Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Suomen talouden kirittämiseksi tarvitaan rohkeita uudistuksia ja reippaita, tulevaisuutta rakentavia investointeja. SDP tarjoaa hallitukselle puoliväliriihen alla eväitä, millä taloustavoitteita on mahdollista saavuttaa ja talouden menopaineisiin voidaan vastata, eikä lisäleikkauksiin tarvitse ryhtyä.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Uusia ajatuksia, näkökulmia, elämyksiä, ravistelua, tietoa ja taitoa. Nautitaan joko diginä tai perinteisesti ja annostellaan runsaalla kädellä - kirjallisuuden ilo kuuluu meille kaikille! Ajatuksia herättävää kirjan ja ruusun päivää!Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Ikäihmisten laadukas hoito ei toteudu tällä hetkellä kaikkialla, ja jopa kaltoinkohtelu on todellinen ongelma. Alalle opiskeleville pitää ensi tilassa palauttaa soveltuvuuskokeet, joka karsii soveltumattomat pois jo pääsykoevaiheessa. Tämän lisäksi on syytä käydä laaja keskustelu siitä, mitä laadukas hoito pitää sisällään. Säästöjä vanhustenhoito ei kestä enää ollenkaan.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti, koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan ja tieteen merkitystä kyseenalaistetaan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's March for Science!Sosialidemokraatit SDP

SDPshared video on Instagram

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti ja koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's march for science! #marchforscience #tiedemarssi #tiede #tutkimus #tutkija #tutkijatsosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Miapetra Kumpula-Natri muistuttaa, että sisäilmaongelmista kärsiviä kouluja voitaisiin korjata EU:sta saatavien tukirahojen avulla. Rahaa pitää vain osata ja viitsiä hakea.Sosialidemokraatit SDP

Paatero: Pettääkö hallitus lupauksensa myös veronkevennyksistä?

Sirpa Paatero

SDP:n kansanedustaja Sirpa Paatero vaatii hallitusta pitämään lupauksensa veronkevennyksistä. Hallitus on luvannut, että työntekijöiden verotus ei kiristys.

Paatero huomauttaa, että mikäli hallitus ei toteuta lupaamiaan veronkevennyksiä osana työmarkkinaratkaisua, työntekijöiden verotus kiristyy.

– Eläkeläisten verotuksen kohdalla kokoomus petti vaalilupauksensa. Nyt on käynyt ilmi, että myös työntekijöiden verotus on kiristymässä huomattavasti, vaikka Sipilä, Soini ja Stubb ovat luvanneet koko ajan, että työn verotus ei nouse. Pettääkö hallitus lupauksensa myös veronkevennyksistä, Paatero kysyy.

Paatero muistuttaa, että työmarkkinaratkaisuun kuuluu se, että hallitus peruu pakkolait ja kaavailemansa leikkaukset sekä toteuttaa lupaamansa veronkevennykset. Tämä lukee myös työmarkkinaratkaisussa.

– Työmarkkinajärjestöt ovat hoitaneet oman osuutensa. Nyt on hallituksen vuoro toteuttaa lupauksensa.  Sitoutuuko hallitus työmarkkinaratkaisuun? Tähän kysymykseen tarvitaan pikainen vastaus.

Paateron mukaan ostovoiman heikentymiseen Suomella ei ole varaa.

– Mikäli hallitus ei pidä huolta suomalaisten ostovoimasta, se tarkoittaa kasvavaa työttömyyttä. Siksi on tärkeää, että veronkevennykset on kohdistetaan pieni- ja keskituloisille työntekijöille.