Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n kansanedustaja, entinen opetusministeri Krista Kiuru laskee hallituksen tekemien ammatillisen koulutuksen leikkausten nousevan yllättäen Orpon budjettiehdotuksessa jopa 225 miljoonaan aiemmin puhutun 190 miljoonan sijaan.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tulevaisuuden Suomi tarvitsee jokaisen uuden ammattilaisen! Hallituksen 190 miljoonan euron eli jopa 12 prosentin leikkaukset ammatillisen koulutuksen määrärahoista vuodesta 2017 lähtien ovat jättämässä Suomen vaille suurta ja tarpeellista ammattilaisten joukkoa. Amikset, teitä tarvitaan! #amisliikkessäSosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Ammattilaiset pitävät Suomen pystyssä. Hallitus suunnittelee ammatilliseen koulutukseen 190 miljoonan euron leikkauksia, vaikka lähiopetuksesta ja koulutuksen laadusta on jo karsittu kovalla kädellä. Amiksissa kasvaa tämän maan tulevat ammattilaiset. Leikkaukset heikentävät suomalaista ammattitaitoa. Hallitus, peru koulutusleikkaukset ja pidä #amisliikkeessä!Sosialidemokraatit SDP

Demarinuoretshared image on Instagram

Ammattilaiset pitävät Suomen pystyssä. Hallitus suunnittelee ammatilliseen koulutukseen 190 miljoonan euron leikkauksia, vaikka lähiopetuksesta ja koulutuksen laadusta on jo karsittu kovalla kädellä. Amiksissa kasvaa tämän maan tulevat ammattilaiset. Leikkaukset heikentävät suomalaista ammattitaitoa. Hallitus, peru koulutusleikkaukset ja pidä #amisliikkeessä! #koulutusleikkaukset #politiikka #dematinuoret #hallitus #koulutus #tulevaisuus #nuoret #eimitäänjärkeä #perukaaleikkauksetdemarinuoret

Sirpa Paateroshared image on Instagram

Imatran ajot 30 v jälkeen. Huimaa vauhtia ja upeata meininkiä varsin mukavissa maisemissa. Ensimmäinen kokemus katsoa maantie rata-ajoa.sirpa.paatero

Tarja Filatovshared tweet on Twitter

Loistavaa Lindström kannattaa Lex Taipaletta. Hänen kannattaa aloittaa lobbaus PS ryhmästä. PS ministeri tyrmäsi asian kirj.kysymyksessä.

Marin: Vammaisilta vanhuksilta leikkaaminen on törkeyden huippu!

Sanna Marin

SDP:n varapuheenjohtaja, kansanedustaja Sanna Marin pitää hallituksen esittämää 61 miljoonan leikkausta yli 75-vuotiaiden vammaisten palveluihin kestämättömänä politiikkana.

– Hallituksen esitys leikata vaikeasti vammaisten vanhusten palveluista on törkeyden huippu! Vammaiset ihmiset ovat jo valmiiksi heikommassa asemassa yhteiskunnassa, eikä tarve henkilökohtaiselle avulle, kuljetuspalveluille tai esimerkiksi palveluasumiselle poistu henkilön täyttäessä 75 vuotta, Marin kommentoi.

Perhe- ja peruspalveluministeri Juha Rehula (kesk.) on perustellut päätöstä hallituksen tavoitteella purkaa kuntien tehtäviä miljardilla eurolla. Vammaisten vanhusten palveluita järjestettäisiin vastaisuudessa sosiaalihuoltolain alaisuudessa kun nykyisin palvelut määräytyvät vammaispalvelulain mukaisesti. Käytännössä tämä tarkoittaa, että yli 75-vuotiaiden vammaisten kuten esimerkiksi sokeiden, kuurojen, liikunta- ja kehitysvammaisten palvelut muuttuvat tarveharkintaisiksi ja maksullisiksi.

– Normienpurkutalkoot eivät voi olla peruste vammaisten ihmisten oikeuksien ja ihmisarvon polkemiselle. Surullista esityksessä on myös se, että leikkaus vaikeuttaisi yhden ihmisryhmän elämää kohtuuttomasti, mutta ei välttämättä lopulta edes toisi niitä säästöjä, joita sillä on tavoiteltu, Marin lisää.

Esimerkiksi Kuntaliitto on epäillyt esityksen myötä syntyvien säästöjen määrää.