Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Sipilän hallitus viettää tänään yksivuotisynttäreitä. Ehkä ei ole kauheasti syytä juhlia, sillä sen verran kuoppainen on hallituksen taival ollut. Jaa kuva eteenpäin, jos olet samaa mieltä.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Puheenjohtaja Antti Rinne on tuomassa tervehdystään Demarinuorten liittokokoukselle Tampereella. "Tulee lämmin olo nähdä teitä täällä näin paljon. Olette ottamassa vastuuta suomalaisesta yhteiskunnasta. Ettekä pelkästään suomalaisesta vaan myös kansainvälisestä yhteiskunnasta." Hyvä Demarinuoret! Käynnissä on Suomen suurin poliittisten nuorisojärjestöjen tapaaminen.Sosialidemokraatit SDP

Demarinuoretshared image on Instagram

Demarinuorten puheenjohtaja, kansanedustaja Joona Räsänen piti juuri viimeisen puheensa järjestön puheenjohtajana. Demarinuoret on onnekas, että sillä on ollut Joonan kaltainen kippari neljä vuotta. Kiitos Joona, kaikesta. "Mahdollisuus saada johtaa Demarinuoria neljän vuoden ajan on ollut elämäni suurin kunnia. Jään ikuisesti tästä mahdollisuudesta kiitolliseksi jokaiselle, joka on matkan varrella tukenut ja auttanut minua tehtävän hoitamisessa. Puheenjohtajana olen saanut olla osa maailman parasta yhteisöä ja olen saanut edustaa jotain itseäni laajempaa ja tärkeämpää." Kuva: Olli Urpela #demarinuoret #kiitosdemarinuoret

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Olisinpa itsekin ollut 9. luokalla niin fiksu ja kypsä kuin tämän viikon eduskunnassa tet-harjoittelijana ollut Janette on. Lavian koulu saa olla ylpeä oppilastaan. Kiitos Janettelle harjoittelusta!kristiinasalonen

Paatero: Pettääkö hallitus lupauksensa myös veronkevennyksistä?

Sirpa Paatero

SDP:n kansanedustaja Sirpa Paatero vaatii hallitusta pitämään lupauksensa veronkevennyksistä. Hallitus on luvannut, että työntekijöiden verotus ei kiristys.

Paatero huomauttaa, että mikäli hallitus ei toteuta lupaamiaan veronkevennyksiä osana työmarkkinaratkaisua, työntekijöiden verotus kiristyy.

– Eläkeläisten verotuksen kohdalla kokoomus petti vaalilupauksensa. Nyt on käynyt ilmi, että myös työntekijöiden verotus on kiristymässä huomattavasti, vaikka Sipilä, Soini ja Stubb ovat luvanneet koko ajan, että työn verotus ei nouse. Pettääkö hallitus lupauksensa myös veronkevennyksistä, Paatero kysyy.

Paatero muistuttaa, että työmarkkinaratkaisuun kuuluu se, että hallitus peruu pakkolait ja kaavailemansa leikkaukset sekä toteuttaa lupaamansa veronkevennykset. Tämä lukee myös työmarkkinaratkaisussa.

– Työmarkkinajärjestöt ovat hoitaneet oman osuutensa. Nyt on hallituksen vuoro toteuttaa lupauksensa.  Sitoutuuko hallitus työmarkkinaratkaisuun? Tähän kysymykseen tarvitaan pikainen vastaus.

Paateron mukaan ostovoiman heikentymiseen Suomella ei ole varaa.

– Mikäli hallitus ei pidä huolta suomalaisten ostovoimasta, se tarkoittaa kasvavaa työttömyyttä. Siksi on tärkeää, että veronkevennykset on kohdistetaan pieni- ja keskituloisille työntekijöille.