Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

− Keskusteluissa sote-uudistuksesta on painottunut kustannusten kasvun hillintä sekä palveluiden saatavuuden ja laadun parantaminen. Osana uudistusta olisi kuitenkin tärkeää huolehtia myös siitä, ettei nykyisen hallituksen yhtiöittämisvimmassa lapsi – eli vapaaehtoistyön tuoma lisäarvo – menisi pesuveden mukana hukkaan.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n kansanedustaja Joona Räsänen käyttää tärkeän puheenvuoron blogissaan rauhan merkityksestä Suomen, Euroopan ja maailman vakaudelle: "Politiikan keskeisin tavoite on edistää rauhaa ja vakautta. Näin ylläpidämme parhaiten turvallisuuttamme ja voimme sen päälle rakentaa hyvinvointimme. Aikamme tarvitsee vähemmän lietsontaa ja enemmän liennytystä."Sosialidemokraatit SDP

Demarinuoretshared image on Instagram

Tänään on kulunut viisi vuotta Utøyan terrori-iskusta, jossa murhattiin 69 nuorta sosialidemokraattia Norjan Demarinuorten kesäleirillä. Tänään Euroopan Demarinuorten kesäleirillä muistelemme tovereitamme, jotka menettivät henkensä puolustaessaan vapautta, yhdenvertaisuutta ja solidaarisuutta. Leirin muistopuu täyttyy hiljalleen kauniista sanoista, joita leiriläiset kirjoittavat terrori-iskussa menehtyneille. Illalla luemme ne yhdessä ääneen yli 1000 muun demarinuoren kanssa. Vi glemmer aldri. #utoya #demarinuoret #wiglemmeraldridemarinuoret

Demokraattishared image on Instagram

Politiikan tähtitoimittajamne Simo Alastalo pääsi uljaaseen toimittajaseinäämme mm. Kalevi Sorsan kaveriksi. Tsekkaa seinä!demokraatti

Reijo Paananen: Slunga-Poutsalo peittelee Soinin jälkiä

Reijo Paananen

SDP:n puoluesihteeri Reijo Paananen kummastelee, miksi perussuomalaisten puoluesihteeri yrittää peitellä puolueensa puheenjohtajan, ulkoministeri Timo Soinin tekosia ulkomaalaisen rekkaliikenteen vapauttamisasiassa sen sijaan, että puolue ratkaisisi itse aiheuttamansa ongelman.

– Viime kesäkuussa Timo Soini esitti hallitukselle, että Suomi avataan täysimääräisesti ulkomaalaisten rekkojen kuljetuksille. Tämä ns. kabotaasiliikenteen salliminen on pian viemässä ahkerilta suomalaisilta kuljetusyrittäjiltä leivän.

Soinin viikate tekee rumaa jälkeä suomalaisille kuljetusyrityksille ja perusuomalaisten esitykset rekkamiesten sinänsä järkevistä veronumeroista ovat täyttä jälkien peittelyä.

– Perussuomalaisten energia kannattaisi keskittää puheenjohtajan pään kääntämiseen ja Soinin tekemän esityksen poisvetämiseen eduskunnan käsittelystä sen sijaan, että pikkunäppärästi mietitään miten vahingosta tehdään hyve.

Paananen kummastelee, miksi perussuomalaisten linja EU:n suhteen on muuttunut.
– Soinin johdolla kaikki EU:n käskyt ja määräykset kannetaan sellaisenaan Suomen linjaksi, vaikka suomalaisen työn turvaamiselle olisi kelvolliset edellytykset.

– En olisi uskonut näkeväni Timo Soinia ja perussuomalaisia selittelemässä, miksei kotimaista työtä voi varjella, vaikka sekä yrittäjät että työntekijät ovat perustellusti esittäneet omaksutun linjan jatkamista.

Paanasen mukaan ainoa järkevä ratkaisu ulkomaalaisen rekkaliikkenteen vapauttamisasiassa on toimia samoin kuin Tanska, joka ei aio avata rekkaliikennettä EU:n edessä.

– Näin on Suomessakin toimittu ennen Timo Soinin tuloa ulkoministeriksi. Nyt tarvittaisiin hallitukselta uusi asento suomalaisen työn ja rekkamiesten puolustamisessa.