Nasima Razmyarshared tweet on Twitter

Juuri silloin kun maailmassa tarvittaisiin avoimuutta ja yhteistyötä, yksi maailman mahtien päämiehistä päättää käpertyä sisäänpäin. 😞

Tytti Tuppurainenshared image on Instagram

Pehmustetussa huoneessa taloustieteilijän kanssa. Mika Maliranta haastatteli työmarkkinoista, ay-liikkeestä, hyvinvointivaltiosta ja talouspolitiikasta. Etlan podcast tulee perjantaina 27.1. ulos. Oli erittäin inspiroiva keskustelu 👍tyttitup

Ilkka Kantolashared tweet on Twitter

Homma meni vikaan siinä kun valtion infraa ei laitettu osaksi valtion tasetta. Puhutaan korjausvelasta kun poistot on jätetty tekemättä.

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP tyrmää Bernerin malli. "Tämä on ideologista pakkoyhtiöittämistä, jolla halutaan muuttaa suomalaisen yhteiskunnan rakenteita, alasajaa julkista sektoria" - SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Nuorten kotkien uusi puheenjohtaja, kansanedustaja Nasima Razmyar toivoo puheenjohtajuutensa vaikuttavan positiivisesti siten, että myös pakolais- ja maahanmuuttajaperheet löytäisivät tiensä Nuorten kotkien toimintaan.Sosialidemokraatit SDP

sirpa paateroshared tweet on Twitter

Ekat kouluvierailut ja loistavia kysymyksiä: tuleeko pettymys kun häviää äänestyksessä, miksi eläminen maksaa, suosittelenko työtä muille ym

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

– Yhtiön perustaminen ja sitä kautta liikenteen avaaminen markkinoille ei ole mikään taikatemppu, millä loihditaan liikenteeseen lisää rahaa. On käsittämätöntä uskotella, että samalla kun väyliin laitettaisiin lisää rahaa, kenenkään maksut eivät siitä huolimatta kasvaisi. Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta.Sosialidemokraatit SDP

Marin: Vammaisilta vanhuksilta leikkaaminen on törkeyden huippu!

Sanna Marin

SDP:n varapuheenjohtaja, kansanedustaja Sanna Marin pitää hallituksen esittämää 61 miljoonan leikkausta yli 75-vuotiaiden vammaisten palveluihin kestämättömänä politiikkana.

– Hallituksen esitys leikata vaikeasti vammaisten vanhusten palveluista on törkeyden huippu! Vammaiset ihmiset ovat jo valmiiksi heikommassa asemassa yhteiskunnassa, eikä tarve henkilökohtaiselle avulle, kuljetuspalveluille tai esimerkiksi palveluasumiselle poistu henkilön täyttäessä 75 vuotta, Marin kommentoi.

Perhe- ja peruspalveluministeri Juha Rehula (kesk.) on perustellut päätöstä hallituksen tavoitteella purkaa kuntien tehtäviä miljardilla eurolla. Vammaisten vanhusten palveluita järjestettäisiin vastaisuudessa sosiaalihuoltolain alaisuudessa kun nykyisin palvelut määräytyvät vammaispalvelulain mukaisesti. Käytännössä tämä tarkoittaa, että yli 75-vuotiaiden vammaisten kuten esimerkiksi sokeiden, kuurojen, liikunta- ja kehitysvammaisten palvelut muuttuvat tarveharkintaisiksi ja maksullisiksi.

– Normienpurkutalkoot eivät voi olla peruste vammaisten ihmisten oikeuksien ja ihmisarvon polkemiselle. Surullista esityksessä on myös se, että leikkaus vaikeuttaisi yhden ihmisryhmän elämää kohtuuttomasti, mutta ei välttämättä lopulta edes toisi niitä säästöjä, joita sillä on tavoiteltu, Marin lisää.

Esimerkiksi Kuntaliitto on epäillyt esityksen myötä syntyvien säästöjen määrää.