Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n kansanedustaja, entinen opetusministeri Krista Kiuru laskee hallituksen tekemien ammatillisen koulutuksen leikkausten nousevan yllättäen Orpon budjettiehdotuksessa jopa 225 miljoonaan aiemmin puhutun 190 miljoonan sijaan.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tulevaisuuden Suomi tarvitsee jokaisen uuden ammattilaisen! Hallituksen 190 miljoonan euron eli jopa 12 prosentin leikkaukset ammatillisen koulutuksen määrärahoista vuodesta 2017 lähtien ovat jättämässä Suomen vaille suurta ja tarpeellista ammattilaisten joukkoa. Amikset, teitä tarvitaan! #amisliikkessäSosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Ammattilaiset pitävät Suomen pystyssä. Hallitus suunnittelee ammatilliseen koulutukseen 190 miljoonan euron leikkauksia, vaikka lähiopetuksesta ja koulutuksen laadusta on jo karsittu kovalla kädellä. Amiksissa kasvaa tämän maan tulevat ammattilaiset. Leikkaukset heikentävät suomalaista ammattitaitoa. Hallitus, peru koulutusleikkaukset ja pidä #amisliikkeessä!Sosialidemokraatit SDP

Demarinuoretshared image on Instagram

Ammattilaiset pitävät Suomen pystyssä. Hallitus suunnittelee ammatilliseen koulutukseen 190 miljoonan euron leikkauksia, vaikka lähiopetuksesta ja koulutuksen laadusta on jo karsittu kovalla kädellä. Amiksissa kasvaa tämän maan tulevat ammattilaiset. Leikkaukset heikentävät suomalaista ammattitaitoa. Hallitus, peru koulutusleikkaukset ja pidä #amisliikkeessä! #koulutusleikkaukset #politiikka #dematinuoret #hallitus #koulutus #tulevaisuus #nuoret #eimitäänjärkeä #perukaaleikkauksetdemarinuoret

Sirpa Paateroshared image on Instagram

Imatran ajot 30 v jälkeen. Huimaa vauhtia ja upeata meininkiä varsin mukavissa maisemissa. Ensimmäinen kokemus katsoa maantie rata-ajoa.sirpa.paatero

Tarja Filatovshared tweet on Twitter

Loistavaa Lindström kannattaa Lex Taipaletta. Hänen kannattaa aloittaa lobbaus PS ryhmästä. PS ministeri tyrmäsi asian kirj.kysymyksessä.

Lindtman: Oppositiolta yhteinen välikysymys koulutusleikkauksista

Antti Lindtman

SDP, Rkp, Vasemmistoliitto ja Vihreät tekevät välikysymyksen opintotuki- ja koulutusleikkauksista. SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtmanin mielestä osaamistason heikentämiselle pitää laittaa stoppi.

– SDP ei hyväksy sitä, että Sipilän hallitus heikentää tietoisesti Suomen osaamistasoa. Tämä on historian ensimmäinen hallitus, joka haluaa omilla päätöksillään huonontaa suomalaista osaamista. SDP ei sitä hyväksy.

– Hallitus aikoo lisäksi leikata opiskelijoiden toimeentulosta kahden viikon ruokalaskua vastaavan summan. SDP:n mielestä tällaista ei voi hyväksyä sivistysvaltiossa.

Lindtman muistuttaa, että Suomen osaamistaso on noussut koko Suomen historian ajan.

– Hallitukselta puuttuu koulutuksellinen visio totaalisesti. Suomella ei ole varaa osaamistason laskuun. Yhtä vähän opiskelijoilla on varaa toimeentulon järkyttävään heikentymiseen. SDP ei hyväksy sitä, että opiskelijoita, jotka ovat Suomen tulevaisuus, kuritetaan tällä tavalla.