Tytti Tuppurainenshared image on Instagram

Terveisiä Maltalta! Viikon päästä maassa vaalit, ja Joseph Muscatin johtama työväenpuolue on voimissaan. Kampanjointi näkyy kaikkialla, ja tunnelma on korkealla. Labour on pitänyt liberaalia uudistuspolitiikkaa yllä, minkä soisi inspiroivan meilläkin. Tänään on Juhana Vartiaisen syntymäpäivä, ja sain tarjota hänelle aitoa demaritunnelmaa. 👍 Malta on kaunis, historian kyllästämä maa. Tänään täällä alkaa parlamenttien EU-valiokuntien kokous COSAC. Hienoa edustaa Suomea. #Malta #EU #Europe #politicstyttitup

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Vierailin tänään Kamu-Tuvalla Raumalla. Tapasin siellä upean joukon kehitysvammaisia nuoria, jotka halusivat puhua mm. erityisnuorten mahdollisuudesta harrastaa, kaupungin liikenneyhteyksistä, Donald Trumpista ja koulukiusaamisesta. Fiksuja ja ajattelevia nuoria, jotka vierailevat kerran kuussa Kamu-tuvalla viikonlopun vietossa itsenäistymistä ohjaajien avulla harjoittelemassa. Olipa kiva vierailu! #satshp #kamu-tupakristiinasalonen

Ilmari Nurminenshared image on Instagram

Mulla on ollut joitain kuukausia pt @hannakatariinaseikola ja sopimus jatkuu ainakin pari vuotta vielä 😁Hanna on kyl huikee ja osaava tyyppi. Kaiken lisäksi meistä on tullut vielä ystäviäkin 😙Sattumalta molemmat on lähtenyt maailmalle vielä Sastamalasta. Tällä viikolla salilla kuultua: Mies: Hei nyt tonne salille ei voi mennä kun generaattorissa on vika, eli laitteisiin ei tuu virtaa. Mä: Häh?!? Me käytetään kyl lihasvoimaa... Mies: Aivan, no mä oon käsittänyt, että täällä jengi painaa napista ja kone laittaa lihakset liikkeelle. Mä: haha 😂nurminenilmari

Tytti Tuppurainenshared image on Instagram

Aamu sarastaa Hietaniemen hautausmaalla. - Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin. Presidentti Mauno Koivistotyttitup

Lindtman: Oppositiolta yhteinen välikysymys koulutusleikkauksista

Antti Lindtman

SDP, Rkp, Vasemmistoliitto ja Vihreät tekevät välikysymyksen opintotuki- ja koulutusleikkauksista. SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtmanin mielestä osaamistason heikentämiselle pitää laittaa stoppi.

– SDP ei hyväksy sitä, että Sipilän hallitus heikentää tietoisesti Suomen osaamistasoa. Tämä on historian ensimmäinen hallitus, joka haluaa omilla päätöksillään huonontaa suomalaista osaamista. SDP ei sitä hyväksy.

– Hallitus aikoo lisäksi leikata opiskelijoiden toimeentulosta kahden viikon ruokalaskua vastaavan summan. SDP:n mielestä tällaista ei voi hyväksyä sivistysvaltiossa.

Lindtman muistuttaa, että Suomen osaamistaso on noussut koko Suomen historian ajan.

– Hallitukselta puuttuu koulutuksellinen visio totaalisesti. Suomella ei ole varaa osaamistason laskuun. Yhtä vähän opiskelijoilla on varaa toimeentulon järkyttävään heikentymiseen. SDP ei hyväksy sitä, että opiskelijoita, jotka ovat Suomen tulevaisuus, kuritetaan tällä tavalla.