Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Surullisen Brexit-päätöksen jälkeen eroneuvottelut on käynnistettävä ripeästi – se on välttämätöntä sekä EU:n tulevaisuuden kannalta että kaaoksen minimoimiseksi, EU-asioita käsittelevän valiokunnan demariryhmä katsoo.

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Väärässä olin keltaisen mekon kuvaa julkaistessani. Kolmen viimeisen raskausviikon aikana vatsa kasvoi näköjään enemmän kuin aikaisempien kuukausien aikana. Nyt lupaan, että tämä on viimeinen kuvani kasvavasta vauvavatsasta. Ihan teidän ja minunkin mielenrauhaksi. 😄Melkein perillä ollaan. #odotus #vauva #raskauskristiinasalonen

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Meidän ollessa päiväkävelyretkellä RMJ:n telttakylä heräili uuteen festaripäivään. Nyt on taas eloa kaupungissa juhannuksena. Tervetuloa takaisin kotiin RMJ, vaikka meidän juhannus sujuukin tänä vuonna festareita huomattavasti rauhallisemmin. #rauma #rmj #festarijuhannuskristiinasalonen

Lindtman: Oppositiolta yhteinen välikysymys koulutusleikkauksista

Antti Lindtman

SDP, Rkp, Vasemmistoliitto ja Vihreät tekevät välikysymyksen opintotuki- ja koulutusleikkauksista. SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtmanin mielestä osaamistason heikentämiselle pitää laittaa stoppi.

– SDP ei hyväksy sitä, että Sipilän hallitus heikentää tietoisesti Suomen osaamistasoa. Tämä on historian ensimmäinen hallitus, joka haluaa omilla päätöksillään huonontaa suomalaista osaamista. SDP ei sitä hyväksy.

– Hallitus aikoo lisäksi leikata opiskelijoiden toimeentulosta kahden viikon ruokalaskua vastaavan summan. SDP:n mielestä tällaista ei voi hyväksyä sivistysvaltiossa.

Lindtman muistuttaa, että Suomen osaamistaso on noussut koko Suomen historian ajan.

– Hallitukselta puuttuu koulutuksellinen visio totaalisesti. Suomella ei ole varaa osaamistason laskuun. Yhtä vähän opiskelijoilla on varaa toimeentulon järkyttävään heikentymiseen. SDP ei hyväksy sitä, että opiskelijoita, jotka ovat Suomen tulevaisuus, kuritetaan tällä tavalla.