Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Ansiosidonnaisen tason ja keston leikkaukset eivät tuo hallituksen toivomia, työttömyyttä alentavia tuloksia vaan leikkaavat vain kotimaista kulutusta ja luovat lisää työttömyyttä palvelualoille." - Tarja Filatov Tykkää ja jaa tämä eteenpäin, jos olet samaa mieltä!

sirpa paateroshared tweet on Twitter

Eriarvoistuminen on pahin uhka hmisten turvallisuuden tunteelle ja sisäiselle turvallisuudelle. Leikkaukset pienituloisilta heikentävät tätä

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Mika Kari muistuttaa SDP:n ryhmäpuheessa, että puhuttaessa sisäisestä turvallisuudesta puhutaan yhteiskunnan perusjärjestelmien toimivuudesta. Eduskunta keskustelee tällä hetkellä sisäisestä turvallisuudesta. Jaa kuva eteenpäin ja kerro, mihin asioihin sinun mielestäsi pitää kiinnittää huomiota sisäisessä turvallisuudessa!Sosialidemokraatit SDP

Maria Guzeninashared tweet on Twitter

Espoon valtuustossa tauko. Ryhmät kutsuneet valtuutettu Soinin selittämään, miksi hän hyväksyy soten jossa Espoon rahat imetään maakuntiin.

Joona Räsänen

SDP:n kansanedustaja Joona Räsänen vaatii perussuomalaisilta tekoja veronkierron ja harmaan talouden torjumisesta.

Räsäsen mukaan Sipilän hallitukselta puuttuvat täysin konkreettiset avaukset siitä, miten viime vaalikaudella käynnistettyä harmaan talouden ja veronkierron vastaista toimintaa jatketaan.

− Perussuomalaiset on ollut hallituksessa mukana heikentämässä muun muassa harmaan talouden torjunnan resursseja. Perussuomalaiset olivat viime syksynä armahtamassa suomalaisia veropakolaisia ja hallintarekisterijupakassakin perussuomalaiset heräsivät vasta, kun oppositio ravisteli puolueen hereille hankkeen todellisista tarkoitusperistä, Räsänen toteaa.

SDP:n linja veronkierron ja harmaan talouden torjunnassa on Räsäsen mukaan selkeä. Puheiden lisäksi puolueella on myös näyttöjä konkreettisista teoista, joita edistettiin määrätietoisesti viime vaalikaudella. Väitteet päinvastaisesta kertovat vain faktojen totaalisesta ymmärtämättä jättämisestä.

− Viime vaalikaudella SDP:n johdolla tiukennettiin yritysten korkovähennysoikeutta, laadittiin kansainvälisen veronkierron torjuntaohjelma ja käynnistettiin neuvottelut verosopimusten uudistamiseksi sekä Espanjan että Portugalin kanssa.

Räsänen muistuttaa, ettei perussuomalaisten kannattaisi moittia muita puolueita sellaisista asioista, joissa omat näytöt puuttuvat täysin.

− Missä ovat nykyisen hallituksen, erityisesti perussuomalaisten aloitteen vastaavista toimista? Katseeni kääntyykin Timo Soiniin. Milloin Soini ryhtyy jatkamaan Jutta Urpilaisen käynnistämää kansainvälisen veronkierron vastaista työtä? Olisi hyvä, että Soinilta heltiäisi edes yksi konkreettinen teko, jolla hän osoittaisi olevansa suomalaisen työmiehen puolella veronkierron ja harmaan talouden vastaisessa taistelussa. Tämä kevät näyttää muuttuuko perussuomalaisten linja puheista tekoihin.