Nasima Razmyarshared tweet on Twitter

Juuri silloin kun maailmassa tarvittaisiin avoimuutta ja yhteistyötä, yksi maailman mahtien päämiehistä päättää käpertyä sisäänpäin. 😞

Tytti Tuppurainenshared image on Instagram

Pehmustetussa huoneessa taloustieteilijän kanssa. Mika Maliranta haastatteli työmarkkinoista, ay-liikkeestä, hyvinvointivaltiosta ja talouspolitiikasta. Etlan podcast tulee perjantaina 27.1. ulos. Oli erittäin inspiroiva keskustelu 👍tyttitup

Ilkka Kantolashared tweet on Twitter

Homma meni vikaan siinä kun valtion infraa ei laitettu osaksi valtion tasetta. Puhutaan korjausvelasta kun poistot on jätetty tekemättä.

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP tyrmää Bernerin malli. "Tämä on ideologista pakkoyhtiöittämistä, jolla halutaan muuttaa suomalaisen yhteiskunnan rakenteita, alasajaa julkista sektoria" - SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Nuorten kotkien uusi puheenjohtaja, kansanedustaja Nasima Razmyar toivoo puheenjohtajuutensa vaikuttavan positiivisesti siten, että myös pakolais- ja maahanmuuttajaperheet löytäisivät tiensä Nuorten kotkien toimintaan.Sosialidemokraatit SDP

sirpa paateroshared tweet on Twitter

Ekat kouluvierailut ja loistavia kysymyksiä: tuleeko pettymys kun häviää äänestyksessä, miksi eläminen maksaa, suosittelenko työtä muille ym

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

– Yhtiön perustaminen ja sitä kautta liikenteen avaaminen markkinoille ei ole mikään taikatemppu, millä loihditaan liikenteeseen lisää rahaa. On käsittämätöntä uskotella, että samalla kun väyliin laitettaisiin lisää rahaa, kenenkään maksut eivät siitä huolimatta kasvaisi. Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta.Sosialidemokraatit SDP

Metsähallituslaki valmisteltava uudelleen

kuvituskuva lehdet

Maa- ja metsätalousvaliokunta sai valmiiksi mietinnön Metsähallituslain uudistamisesta. Valiokunta ei ollut yksimielinen. SDP ja Vasemmistoliitto vastustavat Metsähallituksen metsätalousliiketoiminnan yhtiöittämistä sekä taloushallinnon uutta kolmiosaista rakennetta, joka heikentää luontopalveluiden toimintaa.

– Metsähallituslain valmistelu ei täytä hyvän lainvalmistelun kriteereitä avoimuuden, selkeyden tai aikataulujen suhteen. On hyvä muistaa, ettei EU:n kilpailulainsäädäntö vaadi yhtiömuotoa eikä laissa huomioida Metsähallituksen alkuperäistä tarkoitusta yhteisen omaisuutemme vaalijana, sanoo Harry Wallin (sdp).

– Miksi tällainen typeryys tehdään, vaikka EU ei tähän pakota? Hallituspuolueet piiloutuvat EU:n ja virkamiesten selkien taakse, sen sijaan että tekisivät parhaan mahdollisen lain Suomen metsien, maiden ja vesien hallintaan. Olen pettynyt, sanoo Jari Myllykoski (vas).

SDP:n ja vasemmistoliiton kansanedustajat ovat huolissaan Metsähallituksen luontopalveluiden toimintamahdollisuuksien heikkenemisestä samoin perustein kuin useat luonto-, retkeily- ja virkistysjärjestöt. Yleiset vesialueet ja Ylä-Lapin luontaistalousalueet siirretään pois luontopalveluiden hallinnasta ja samalla pois ympäristöministeriön valvonnasta, niin ettei niiden taloudellisen käytön lisäämiselle ole esteitä.

– Luontopalveluita ei saa heikentää vaan päinvastoin vahvistaa; retkeilyalueet on siirrettävä luontopalvelujen hallinnoimaan taseeseen. Se on selkeintä, sillä retkeilyalueiden pääasiallinen tehtävä ei ole metsätalouden harjoittaminen vaan virkistykseen, retkeilyyn ja matkailuun liittyvät tavoitteet sekä luonnon monimuotoisuuden vaaliminen, sanoo Tytti Tuppurainen (sdp).

SDP:n ja Vasemmistoliiton edustajat esittävän lain hylkäämistä ja uudelleenvalmistelua.

Eduskunnan täysistunto äänestää Metsähallituslaista ensi viikolla.