Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtman antaa tukensa hallituksen linjauksille puuttua väkivaltaisten äärijärjestöjen toimintaan. "Sellaiset järjestöt, jotka tukevat väkivaltaa, pitää kieltää. Nykyisen lain rajoissa on nyt tehtävä kaikki, että näin myös tapahtuu. Mikäli nykyinen laki ei riitä, pitää arvioida myös lainsäädännön muutostarve." - Antti Lindtman

sirpa paateroshared tweet on Twitter

Kannatettavaa että sisäministeriö lupaa lisää resursseja nettitutkintaan ja rasististen liikkeiden toimintaan puuttumista nykyistä nopeammin

Ville Skinnarishared tweet on Twitter

Tuomiojan kaksi pointtia Pohjoismaille ja malliksi koko maailmalle: Parannetaan sukupuolten tasa-arvoa ja tasataan tulojen epätasa-arvoa.

Ville Skinnarishared image on Instagram

Mikä on Pohjoismaiden rooli Euroopassa ja koko maailmassa? Ruotsin rooli tulee olemaan näkyvä YK:n turvallisuusneuvostossa. Miten saisimme äänemme yhdessä paremmin kuulumaan ? Ruotsin ulkoministeriön valtiosihteeri Annika Söder alustaa tärkeässä asiassa Pohjoismaiden Neuvoston kokouksessa Tukholmassa.villeskinnari

Maarit Feldt-Rantashared tweet on Twitter

Tukholma. Norjalaiset demarit saivat kateellisia katseita ryhmäkokouksessa kun raportoivat tämänhetkiset gallupit, työväenpuolueelle 38%. 👍🏼

Paatero: Valtionyhtiöt koko kansan omaisuutta

Sirpa Paatero

SDP:n kansanedustaja, edellinen omistajaohjauksesta vastaava ministeri Sirpa Paatero pitää hyvin perusteltuna SDP:n puheenjohtajan Antti Rinteen tänään tekemää avausta eduskunnan roolin vahvistamiseksi valtion omistajapoliittisen linjan määrittelyssä.

Rinne ehdotti Ylen Ykkösaamussa, että eduskunnassa valmisteltaisiin parlamentaarisesti valtion omistajapolitiikan periaatelinjaus, jossa vahvistettaisiin valtion omistajapolitiikan suuret linjat ja pitkän aikavälin tavoitteet.

– Tuen tätä esitystä ja pidän sitä hyvin perusteltuna, toteaa Paatero.

– Toimiessani viime vaalikauden loppupuolella omistajaohjauksesta vastaavana ministerinä minulle kävi selväksi, että valtionyhtiöiden omistajaohjaus hyötyisi pitkäjänteisestä, vakaasta ja ennustettavasta omistajapoliittisesta peruslinjasta joka yltää yli vaalikausien.

– Olisi luontevaa, että eduskunta ylintä demokraattista valtaa käyttävänä elimenä määrittelisi valtion yhtiöomaisuuden hoidon suuret linjat. Näin omistajapolitiikka pysyisi vakaana myös hallituksen tai omistajaohjauksesta vastaavan ministerin vaihtuessa. Paatero muistuttaa valtion omistajuuden suuresta merkityksestä Suomen elinkeinoelämän kehittämiselle ja mm. valtion huoltovarmuudelle.

– Suomalainen elinkeinoelämä kärsii pääomien puutteesta. Valtion yhtiöomistukset osaltaan paikkaavat tätä ongelmaa ja ovat merkittävää yhteistä kansallisomaisuutta, jonka arvo maallemme on valtava. Tätä omaisuutta on hoidettava vakaasti ja tuottavasti yli vaalikausien ja on minimoitava riski, että se voisi joutua jonkin yksittäisen hallituksen lyhytjänteisen politiikanteon välineeksi.