Ville Skinnarishared tweet on Twitter

Lainsäädännön laadukas valmistelu tarvitsee riittävästi resursseja, aikaa ja tilaa sekä vaativa ministeriö johtoon kokopäiväisen ministerin

sirpa paateroshared tweet on Twitter

Pääministeri esittää että kansanedustajille lain laatimiskursseja, lain valmistelu on kuitenkin ministeriöiden ja hallituksen tehtävä

Tarja Filatovshared tweet on Twitter

Lainsäädännön taso ei ole uusi ongelma. Uutta minulle oli laki, jossa vaikuttavuusarvio on linkin takana ja linkin lähde maksumuurin takana.

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Sosialidemokraattinen eduskuntaryhmä teki Sipilän hallitukselle kolme konkreettista ehdotusta tänään eduskunnassa käydyssä keskustelussa lainvalmistelun laadusta: 1.Antakaa lainvalmistelulle sen edellyttämät resurssit. Aloittakaa nimittämällä hallitukseen kokopäiväinen oikeusministeri. 2.Antakaa lainvalmistelulle tilaa ja säästäkää poliittinen ohjaus niihin kohtiin, joihin se kuuluu. Ministeriöissä on hyvin asiantuntevia ja päteviä ihmisiä tekemässä lainvalmistelua. Heitä ei tarvitse mikromanageroida. 3.Antakaa lainvalmisteluprosessille se aika, mikä hyvän lainsäädännön valmisteluun kuuluu. Laatu ei ole sellainen asia, mistä voidaan tinkiä poliittisen kiireen takia.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Eduskunnassa keskustellaan parhaillaan pääministerin ilmoituksesta koskien lainsäädännön valmistelua. SDP:n 3. varapuheenjohtaja, kansanedustaja Ville Skinnari käytti sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän ryhmäpuheen ja teki kolme konkreettista ehdotusta hallitukselle: "1.Antakaa lainvalmistelulle sen edellyttämät resurssit. Aloittakaa nimittämällä hallitukseen kokopäiväinen oikeusministeri. 2.Antakaa lainvalmistelulle tilaa ja säästäkää poliittinen ohjaus niihin kohtiin, joihin se kuuluu. Ministeriöissä on hyvin asiantuntevia ja päteviä ihmisiä tekemässä lainvalmistelua. Heitä ei tarvitse mikromanageroida. 3.Antakaa lainvalmisteluprosessille se aika, mikä hyvän lainsäädännön valmisteluun kuuluu. Laatu ei ole sellainen asia, mistä voidaan tinkiä poliittisen kiireen takia."Sosialidemokraatit SDP

SDPshared image on Instagram

Helsingin yliopiston valtsikan 2. vuoden opiskelijoita kävi tänään tutustumassa puoluetoimiston toimitaan. Kiva kun kävitte ja tervetuloa uudestaan! 😘👍🌹Huom! Mukana myös Manu ja Tokoi 😀sosialidemokraatit

Reijo Paananen: Slunga-Poutsalo peittelee Soinin jälkiä

Reijo Paananen

SDP:n puoluesihteeri Reijo Paananen kummastelee, miksi perussuomalaisten puoluesihteeri yrittää peitellä puolueensa puheenjohtajan, ulkoministeri Timo Soinin tekosia ulkomaalaisen rekkaliikenteen vapauttamisasiassa sen sijaan, että puolue ratkaisisi itse aiheuttamansa ongelman.

– Viime kesäkuussa Timo Soini esitti hallitukselle, että Suomi avataan täysimääräisesti ulkomaalaisten rekkojen kuljetuksille. Tämä ns. kabotaasiliikenteen salliminen on pian viemässä ahkerilta suomalaisilta kuljetusyrittäjiltä leivän.

Soinin viikate tekee rumaa jälkeä suomalaisille kuljetusyrityksille ja perusuomalaisten esitykset rekkamiesten sinänsä järkevistä veronumeroista ovat täyttä jälkien peittelyä.

– Perussuomalaisten energia kannattaisi keskittää puheenjohtajan pään kääntämiseen ja Soinin tekemän esityksen poisvetämiseen eduskunnan käsittelystä sen sijaan, että pikkunäppärästi mietitään miten vahingosta tehdään hyve.

Paananen kummastelee, miksi perussuomalaisten linja EU:n suhteen on muuttunut.
– Soinin johdolla kaikki EU:n käskyt ja määräykset kannetaan sellaisenaan Suomen linjaksi, vaikka suomalaisen työn turvaamiselle olisi kelvolliset edellytykset.

– En olisi uskonut näkeväni Timo Soinia ja perussuomalaisia selittelemässä, miksei kotimaista työtä voi varjella, vaikka sekä yrittäjät että työntekijät ovat perustellusti esittäneet omaksutun linjan jatkamista.

Paanasen mukaan ainoa järkevä ratkaisu ulkomaalaisen rekkaliikkenteen vapauttamisasiassa on toimia samoin kuin Tanska, joka ei aio avata rekkaliikennettä EU:n edessä.

– Näin on Suomessakin toimittu ennen Timo Soinin tuloa ulkoministeriksi. Nyt tarvittaisiin hallitukselta uusi asento suomalaisen työn ja rekkamiesten puolustamisessa.