Miapetra Kumpula-Nshared tweet on Twitter

...tyyli salissa jatkuu: teistä kukaan ei tehnyt varmaan päivääkään työtä, saati luonut. (meppejä S&D ryhmässä työläis-ja yritt taustalla)

Miapetra Kumpula-Nshared tweet on Twitter

Älkää menkö halpaan, tyyliin, jonka Farage jalostanut. Miljonääri vastustamassa "eliittiä", demokr.=poliitikkoviha ei hyvää lupaa. Nyt edell

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Euroopan parlamentti kokoontuu tänään tiistaina ylimääräiseen täysistuntoon käsittelemään Britannian EU-kansanäänestyksen tulosta. Tässä SDP:n europarlamentaarikko Miapetra Kumpula-Natrin tuoreet kommentit.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Surullisen Brexit-päätöksen jälkeen eroneuvottelut on käynnistettävä ripeästi – se on välttämätöntä sekä EU:n tulevaisuuden kannalta että kaaoksen minimoimiseksi, EU-asioita käsittelevän valiokunnan demariryhmä katsoo.

Joona Räsänen

SDP:n kansanedustaja Joona Räsänen vaatii perussuomalaisilta tekoja veronkierron ja harmaan talouden torjumisesta.

Räsäsen mukaan Sipilän hallitukselta puuttuvat täysin konkreettiset avaukset siitä, miten viime vaalikaudella käynnistettyä harmaan talouden ja veronkierron vastaista toimintaa jatketaan.

− Perussuomalaiset on ollut hallituksessa mukana heikentämässä muun muassa harmaan talouden torjunnan resursseja. Perussuomalaiset olivat viime syksynä armahtamassa suomalaisia veropakolaisia ja hallintarekisterijupakassakin perussuomalaiset heräsivät vasta, kun oppositio ravisteli puolueen hereille hankkeen todellisista tarkoitusperistä, Räsänen toteaa.

SDP:n linja veronkierron ja harmaan talouden torjunnassa on Räsäsen mukaan selkeä. Puheiden lisäksi puolueella on myös näyttöjä konkreettisista teoista, joita edistettiin määrätietoisesti viime vaalikaudella. Väitteet päinvastaisesta kertovat vain faktojen totaalisesta ymmärtämättä jättämisestä.

− Viime vaalikaudella SDP:n johdolla tiukennettiin yritysten korkovähennysoikeutta, laadittiin kansainvälisen veronkierron torjuntaohjelma ja käynnistettiin neuvottelut verosopimusten uudistamiseksi sekä Espanjan että Portugalin kanssa.

Räsänen muistuttaa, ettei perussuomalaisten kannattaisi moittia muita puolueita sellaisista asioista, joissa omat näytöt puuttuvat täysin.

− Missä ovat nykyisen hallituksen, erityisesti perussuomalaisten aloitteen vastaavista toimista? Katseeni kääntyykin Timo Soiniin. Milloin Soini ryhtyy jatkamaan Jutta Urpilaisen käynnistämää kansainvälisen veronkierron vastaista työtä? Olisi hyvä, että Soinilta heltiäisi edes yksi konkreettinen teko, jolla hän osoittaisi olevansa suomalaisen työmiehen puolella veronkierron ja harmaan talouden vastaisessa taistelussa. Tämä kevät näyttää muuttuuko perussuomalaisten linja puheista tekoihin.