Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Mitä olis Rooma ilman näitä ihania sypressipuita... tapaamisesta seuraavaan 24min taksi, 34min bussi vai 65min kävellen? Valitsin vaihtoehdon 4 - 100 min mutkitellen kävellen pieniä teitä :)miapetrakumpula

SDPshared image on Instagram

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa. #puoluevaltuusto #sdp #homekoulut #hallitussosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa.Sosialidemokraatit SDP

Satu Taavitsainenshared image on Instagram

Liikennekaari tuli tänään päätökseensä. Jätimme vastalauseen valiokunnan mietintöön. Suomalainen nykyinen säännelty taksijärjestelmä on edullinen, luotettava, palveleva, laadukas ja saatavissa aina ja kaikkialla. Sitä ei saa alasajaa. Haluamme sen säilyvän ja sitä kehitettävän. Aika näyttää, millaiseen sekasortoon taksipalvelut ajautuvat hallituspuolueiden huonojen arvovalintojen myötä.satutaavitsaine

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Kun kätilöiden kritiikki käänsi Sipilän pään sunnuntailisien leikkauksesta, niin voisiko sairaanhoitajien mielipide kääntää pään sotesta?

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Valtakunnansyyttäjä syytteeseen? Kansanedustajana en voi kommentoida riippumatonta tuomioistuinta. No tämä ei ole vielä tuomioistuimessa.

Metsähallituslaki valmisteltava uudelleen

kuvituskuva lehdet

Maa- ja metsätalousvaliokunta sai valmiiksi mietinnön Metsähallituslain uudistamisesta. Valiokunta ei ollut yksimielinen. SDP ja Vasemmistoliitto vastustavat Metsähallituksen metsätalousliiketoiminnan yhtiöittämistä sekä taloushallinnon uutta kolmiosaista rakennetta, joka heikentää luontopalveluiden toimintaa.

– Metsähallituslain valmistelu ei täytä hyvän lainvalmistelun kriteereitä avoimuuden, selkeyden tai aikataulujen suhteen. On hyvä muistaa, ettei EU:n kilpailulainsäädäntö vaadi yhtiömuotoa eikä laissa huomioida Metsähallituksen alkuperäistä tarkoitusta yhteisen omaisuutemme vaalijana, sanoo Harry Wallin (sdp).

– Miksi tällainen typeryys tehdään, vaikka EU ei tähän pakota? Hallituspuolueet piiloutuvat EU:n ja virkamiesten selkien taakse, sen sijaan että tekisivät parhaan mahdollisen lain Suomen metsien, maiden ja vesien hallintaan. Olen pettynyt, sanoo Jari Myllykoski (vas).

SDP:n ja vasemmistoliiton kansanedustajat ovat huolissaan Metsähallituksen luontopalveluiden toimintamahdollisuuksien heikkenemisestä samoin perustein kuin useat luonto-, retkeily- ja virkistysjärjestöt. Yleiset vesialueet ja Ylä-Lapin luontaistalousalueet siirretään pois luontopalveluiden hallinnasta ja samalla pois ympäristöministeriön valvonnasta, niin ettei niiden taloudellisen käytön lisäämiselle ole esteitä.

– Luontopalveluita ei saa heikentää vaan päinvastoin vahvistaa; retkeilyalueet on siirrettävä luontopalvelujen hallinnoimaan taseeseen. Se on selkeintä, sillä retkeilyalueiden pääasiallinen tehtävä ei ole metsätalouden harjoittaminen vaan virkistykseen, retkeilyyn ja matkailuun liittyvät tavoitteet sekä luonnon monimuotoisuuden vaaliminen, sanoo Tytti Tuppurainen (sdp).

SDP:n ja Vasemmistoliiton edustajat esittävän lain hylkäämistä ja uudelleenvalmistelua.

Eduskunnan täysistunto äänestää Metsähallituslaista ensi viikolla.