Demarinuoretshared image on Instagram

Hyvää sunnuntaita toivottaa neljännen luukun takaa Outi! ❄🕯 "Olen Outi ja rakastan joulua. Minun jouluuni kuuluvat yhteinen aika perheen kanssa sekä lahjat tietysti, mutta ymmärrän myös joulun tarkoituksen Jeesuksen syntymäjuhlana. Ikinä en ole kokenut Demarinuorten toiminnassa, että uskontoni tekisi minusta eriarvoisen. Olen myös Demarinuorten kautta oppinut olemaan avoimempi kaikkia uskontoja ja kulttuureja kohtaan. On ihanaa kun Demarinuorissa saa olla oma itsensä. Rauhallista joulunodotusta ja vilkasta uutta vuotta!" #dnjouludemarinuoret

Tuula Haatainenshared tweet on Twitter

Järkyttävä uutinen. Lämmin osanottoni uhrien läheisille 💔Tunsin Tiina Wilén-Jäppisen sydämellisenä imatralaisten asioiden edistäjänä.

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Kuntavaalit eivät ole vain paikallisvaalit, vaan niissä mitataan ensimmäistä kertaa, mitä ihmiset ajattelevat Sipilän hallituksen politiikasta." Antti Rinne SDP:n puheenjohtajaSosialidemokraatit SDP

Reijo Paananen: Slunga-Poutsalo peittelee Soinin jälkiä

Reijo Paananen

SDP:n puoluesihteeri Reijo Paananen kummastelee, miksi perussuomalaisten puoluesihteeri yrittää peitellä puolueensa puheenjohtajan, ulkoministeri Timo Soinin tekosia ulkomaalaisen rekkaliikenteen vapauttamisasiassa sen sijaan, että puolue ratkaisisi itse aiheuttamansa ongelman.

– Viime kesäkuussa Timo Soini esitti hallitukselle, että Suomi avataan täysimääräisesti ulkomaalaisten rekkojen kuljetuksille. Tämä ns. kabotaasiliikenteen salliminen on pian viemässä ahkerilta suomalaisilta kuljetusyrittäjiltä leivän.

Soinin viikate tekee rumaa jälkeä suomalaisille kuljetusyrityksille ja perusuomalaisten esitykset rekkamiesten sinänsä järkevistä veronumeroista ovat täyttä jälkien peittelyä.

– Perussuomalaisten energia kannattaisi keskittää puheenjohtajan pään kääntämiseen ja Soinin tekemän esityksen poisvetämiseen eduskunnan käsittelystä sen sijaan, että pikkunäppärästi mietitään miten vahingosta tehdään hyve.

Paananen kummastelee, miksi perussuomalaisten linja EU:n suhteen on muuttunut.
– Soinin johdolla kaikki EU:n käskyt ja määräykset kannetaan sellaisenaan Suomen linjaksi, vaikka suomalaisen työn turvaamiselle olisi kelvolliset edellytykset.

– En olisi uskonut näkeväni Timo Soinia ja perussuomalaisia selittelemässä, miksei kotimaista työtä voi varjella, vaikka sekä yrittäjät että työntekijät ovat perustellusti esittäneet omaksutun linjan jatkamista.

Paanasen mukaan ainoa järkevä ratkaisu ulkomaalaisen rekkaliikkenteen vapauttamisasiassa on toimia samoin kuin Tanska, joka ei aio avata rekkaliikennettä EU:n edessä.

– Näin on Suomessakin toimittu ennen Timo Soinin tuloa ulkoministeriksi. Nyt tarvittaisiin hallitukselta uusi asento suomalaisen työn ja rekkamiesten puolustamisessa.