Sosialidemokraatit SDPshared video on Facebook

Lähisuhdeväkivalta on edelleen suuri ongelma Suomessa. Mm. turvakotipaikkojen riittävästä määrästä säätävä Istanbulin sopimus on saatettava kiireellisesti voimaan. Katso Työ- ja tasa-arvovaliokunnan puheenjohtaja Tarja Filatovin ajatukset aiheesta, tykkää ja jaa.Sosialidemokraatit SDP

Nasima Razmyarshared image on Instagram

Hymyilevä mies ilahdutti meidät kaikki voittamalla Cannesin elokuvajuhlilla Un Certain Regard -kilpasarjan pääpalkinnon. Se on hieno suoritus suomalaisilta elokuvantekijöltä! Tänään saatiin onnitella heitä sivistysvaliokunnassa.nasimarazmyar

Nasima Razmyarshared image on Instagram

Hymyilevä mies voitti viikonloppuna Cannesin elokuvajuhlilla Un Certain Regard -kilpasarjan pääpalkinnon. Tässä ihana Oona Airola joka esiintyy elokuvan pääroolissa 😊nasimarazmyar

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Suomalainen osaaminen ei ole kadonnut mihinkään. Vastuu mahdollisesti työpaikkansa menettävien ihmisten uusista mahdollisuuksista on Microsoftilla ja julkisella vallalla. uomalaisille ict-osaajille tarvitaan nyt uusia työpaikkoja ja hallituksella on osa ratkaisun avaimista käsissään. Viimeistään Microsoftin uusimman yt-pommin pitäisi herättää Sipilän hallitus. Pääministerin ja muun hallituksen on ymmärrettävä, että Suomella ei ole varaa osaamistason laskuun. Koulutusleikkaukset ja tutkimukseen ja tuotekehitykseen tehdyt leikkaukset eivät paranna vaan päinvastoin heikentävät Suomen kilpailukykyä kansainvälisillä markkinoilla." - Antti Rinne

Mäkisalo-Ropponen: Miksi perussuomalaiset eivät puolusta Itä-Suomea?

Merja Mäkisalo-Ropponen

SDP:n kansanedustaja Merja Mäkisalo-Ropponen ihmettelee, miksi perussuomalaiset eivät puolusta Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskuksen Fimean päätoimipaikan säilyttämistä Kuopiossa.

− Perussuomalaiset, jotka ovat aikaisemmin pyrkineet esiintymään alueiden puolustajina, ovat nyt hylkäämässä Itä-Suomen edun puolustamisen. Fimean päätoimipaikan siirtäminen Helsinkiin heikentäisi merkittävästi seudun elinvoimaisuutta, Mäkisalo-Ropponen toteaa.

Mäkisalo-Ropposen mielestä perussuomalaisten puoluejohdon ja ministeriryhmän tulisi nyt kuunnella tarkoin puolueen Savo-Karjalan vaalipiirin kansanedustajia, jotka ovat vastustaneet Fimean siirto Helsinkiin.

− Ihmettelen suuresti, jos puolueen puheenjohtaja ja ulkoministeri Timo Soini ei laisinkaan suostu kuuntelemaan oman puolueensa Savo-Karjalan kansanedustajia asiasta päätettäessä. Nyt on perussuomalaisten hetki ryhtyä toimiin Fimean säilyttämiseksi Kuopiossa.