Demarinuoretshared image on Instagram

Tänään aamulla saimme taas kuulla, kuinka helppoa on sijoittaa esimerkiksi osa lapsilisistä osakkeisiin ja rahastoihin. Kaikiltahan ylimääräiset 15 euroa löytyy! #Newsflash: ei löydy.demarinuoret

Ville Skinnarishared tweet on Twitter

Maa järisee Japanissa Kyushun saarella. Tsunamin vaaraa ei ole. Hokkaidolla ja Iwaten saarella yli 10 kuollut tulvissa taifuunin jälkeen.

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Yksi näyttää videolla miten huumeita käytetään ja irstaillaan, toinen haluaa kovat huumeet ilmaisjakeluksi. Onnea vaan politiikkaan persut.

sirpa paateroshared tweet on Twitter

Viiden nykyisen ervan sisällä pitää pystyä sopimaan työnjaosta ei stm tai valtioneuvoston määräyksellä tai asetuksella. Luottamus alueisiin

Timo Harakkashared tweet on Twitter

Managing the Cambridge University endowment fund, J.M. Keynes outperformed the market by 8 %/year 1921-1946. Can his detractors match this?

Demarinuoretshared image on Instagram

Ruokitko taas roskista lounastunnilla? Jos syömäkelpoista ruokaa heitetään roskiin, on ruoan tuottamisesta aiheutuneet päästöt syntyneet turhaan. Ruokahävikin vähentäminen on yksi konkreettinen teko, jonka voimme tehdä kulutuksemme vähentämiseksi. Osallistu hävikkiviikkoon ja haasta omat kulutustottumuksesi! #hävikkiviikko #ruokahävikki #ruoka #ilovefood #food #lounas #kestäväkehitys #ympäristö #thereisnoplanetb #demarinuoret #politiikkademarinuoret

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Palkansaajille pakko, yritysjohtajille valinnanvapaus. Pääministeri Juha Sipilän kannattaisi nyt osoittaa parempaa pelisilmää uuden Veikkauksen toimitusjohtajan palkkauksessa ja ottaa asia esille vastuuministerin kanssa. 32 000 euron kuukausipalkka on tässä tilanteessa kohtuuton ja lähettää väärän viestin." Antti Rinne SDP:n puheenjohtajaSosialidemokraatit SDP

Salonen: Ministeri Rehulalta kaivataan nyt selventävää puheenvuoroa

Kristiina Salonen

SDP:n eduskuntaryhmän toinen varapuheenjohtaja, kansanedustaja Kristiina Salonen pitää vakavina perhe- ja peruspalveluministeri Juha Rehulaan kohdistuvia epäilyjä kuulijoiden harhaan johtamisesta Eduskunnan kyselytunnilla.

Rehulan kyselytunnilla esittämät väitteet siitä, että 75 vuoden ikärajan asettamista vammaispalveluihin olisi valmisteltu jo edellisen hallituksen toimesta, ovat herättäneet hämmennystä julkisuudessa. Asiasta jätettiin perjantaina kantelu oikeuskanslerille.

− Nyt ministeri Rehulalta kaivattaisiin asioita selventävä puheenvuoro. Ministerin kyselytunnilla esittämät väitteet ovat herättäneet paljon hämmennystä. Itsellenikin on jäänyt epäselväksi missä määrin ministeri väitti 75 vuoden ikärajan olevan peruja aikaisemman hallituksen ajalta, Salonen toteaa.

Salosen oma käsitys on, ettei 75 vuoden ikärajan asettamista vammaispalveluihin ollut edellisellä vaalikaudella valmisteilla siten, kuin ministerin kommenteista voisi ymmärtää. Salonen ei pidä hyväksyttävinä hallituksen vammaispalvelulain kokonaisuudistuksen yhteydessä kaavailemia leikkauksia, jotka johtaisivat henkilökohtaisen avun, kuljetuspalvelujen ja palveluasumisen muuttumiseen harkinnanvaraisiksi ja maksullisiksi.

Salonen ei usko, että ikärajan avulla saataisiin hallituksen toivomia säästöjä. Hän ihmettelee myös ministerin kyselytunnilla esittämiä näkemyksiä siitä, että kuljetuspalveluista syntyisi merkittäviä säästöjä asiakkaalle tehtävällä paremmalla henkilökohtaisella matkaräätälöinnillä.

− Ministeri totesi kyselytunnilla, että matkoja paremmin räätälöimällä saataisiin aikaan säästöjä. Minusta se tuntui kovin vanhakantaiselta käsitykseltä, sillä eihän nykyiselläänkään vammaiselle makseta 18 matkaa, vaan juuri sen verran matkoja, joita hän todellisuudessa käyttää. Kunnissa on käytössä niin sanottuja sote-kortteja takseihin, joiden mukaisesti laskut tulevat vain toteutuneista matkoista. Jos siis joku vammainen vanhus pärjää kymmenellä matkalla kuukaudessa vammastaan huolimatta, niin laskua ei synny 18 matkasta nykyisinkään, Salonen muistuttaa.

− Vaikka talouden tilanne on vaikea, kaikkein heikoimmassa asemassa olevien ei pitäisi joutua talouden taantuman maksajiksi. On lyhytnäköistä leikata heiltä, joiden ääni kuuluu yhteiskunnassa muutenkin kaikkein heikoimmin. Kaiken lisäksi on kyseenalaista, saavutettaisiinko ikärajan asettamisella hallituksen toivomia säästöjä. Ainakaan itse en usko, että saavutettaisiin, Salonen kertoo.