Demarinuoretshared image on Instagram

Eduskunnan lähetekeskustelussa käsitellään tänään äitiyslaki-kansalaisaloitetta. Äitiyslailla parannettaisiin kahden naisen perheeseen syntyvän lapsen oikeussuojaa ja turvattaisiin kaikkien lasten yhdenvertaisuus. Vastaava lainsäädäntö on voimassa kaikissa muissa Pohjoismaissa ja useimmissa Länsi-Euroopan maissa. Hyväksytään äitiyslaki ja turvataan lasten yhdenvertaisuus! #eduskunta #äitiyslaki #demarinuoret #politiikka #lapset #yhdenvertaisuus #suomi #tasaarvodemarinuoret

Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Hieman haastava päivä meillä Brysselissä, kun metroja ja ratikoita suurmielenosoituksen takia kiinni, pyörällä ei pääse lentokentälle ja ruuhkat näet tästä. Hallituksen leikkauksia ja tehtaiden sulkemisia vastaan (kai). #liikenne #ruuhka #haaste #bryssel Ei etteikö saman värinen kartta ole muinakin arkipäivinä, mutta nyt vielä pahempi ;/miapetrakumpula

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n puoluehallitus on päättänyt siirtää SDP:n ensi vuonna pidettävää puoluekokousta vuorokaudella eteenpäin, jotta puoluekokous ei sijoitu samalle päivälle eduskunnan valtiopäivien avajaisten kanssa. Siirron jälkeen SDP:n 45. puoluekokous järjestetään 3.-5.2.2017 Lahden messukeskuksessa.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tervetuloa seminaariin! Huomenna eduskunnan Pikkuparlamentin kansalaisinfossa puhutaan nollatuntisopimuksista. Olet tervetullut paikalle. Tilaisuus lähetetään suorana facebookissa. Eroon nollatuntisopimuksista – Uusi-Seelanti näyttää suuntaa Eduskunnan Pikkuparlamentin kansalaisinfo 29.9.2016 klo 18.00-20.00 OHJELMA: Tilaisuuden avaus Kansanedustaja, Työelämä- ja tasa-arvovaliokunnan puheenjohtaja Tarja Filatov, Sosialidemokraattinen eduskuntaryhmä Uusi-Seelanti kielsi ensimmäisenä nollatuntisopimukset keväällä 2016 -Kuinka se tehtiin, mitä muuttui? Apulaispääsihteeri Tom Buckley, Ammattiliitto Unite, Uusi-Seelanti Nollatuntisopimukset Suomen työmarkkinoilla -Vaikutukset ihmiseen ja yhteisöön Tutkija (post doc) Mikko Jakonen, Jyväskylän yliopisto, Yhteiskuntatieteellinen tiedekunta, yhteiskuntapolitiikan ja filosofian laitos Nuorisoloukku – nollatuntisopimukset nuorten työurien loistava lähtölaukausko? Edunvalvonta koordinaattori Hanna Sauli, Suomen nuorisoyhteistyö – Allianssi ry Nollatuntisopimukset käytännön SOTE-työssä Lähihoitaja-kotiavustaja Nina Kokkinen, Med Group Oy Pelon kautta – miksi nollatuntisopimuksilla työskentelevät hiljenevät? Yhteiskuntasuhteiden päällikkö Hanna Kuntsi, Palvelualojen ammattiliitto PAM OVD – mitä nyt? Kansalaisaloitteen vireillepanija Mika Kolehmainen, Operaatio Vakiduuni Kommenttipuheenvuorot Kansanedustajat, Työelämä- ja tasa-arvovaliokunnan jäsenet Merja Mäkisalo-Ropponen ja Ilmari Nurminen, Sosialidemokraattinen eduskuntaryhmä Keskustelu Päätös Tarja FilatovSosialidemokraatit SDP

Joona Räsänen

SDP:n kansanedustaja Joona Räsänen vaatii perussuomalaisilta tekoja veronkierron ja harmaan talouden torjumisesta.

Räsäsen mukaan Sipilän hallitukselta puuttuvat täysin konkreettiset avaukset siitä, miten viime vaalikaudella käynnistettyä harmaan talouden ja veronkierron vastaista toimintaa jatketaan.

− Perussuomalaiset on ollut hallituksessa mukana heikentämässä muun muassa harmaan talouden torjunnan resursseja. Perussuomalaiset olivat viime syksynä armahtamassa suomalaisia veropakolaisia ja hallintarekisterijupakassakin perussuomalaiset heräsivät vasta, kun oppositio ravisteli puolueen hereille hankkeen todellisista tarkoitusperistä, Räsänen toteaa.

SDP:n linja veronkierron ja harmaan talouden torjunnassa on Räsäsen mukaan selkeä. Puheiden lisäksi puolueella on myös näyttöjä konkreettisista teoista, joita edistettiin määrätietoisesti viime vaalikaudella. Väitteet päinvastaisesta kertovat vain faktojen totaalisesta ymmärtämättä jättämisestä.

− Viime vaalikaudella SDP:n johdolla tiukennettiin yritysten korkovähennysoikeutta, laadittiin kansainvälisen veronkierron torjuntaohjelma ja käynnistettiin neuvottelut verosopimusten uudistamiseksi sekä Espanjan että Portugalin kanssa.

Räsänen muistuttaa, ettei perussuomalaisten kannattaisi moittia muita puolueita sellaisista asioista, joissa omat näytöt puuttuvat täysin.

− Missä ovat nykyisen hallituksen, erityisesti perussuomalaisten aloitteen vastaavista toimista? Katseeni kääntyykin Timo Soiniin. Milloin Soini ryhtyy jatkamaan Jutta Urpilaisen käynnistämää kansainvälisen veronkierron vastaista työtä? Olisi hyvä, että Soinilta heltiäisi edes yksi konkreettinen teko, jolla hän osoittaisi olevansa suomalaisen työmiehen puolella veronkierron ja harmaan talouden vastaisessa taistelussa. Tämä kevät näyttää muuttuuko perussuomalaisten linja puheista tekoihin.