Demarinuoretshared image on Instagram

Hyvää sunnuntaita toivottaa neljännen luukun takaa Outi! ❄🕯 "Olen Outi ja rakastan joulua. Minun jouluuni kuuluvat yhteinen aika perheen kanssa sekä lahjat tietysti, mutta ymmärrän myös joulun tarkoituksen Jeesuksen syntymäjuhlana. Ikinä en ole kokenut Demarinuorten toiminnassa, että uskontoni tekisi minusta eriarvoisen. Olen myös Demarinuorten kautta oppinut olemaan avoimempi kaikkia uskontoja ja kulttuureja kohtaan. On ihanaa kun Demarinuorissa saa olla oma itsensä. Rauhallista joulunodotusta ja vilkasta uutta vuotta!" #dnjouludemarinuoret

Tuula Haatainenshared tweet on Twitter

Järkyttävä uutinen. Lämmin osanottoni uhrien läheisille 💔Tunsin Tiina Wilén-Jäppisen sydämellisenä imatralaisten asioiden edistäjänä.

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Kuntavaalit eivät ole vain paikallisvaalit, vaan niissä mitataan ensimmäistä kertaa, mitä ihmiset ajattelevat Sipilän hallituksen politiikasta." Antti Rinne SDP:n puheenjohtajaSosialidemokraatit SDP

Marin: Vammaisilta vanhuksilta leikkaaminen on törkeyden huippu!

Sanna Marin

SDP:n varapuheenjohtaja, kansanedustaja Sanna Marin pitää hallituksen esittämää 61 miljoonan leikkausta yli 75-vuotiaiden vammaisten palveluihin kestämättömänä politiikkana.

– Hallituksen esitys leikata vaikeasti vammaisten vanhusten palveluista on törkeyden huippu! Vammaiset ihmiset ovat jo valmiiksi heikommassa asemassa yhteiskunnassa, eikä tarve henkilökohtaiselle avulle, kuljetuspalveluille tai esimerkiksi palveluasumiselle poistu henkilön täyttäessä 75 vuotta, Marin kommentoi.

Perhe- ja peruspalveluministeri Juha Rehula (kesk.) on perustellut päätöstä hallituksen tavoitteella purkaa kuntien tehtäviä miljardilla eurolla. Vammaisten vanhusten palveluita järjestettäisiin vastaisuudessa sosiaalihuoltolain alaisuudessa kun nykyisin palvelut määräytyvät vammaispalvelulain mukaisesti. Käytännössä tämä tarkoittaa, että yli 75-vuotiaiden vammaisten kuten esimerkiksi sokeiden, kuurojen, liikunta- ja kehitysvammaisten palvelut muuttuvat tarveharkintaisiksi ja maksullisiksi.

– Normienpurkutalkoot eivät voi olla peruste vammaisten ihmisten oikeuksien ja ihmisarvon polkemiselle. Surullista esityksessä on myös se, että leikkaus vaikeuttaisi yhden ihmisryhmän elämää kohtuuttomasti, mutta ei välttämättä lopulta edes toisi niitä säästöjä, joita sillä on tavoiteltu, Marin lisää.

Esimerkiksi Kuntaliitto on epäillyt esityksen myötä syntyvien säästöjen määrää.