Kristiina Salonenshared image on Instagram

Olisinpa itsekin ollut 9. luokalla niin fiksu ja kypsä kuin tämän viikon eduskunnassa tet-harjoittelijana ollut Janette on. Lavian koulu saa olla ylpeä oppilastaan. Kiitos Janettelle harjoittelusta!kristiinasalonen

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Viimeinen ryhmäkokous ennen äitiysvapaalle siirtymistä, ja yllättivät minut ihanilla kukilla ja lahjalla. Vaikka vatsa alkaa jo painaa ja vauva hakee huomiotani kylkiluihin potkien, niin haikeana tänään katsoin pöydän takaa työkavereita. Ikävä tulee niin näitä ihmisiä kuin tätä arkityötäkin. Kokeneemmat kuitenkin sanovat, että vauva-aika on ihan hetkessä ohi ja sitten taas ikävöikin jo sitä. ❤️kristiinasalonen

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Tämä tykkäämisen arvoinen lakialoite! Ilmari Nurminen: ”Hirvitti, kuinka paljon ruokaa heitetään suoraan roskiin. Silloin mietin, että jos mä joskus olen eduskunnassa, haluan tähän puuttua.” Oletko samaa mieltä? Jaa uutinen eteenpäin!Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared video on Facebook

Lähisuhdeväkivalta on edelleen suuri ongelma Suomessa. Mm. turvakotipaikkojen riittävästä määrästä säätävä Istanbulin sopimus on saatettava kiireellisesti voimaan. Katso Työ- ja tasa-arvovaliokunnan puheenjohtaja Tarja Filatovin ajatukset aiheesta, tykkää ja jaa.Sosialidemokraatit SDP

Nasima Razmyarshared image on Instagram

Hymyilevä mies ilahdutti meidät kaikki voittamalla Cannesin elokuvajuhlilla Un Certain Regard -kilpasarjan pääpalkinnon. Se on hieno suoritus suomalaisilta elokuvantekijöltä! Tänään saatiin onnitella heitä sivistysvaliokunnassa.nasimarazmyar

Nasima Razmyarshared image on Instagram

Hymyilevä mies voitti viikonloppuna Cannesin elokuvajuhlilla Un Certain Regard -kilpasarjan pääpalkinnon. Tässä ihana Oona Airola joka esiintyy elokuvan pääroolissa 😊nasimarazmyar

Paatero: Valtionyhtiöt koko kansan omaisuutta

Sirpa Paatero

SDP:n kansanedustaja, edellinen omistajaohjauksesta vastaava ministeri Sirpa Paatero pitää hyvin perusteltuna SDP:n puheenjohtajan Antti Rinteen tänään tekemää avausta eduskunnan roolin vahvistamiseksi valtion omistajapoliittisen linjan määrittelyssä.

Rinne ehdotti Ylen Ykkösaamussa, että eduskunnassa valmisteltaisiin parlamentaarisesti valtion omistajapolitiikan periaatelinjaus, jossa vahvistettaisiin valtion omistajapolitiikan suuret linjat ja pitkän aikavälin tavoitteet.

– Tuen tätä esitystä ja pidän sitä hyvin perusteltuna, toteaa Paatero.

– Toimiessani viime vaalikauden loppupuolella omistajaohjauksesta vastaavana ministerinä minulle kävi selväksi, että valtionyhtiöiden omistajaohjaus hyötyisi pitkäjänteisestä, vakaasta ja ennustettavasta omistajapoliittisesta peruslinjasta joka yltää yli vaalikausien.

– Olisi luontevaa, että eduskunta ylintä demokraattista valtaa käyttävänä elimenä määrittelisi valtion yhtiöomaisuuden hoidon suuret linjat. Näin omistajapolitiikka pysyisi vakaana myös hallituksen tai omistajaohjauksesta vastaavan ministerin vaihtuessa. Paatero muistuttaa valtion omistajuuden suuresta merkityksestä Suomen elinkeinoelämän kehittämiselle ja mm. valtion huoltovarmuudelle.

– Suomalainen elinkeinoelämä kärsii pääomien puutteesta. Valtion yhtiöomistukset osaltaan paikkaavat tätä ongelmaa ja ovat merkittävää yhteistä kansallisomaisuutta, jonka arvo maallemme on valtava. Tätä omaisuutta on hoidettava vakaasti ja tuottavasti yli vaalikausien ja on minimoitava riski, että se voisi joutua jonkin yksittäisen hallituksen lyhytjänteisen politiikanteon välineeksi.