaan valiokuntien jäsenet joutuivat jälleen kerran lukemaan asiasta lehdistä." Mitä mieltä olette tällaisesta menettelytavasta?Sosialidemokraatit SDP

Tarja Filatovshared tweet on Twitter

Hallituksella on kuulemma yksi linja, mutta sitä ei kykene pääministeri yksin kertomaan, vaan aina perässä on Soini ja Orpo....

Sosialidemokraatit SDPshared status on Facebook

Tänään on juhlapäivä, sillä SDP:n pitkäaikainen kansanedustaja ja entinen ulkoministeri Erkki Tuomioja täyttää tänään 70 vuotta. Lisäksi SDP:n eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Kristiina Salonen on saanut pienen tyttövauvan. Sydämelliset onnittelut heille kaikille! 😊🎂☀️

Timo Harakkashared tweet on Twitter

Soini sanoi vastaavansa suoraan mutta EI vastannut: ajaako persut Suomen eroa EU:sta. Kyllä vai ei? Ei uskalla nyt, vasta vaaleissa. Raukka

Tarja Filatovshared tweet on Twitter

Pääministeri: "Suomi ei järjestä kansanäänestystä EU-erosta. Meidän paikkamme on selvä. Ei valiteta, vaan vaikutetaan." Ojennusta Soinille.

Ville Skinnarishared tweet on Twitter

Lasten ja nuorten liikkumattomuus vaatii toimia. Ministeriön työryhmä esittää kuntien liikuntapaikkojen käyttömaksujen alentamista.

SDP sitoutui Kättä päälle –hankkeen päätöstilaisuudessa tarttumaan työssään viiteen teemaan

Liity jäseneksi kuvituskuva

SDP:n viime vuoden syyskuussa aloittaman Kättä päälle –hankkeen päätösgaalaa vietettiin tänään eduskunnassa.

Tilaisuudessa julkistettiin valtakunnallisten teemaratkaisupajojen sekä alueellisten ratkaisupajojen ideoista koostettu loppuraportti, Kättä päälle –ratkaisut syntyvät yhdessä -video sekä käytiin läpi yhdessä kuljettua matkaa. Kansanedustaja Lauri Ihalaisen ja yrittäjä Salla Saarisen vetämä työ kokosi yhteen arviolta noin puolituhatta suomalaista järjestö- ja yhdistyskentän toimijaa sekä kansalaisaktiivia miettimään ratkaisuja Suomen parhaaksi.

SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne käytti tilaisuuden lopuksi puheenvuoron, jossa hän kertoi, millä tavalla SDP tulee jatkamaan Kättä päälle –työtä. Keskiöön nousee aluksi viisi teemaa: työ-, yrittäjyys-, sivistys-, maahanmuutto- sekä tulevaisuusteemat. Näihin teemoihin tartutaan sekä ohjelmavalmistelussa että eduskuntatyössä.

Kättä päälle -tilaisuuksia pidettiin yhteensä 18 Varsinais-Suomesta Ouluun yltävällä alueella. Valtakunnallisten ja alueellisten ratkaisupajojen lisäksi pajoja järjestivät myös esimerkiksi SOSTE, Sitra, TSL ja Kalevi Sorsa –säätiö. Kättä päälle –sivuston kautta jokainen halukas saattoi jättää oman ratkaisuehdotuksensa.

Avoimin ovin valmistellussa Kättä päälle –työssä korostui kolme selkeää kärkeä: työllisyys, eriarvoistuminen sekä henkinen ja taloudellinen lama nousivat päällimmäisiksi huolenaiheiksi. Näiden teemojen alle rakennettiin koko hankkeen aikana ratkaisupajoissa syntyneen raportin sisältö.

SDP:n rooli on koko projektin ajan ollut toimia järjestäjänä ja koollekutsujana. Pääroolissa omine ideoineen ja ratkaisuineen ovat olleet työhön osallistuneet järjestöt ja toimijat. Puolueen tehtäväksi jäi koota yhteen käytyjen keskustelujen moniääninen sato. Kättä päälle –loppuraportin ehdotukset on kerätty ilman sensuuria sekä järjestetyistä ratkaisupajoista että ihmisten suoraan lähettämästä verkkopalautteesta. Näin ollen mukana on myös ehdotuksia, jotka eivät istu SDP:n linjaan, mikä kuuluu prosessin luonteeseen. Kuitenkin valtaosa ehdotuksista on sellaisia, jotka ovat luonteeltaan kannatettavia.

Lue SDP:n sitoumus ja kaikki Kättä päälle –materiaali tuoreeltaan täältä.