Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n kansanedustaja, entinen opetusministeri Krista Kiuru laskee hallituksen tekemien ammatillisen koulutuksen leikkausten nousevan yllättäen Orpon budjettiehdotuksessa jopa 225 miljoonaan aiemmin puhutun 190 miljoonan sijaan.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tulevaisuuden Suomi tarvitsee jokaisen uuden ammattilaisen! Hallituksen 190 miljoonan euron eli jopa 12 prosentin leikkaukset ammatillisen koulutuksen määrärahoista vuodesta 2017 lähtien ovat jättämässä Suomen vaille suurta ja tarpeellista ammattilaisten joukkoa. Amikset, teitä tarvitaan! #amisliikkessäSosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Ammattilaiset pitävät Suomen pystyssä. Hallitus suunnittelee ammatilliseen koulutukseen 190 miljoonan euron leikkauksia, vaikka lähiopetuksesta ja koulutuksen laadusta on jo karsittu kovalla kädellä. Amiksissa kasvaa tämän maan tulevat ammattilaiset. Leikkaukset heikentävät suomalaista ammattitaitoa. Hallitus, peru koulutusleikkaukset ja pidä #amisliikkeessä!Sosialidemokraatit SDP

Demarinuoretshared image on Instagram

Ammattilaiset pitävät Suomen pystyssä. Hallitus suunnittelee ammatilliseen koulutukseen 190 miljoonan euron leikkauksia, vaikka lähiopetuksesta ja koulutuksen laadusta on jo karsittu kovalla kädellä. Amiksissa kasvaa tämän maan tulevat ammattilaiset. Leikkaukset heikentävät suomalaista ammattitaitoa. Hallitus, peru koulutusleikkaukset ja pidä #amisliikkeessä! #koulutusleikkaukset #politiikka #dematinuoret #hallitus #koulutus #tulevaisuus #nuoret #eimitäänjärkeä #perukaaleikkauksetdemarinuoret

Sirpa Paateroshared image on Instagram

Imatran ajot 30 v jälkeen. Huimaa vauhtia ja upeata meininkiä varsin mukavissa maisemissa. Ensimmäinen kokemus katsoa maantie rata-ajoa.sirpa.paatero

Tarja Filatovshared tweet on Twitter

Loistavaa Lindström kannattaa Lex Taipaletta. Hänen kannattaa aloittaa lobbaus PS ryhmästä. PS ministeri tyrmäsi asian kirj.kysymyksessä.

Paatero: Valtionyhtiöt koko kansan omaisuutta

Sirpa Paatero

SDP:n kansanedustaja, edellinen omistajaohjauksesta vastaava ministeri Sirpa Paatero pitää hyvin perusteltuna SDP:n puheenjohtajan Antti Rinteen tänään tekemää avausta eduskunnan roolin vahvistamiseksi valtion omistajapoliittisen linjan määrittelyssä.

Rinne ehdotti Ylen Ykkösaamussa, että eduskunnassa valmisteltaisiin parlamentaarisesti valtion omistajapolitiikan periaatelinjaus, jossa vahvistettaisiin valtion omistajapolitiikan suuret linjat ja pitkän aikavälin tavoitteet.

– Tuen tätä esitystä ja pidän sitä hyvin perusteltuna, toteaa Paatero.

– Toimiessani viime vaalikauden loppupuolella omistajaohjauksesta vastaavana ministerinä minulle kävi selväksi, että valtionyhtiöiden omistajaohjaus hyötyisi pitkäjänteisestä, vakaasta ja ennustettavasta omistajapoliittisesta peruslinjasta joka yltää yli vaalikausien.

– Olisi luontevaa, että eduskunta ylintä demokraattista valtaa käyttävänä elimenä määrittelisi valtion yhtiöomaisuuden hoidon suuret linjat. Näin omistajapolitiikka pysyisi vakaana myös hallituksen tai omistajaohjauksesta vastaavan ministerin vaihtuessa. Paatero muistuttaa valtion omistajuuden suuresta merkityksestä Suomen elinkeinoelämän kehittämiselle ja mm. valtion huoltovarmuudelle.

– Suomalainen elinkeinoelämä kärsii pääomien puutteesta. Valtion yhtiöomistukset osaltaan paikkaavat tätä ongelmaa ja ovat merkittävää yhteistä kansallisomaisuutta, jonka arvo maallemme on valtava. Tätä omaisuutta on hoidettava vakaasti ja tuottavasti yli vaalikausien ja on minimoitava riski, että se voisi joutua jonkin yksittäisen hallituksen lyhytjänteisen politiikanteon välineeksi.