Demokraattishared image on Instagram

Rauhallisesti. Poistuminen tapahtuu tuohon suuntaan. Häntäpään valvonta oli tänään eduskuntaryhmän pj:n luotettavissa käsissä.😉demokraatti

SDPshared image on Instagram

Kansanedustajat Anneli Kiljunen, Ilkka Kantola, Tuula Haatainen ja Ilmari Nurminen lavalla keskustelemassa sosiaali- ja terveyspalveluista sekä sivistyksestä. #sdpristeilysosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Antti Rinne päätti juuri linjapuheensa laivalla raikuviin aplodeihin. "Meitä yhdistää usko siihen, että kansanvallan kautta nämä yhteiset huolemme ovat ratkaistavissa. Empatia ja ymmärrys, kohtuus ja reiluus toistuvat puheissamme ja näkyvät teoissamme. Me emme syyllistä heitä, jotka ovat vaikeassa elämäntilanteessa, vaan kannustamme heitä jatkamaan eteenpäin. Me emme tahdo lakaista yhteiskunnan ongelmia maton alle, vaan tahdomme kohdata ne silmästä silmään, ratkaista ne arvojemme pohjalta, jakamatonta ihmisarvoa kunnioittaen."Sosialidemokraatit SDP

Paatero: Pettääkö hallitus lupauksensa myös veronkevennyksistä?

Sirpa Paatero

SDP:n kansanedustaja Sirpa Paatero vaatii hallitusta pitämään lupauksensa veronkevennyksistä. Hallitus on luvannut, että työntekijöiden verotus ei kiristys.

Paatero huomauttaa, että mikäli hallitus ei toteuta lupaamiaan veronkevennyksiä osana työmarkkinaratkaisua, työntekijöiden verotus kiristyy.

– Eläkeläisten verotuksen kohdalla kokoomus petti vaalilupauksensa. Nyt on käynyt ilmi, että myös työntekijöiden verotus on kiristymässä huomattavasti, vaikka Sipilä, Soini ja Stubb ovat luvanneet koko ajan, että työn verotus ei nouse. Pettääkö hallitus lupauksensa myös veronkevennyksistä, Paatero kysyy.

Paatero muistuttaa, että työmarkkinaratkaisuun kuuluu se, että hallitus peruu pakkolait ja kaavailemansa leikkaukset sekä toteuttaa lupaamansa veronkevennykset. Tämä lukee myös työmarkkinaratkaisussa.

– Työmarkkinajärjestöt ovat hoitaneet oman osuutensa. Nyt on hallituksen vuoro toteuttaa lupauksensa.  Sitoutuuko hallitus työmarkkinaratkaisuun? Tähän kysymykseen tarvitaan pikainen vastaus.

Paateron mukaan ostovoiman heikentymiseen Suomella ei ole varaa.

– Mikäli hallitus ei pidä huolta suomalaisten ostovoimasta, se tarkoittaa kasvavaa työttömyyttä. Siksi on tärkeää, että veronkevennykset on kohdistetaan pieni- ja keskituloisille työntekijöille.