Demarinuoretshared image on Instagram

Hyvää sunnuntaita toivottaa neljännen luukun takaa Outi! ❄🕯 "Olen Outi ja rakastan joulua. Minun jouluuni kuuluvat yhteinen aika perheen kanssa sekä lahjat tietysti, mutta ymmärrän myös joulun tarkoituksen Jeesuksen syntymäjuhlana. Ikinä en ole kokenut Demarinuorten toiminnassa, että uskontoni tekisi minusta eriarvoisen. Olen myös Demarinuorten kautta oppinut olemaan avoimempi kaikkia uskontoja ja kulttuureja kohtaan. On ihanaa kun Demarinuorissa saa olla oma itsensä. Rauhallista joulunodotusta ja vilkasta uutta vuotta!" #dnjouludemarinuoret

Tuula Haatainenshared tweet on Twitter

Järkyttävä uutinen. Lämmin osanottoni uhrien läheisille 💔Tunsin Tiina Wilén-Jäppisen sydämellisenä imatralaisten asioiden edistäjänä.

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Kuntavaalit eivät ole vain paikallisvaalit, vaan niissä mitataan ensimmäistä kertaa, mitä ihmiset ajattelevat Sipilän hallituksen politiikasta." Antti Rinne SDP:n puheenjohtajaSosialidemokraatit SDP

SDP sitoutui Kättä päälle –hankkeen päätöstilaisuudessa tarttumaan työssään viiteen teemaan

Liity jäseneksi kuvituskuva

SDP:n viime vuoden syyskuussa aloittaman Kättä päälle –hankkeen päätösgaalaa vietettiin tänään eduskunnassa.

Tilaisuudessa julkistettiin valtakunnallisten teemaratkaisupajojen sekä alueellisten ratkaisupajojen ideoista koostettu loppuraportti, Kättä päälle –ratkaisut syntyvät yhdessä -video sekä käytiin läpi yhdessä kuljettua matkaa. Kansanedustaja Lauri Ihalaisen ja yrittäjä Salla Saarisen vetämä työ kokosi yhteen arviolta noin puolituhatta suomalaista järjestö- ja yhdistyskentän toimijaa sekä kansalaisaktiivia miettimään ratkaisuja Suomen parhaaksi.

SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne käytti tilaisuuden lopuksi puheenvuoron, jossa hän kertoi, millä tavalla SDP tulee jatkamaan Kättä päälle –työtä. Keskiöön nousee aluksi viisi teemaa: työ-, yrittäjyys-, sivistys-, maahanmuutto- sekä tulevaisuusteemat. Näihin teemoihin tartutaan sekä ohjelmavalmistelussa että eduskuntatyössä.

Kättä päälle -tilaisuuksia pidettiin yhteensä 18 Varsinais-Suomesta Ouluun yltävällä alueella. Valtakunnallisten ja alueellisten ratkaisupajojen lisäksi pajoja järjestivät myös esimerkiksi SOSTE, Sitra, TSL ja Kalevi Sorsa –säätiö. Kättä päälle –sivuston kautta jokainen halukas saattoi jättää oman ratkaisuehdotuksensa.

Avoimin ovin valmistellussa Kättä päälle –työssä korostui kolme selkeää kärkeä: työllisyys, eriarvoistuminen sekä henkinen ja taloudellinen lama nousivat päällimmäisiksi huolenaiheiksi. Näiden teemojen alle rakennettiin koko hankkeen aikana ratkaisupajoissa syntyneen raportin sisältö.

SDP:n rooli on koko projektin ajan ollut toimia järjestäjänä ja koollekutsujana. Pääroolissa omine ideoineen ja ratkaisuineen ovat olleet työhön osallistuneet järjestöt ja toimijat. Puolueen tehtäväksi jäi koota yhteen käytyjen keskustelujen moniääninen sato. Kättä päälle –loppuraportin ehdotukset on kerätty ilman sensuuria sekä järjestetyistä ratkaisupajoista että ihmisten suoraan lähettämästä verkkopalautteesta. Näin ollen mukana on myös ehdotuksia, jotka eivät istu SDP:n linjaan, mikä kuuluu prosessin luonteeseen. Kuitenkin valtaosa ehdotuksista on sellaisia, jotka ovat luonteeltaan kannatettavia.

Lue SDP:n sitoumus ja kaikki Kättä päälle –materiaali tuoreeltaan täältä.