Kristiina Salonenshared image on Instagram

Väärässä olin keltaisen mekon kuvaa julkaistessani. Kolmen viimeisen raskausviikon aikana vatsa kasvoi näköjään enemmän kuin aikaisempien kuukausien aikana. Nyt lupaan, että tämä on viimeinen kuvani kasvavasta vauvavatsasta. Ihan teidän ja minunkin mielenrauhaksi. 😄Melkein perillä ollaan. #odotus #vauva #raskauskristiinasalonen

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Meidän ollessa päiväkävelyretkellä RMJ:n telttakylä heräili uuteen festaripäivään. Nyt on taas eloa kaupungissa juhannuksena. Tervetuloa takaisin kotiin RMJ, vaikka meidän juhannus sujuukin tänä vuonna festareita huomattavasti rauhallisemmin. #rauma #rmj #festarijuhannuskristiinasalonen

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Päätöksellä on väistämättä vaikutuksia Euroopan Unionin jäsenvaltioiden kansalaisten tulevaisuuteen ennen kaikkea talouskasvun ja työllisyyden mutta myös ulko- ja turvallisuuspolitiikan näkökulmasta." - SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne ottaa kantaa Brexitiin.Sosialidemokraatit SDP

Tytti Tuppurainenshared tweet on Twitter

Suomen hallituksen ja pmi Sipilän osoitettava johtajuutta. Huippukokouksessa näytettävä Suomen kuuluvan EU:n integraatiota jatkaviin maihin.

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Epävarmuudessa helpompi syytellä muita, mutta todettava, että poliittisella järjestelmällä on peiliinkatsomisen paikka. Ihan kaikkialla.

Ilmari Nurminenshared tweet on Twitter

STT:Lontoon pörssi avasi 7,5 % ja Pariisin 8 % lasku. Frankfurtissa saksa-pankkien osakkeet putosi liki 20 %, Lontoossa brittipankit 30 %.

Miapetra Kumpula-Nshared retweet on Twitter

RT @AAAndreadis : Τεράστιες διαφορές όχι μόνο μεταξύ Αγγλίας, Σκωτίας & Ιρλανδίας αλλά & εντός Αγγλίας. Άλλοι κόσμοι στην ίδια χώρα. https:/…miapetrakumpula

Antti Rinneshared tweet on Twitter

Olen pettynyt, mutta Iso-Britannian kansan tahtoa on kunnioitettava. EU:n on nyt yhdistettävä voimansa ja haettava uusi suunta Euroopalle.

Eero Heinäluomashared tweet on Twitter

I-B eroaa Unionista. Skotlanti eroaa I-B:sta ja liittyy EU:hun. Saksan ja Ranskan painoarvo nousee. Talous yskii kaikkialla mutta sopeutuu.

Paatero: Hallituksen linjaus kansainväliseen kriisinhallintaan sekava

Sirpa Paatero

Kansanedustaja ja puolustusvaliokunnan jäsen Sirpa Paatero (sd.) peräänkuuluttaa hallitukselta kansainvälisen kriisinhallinnan linjauksiin selkeyttä.

– Vielä viime keväänä hallitus suunnitteli vähentävänsä sotilaallisen kriisinhallinnan henkilömäärää jopa 90 henkilöön vuodessa. Tänään eduskunnassa käsittelyssä olevaan Irakin operaatioon suunnitellaan 100 sotilaan vahvuutta. Lisäksi suunnitelmissa on Unifil-operaation jatkaminen Libanonissa, Paatero toteaa.

– Operaatioihin tarvitaan lisämäärärahaa, sillä hallituksen budjetissa niihin ei ole varauduttu. Kriisien ratkaisujen avaimet piilevät monialaisessa ja pitkäjänteisessä työssä. Tämä ei kuitenkaan ikävä kyllä näy kriisinhallinnan ja kehitysyhteistyön budjetoinnissa. Tarve kansainväliselle yhteistyölle ei ole viimeisen vuoden aikana lainkaan vähentynyt, päinvastoin.

– Koko kehyskaudella sotilaallisen kriisinhallinnan määrärahat ovat laskusuuntaisia. Lisäksi hallitus on tehnyt yli 40 prosentin leikkaukset kehitysyhteistyöhön. Sosialidemokraatit pitävät näitä linjauksia lyhytjänteisinä ja kestämättöminä.

– Osallistuminen koulutusyhteistyöhön Irakissa on Suomen vastaus Ranskan avunpyyntöön Pariisin marraskuisten terrori-iskujen jälkeen. Ranskan avunpyynnön vaikutuksista olisi ollut tarve saada selvitys eduskuntaan jo viime syksynä. Eduskunnan on yhä tarpeen saada keskustella avunantolausekkeen aktivoimisesta, laajemmin kuin vain nyt yhden koulutusoperaation osalta.