Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Epävakaassa ja rauhattomassa maailmassa ihmisoikeuksien ja ihmisten tasa-arvon parantaminen on kestävää turvallisuuspolitiikkaa. Naisten aseman parantaminen ja ilmastonmuutoksen torjuminen ovat tämän työn keskiössä. Näitä arvoja Suomen pitää yhdessä muiden Pohjoismaiden kanssa edistää ja Sipilän hallituksen pitäisi olla asiassa aktiivinen." - Antti Rinne

Miapetra Kumpula-Nshared tweet on Twitter

...tyyli salissa jatkuu: teistä kukaan ei tehnyt varmaan päivääkään työtä, saati luonut. (meppejä S&D ryhmässä työläis-ja yritt taustalla)

Miapetra Kumpula-Nshared tweet on Twitter

Älkää menkö halpaan, tyyliin, jonka Farage jalostanut. Miljonääri vastustamassa "eliittiä", demokr.=poliitikkoviha ei hyvää lupaa. Nyt edell

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Euroopan parlamentti kokoontuu tänään tiistaina ylimääräiseen täysistuntoon käsittelemään Britannian EU-kansanäänestyksen tulosta. Tässä SDP:n europarlamentaarikko Miapetra Kumpula-Natrin tuoreet kommentit.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Surullisen Brexit-päätöksen jälkeen eroneuvottelut on käynnistettävä ripeästi – se on välttämätöntä sekä EU:n tulevaisuuden kannalta että kaaoksen minimoimiseksi, EU-asioita käsittelevän valiokunnan demariryhmä katsoo.

Paatero: Pettääkö hallitus lupauksensa myös veronkevennyksistä?

Sirpa Paatero

SDP:n kansanedustaja Sirpa Paatero vaatii hallitusta pitämään lupauksensa veronkevennyksistä. Hallitus on luvannut, että työntekijöiden verotus ei kiristys.

Paatero huomauttaa, että mikäli hallitus ei toteuta lupaamiaan veronkevennyksiä osana työmarkkinaratkaisua, työntekijöiden verotus kiristyy.

– Eläkeläisten verotuksen kohdalla kokoomus petti vaalilupauksensa. Nyt on käynyt ilmi, että myös työntekijöiden verotus on kiristymässä huomattavasti, vaikka Sipilä, Soini ja Stubb ovat luvanneet koko ajan, että työn verotus ei nouse. Pettääkö hallitus lupauksensa myös veronkevennyksistä, Paatero kysyy.

Paatero muistuttaa, että työmarkkinaratkaisuun kuuluu se, että hallitus peruu pakkolait ja kaavailemansa leikkaukset sekä toteuttaa lupaamansa veronkevennykset. Tämä lukee myös työmarkkinaratkaisussa.

– Työmarkkinajärjestöt ovat hoitaneet oman osuutensa. Nyt on hallituksen vuoro toteuttaa lupauksensa.  Sitoutuuko hallitus työmarkkinaratkaisuun? Tähän kysymykseen tarvitaan pikainen vastaus.

Paateron mukaan ostovoiman heikentymiseen Suomella ei ole varaa.

– Mikäli hallitus ei pidä huolta suomalaisten ostovoimasta, se tarkoittaa kasvavaa työttömyyttä. Siksi on tärkeää, että veronkevennykset on kohdistetaan pieni- ja keskituloisille työntekijöille.