Nasima Razmyarshared tweet on Twitter

Juuri silloin kun maailmassa tarvittaisiin avoimuutta ja yhteistyötä, yksi maailman mahtien päämiehistä päättää käpertyä sisäänpäin. 😞

Tytti Tuppurainenshared image on Instagram

Pehmustetussa huoneessa taloustieteilijän kanssa. Mika Maliranta haastatteli työmarkkinoista, ay-liikkeestä, hyvinvointivaltiosta ja talouspolitiikasta. Etlan podcast tulee perjantaina 27.1. ulos. Oli erittäin inspiroiva keskustelu 👍tyttitup

Ilkka Kantolashared tweet on Twitter

Homma meni vikaan siinä kun valtion infraa ei laitettu osaksi valtion tasetta. Puhutaan korjausvelasta kun poistot on jätetty tekemättä.

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP tyrmää Bernerin malli. "Tämä on ideologista pakkoyhtiöittämistä, jolla halutaan muuttaa suomalaisen yhteiskunnan rakenteita, alasajaa julkista sektoria" - SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Nuorten kotkien uusi puheenjohtaja, kansanedustaja Nasima Razmyar toivoo puheenjohtajuutensa vaikuttavan positiivisesti siten, että myös pakolais- ja maahanmuuttajaperheet löytäisivät tiensä Nuorten kotkien toimintaan.Sosialidemokraatit SDP

sirpa paateroshared tweet on Twitter

Ekat kouluvierailut ja loistavia kysymyksiä: tuleeko pettymys kun häviää äänestyksessä, miksi eläminen maksaa, suosittelenko työtä muille ym

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

– Yhtiön perustaminen ja sitä kautta liikenteen avaaminen markkinoille ei ole mikään taikatemppu, millä loihditaan liikenteeseen lisää rahaa. On käsittämätöntä uskotella, että samalla kun väyliin laitettaisiin lisää rahaa, kenenkään maksut eivät siitä huolimatta kasvaisi. Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta.Sosialidemokraatit SDP

Paatero: Pettääkö hallitus lupauksensa myös veronkevennyksistä?

Sirpa Paatero

SDP:n kansanedustaja Sirpa Paatero vaatii hallitusta pitämään lupauksensa veronkevennyksistä. Hallitus on luvannut, että työntekijöiden verotus ei kiristys.

Paatero huomauttaa, että mikäli hallitus ei toteuta lupaamiaan veronkevennyksiä osana työmarkkinaratkaisua, työntekijöiden verotus kiristyy.

– Eläkeläisten verotuksen kohdalla kokoomus petti vaalilupauksensa. Nyt on käynyt ilmi, että myös työntekijöiden verotus on kiristymässä huomattavasti, vaikka Sipilä, Soini ja Stubb ovat luvanneet koko ajan, että työn verotus ei nouse. Pettääkö hallitus lupauksensa myös veronkevennyksistä, Paatero kysyy.

Paatero muistuttaa, että työmarkkinaratkaisuun kuuluu se, että hallitus peruu pakkolait ja kaavailemansa leikkaukset sekä toteuttaa lupaamansa veronkevennykset. Tämä lukee myös työmarkkinaratkaisussa.

– Työmarkkinajärjestöt ovat hoitaneet oman osuutensa. Nyt on hallituksen vuoro toteuttaa lupauksensa.  Sitoutuuko hallitus työmarkkinaratkaisuun? Tähän kysymykseen tarvitaan pikainen vastaus.

Paateron mukaan ostovoiman heikentymiseen Suomella ei ole varaa.

– Mikäli hallitus ei pidä huolta suomalaisten ostovoimasta, se tarkoittaa kasvavaa työttömyyttä. Siksi on tärkeää, että veronkevennykset on kohdistetaan pieni- ja keskituloisille työntekijöille.