Kristiina Salonenshared image on Instagram

Väärässä olin keltaisen mekon kuvaa julkaistessani. Kolmen viimeisen raskausviikon aikana vatsa kasvoi näköjään enemmän kuin aikaisempien kuukausien aikana. Nyt lupaan, että tämä on viimeinen kuvani kasvavasta vauvavatsasta. Ihan teidän ja minunkin mielenrauhaksi. 😄Melkein perillä ollaan. #odotus #vauva #raskauskristiinasalonen

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Meidän ollessa päiväkävelyretkellä RMJ:n telttakylä heräili uuteen festaripäivään. Nyt on taas eloa kaupungissa juhannuksena. Tervetuloa takaisin kotiin RMJ, vaikka meidän juhannus sujuukin tänä vuonna festareita huomattavasti rauhallisemmin. #rauma #rmj #festarijuhannuskristiinasalonen

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Päätöksellä on väistämättä vaikutuksia Euroopan Unionin jäsenvaltioiden kansalaisten tulevaisuuteen ennen kaikkea talouskasvun ja työllisyyden mutta myös ulko- ja turvallisuuspolitiikan näkökulmasta." - SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne ottaa kantaa Brexitiin.Sosialidemokraatit SDP

Metsähallituslaki valmisteltava uudelleen

kuvituskuva lehdet

Maa- ja metsätalousvaliokunta sai valmiiksi mietinnön Metsähallituslain uudistamisesta. Valiokunta ei ollut yksimielinen. SDP ja Vasemmistoliitto vastustavat Metsähallituksen metsätalousliiketoiminnan yhtiöittämistä sekä taloushallinnon uutta kolmiosaista rakennetta, joka heikentää luontopalveluiden toimintaa.

– Metsähallituslain valmistelu ei täytä hyvän lainvalmistelun kriteereitä avoimuuden, selkeyden tai aikataulujen suhteen. On hyvä muistaa, ettei EU:n kilpailulainsäädäntö vaadi yhtiömuotoa eikä laissa huomioida Metsähallituksen alkuperäistä tarkoitusta yhteisen omaisuutemme vaalijana, sanoo Harry Wallin (sdp).

– Miksi tällainen typeryys tehdään, vaikka EU ei tähän pakota? Hallituspuolueet piiloutuvat EU:n ja virkamiesten selkien taakse, sen sijaan että tekisivät parhaan mahdollisen lain Suomen metsien, maiden ja vesien hallintaan. Olen pettynyt, sanoo Jari Myllykoski (vas).

SDP:n ja vasemmistoliiton kansanedustajat ovat huolissaan Metsähallituksen luontopalveluiden toimintamahdollisuuksien heikkenemisestä samoin perustein kuin useat luonto-, retkeily- ja virkistysjärjestöt. Yleiset vesialueet ja Ylä-Lapin luontaistalousalueet siirretään pois luontopalveluiden hallinnasta ja samalla pois ympäristöministeriön valvonnasta, niin ettei niiden taloudellisen käytön lisäämiselle ole esteitä.

– Luontopalveluita ei saa heikentää vaan päinvastoin vahvistaa; retkeilyalueet on siirrettävä luontopalvelujen hallinnoimaan taseeseen. Se on selkeintä, sillä retkeilyalueiden pääasiallinen tehtävä ei ole metsätalouden harjoittaminen vaan virkistykseen, retkeilyyn ja matkailuun liittyvät tavoitteet sekä luonnon monimuotoisuuden vaaliminen, sanoo Tytti Tuppurainen (sdp).

SDP:n ja Vasemmistoliiton edustajat esittävän lain hylkäämistä ja uudelleenvalmistelua.

Eduskunnan täysistunto äänestää Metsähallituslaista ensi viikolla.