Ville Skinnarishared tweet on Twitter

Lainsäädännön laadukas valmistelu tarvitsee riittävästi resursseja, aikaa ja tilaa sekä vaativa ministeriö johtoon kokopäiväisen ministerin

sirpa paateroshared tweet on Twitter

Pääministeri esittää että kansanedustajille lain laatimiskursseja, lain valmistelu on kuitenkin ministeriöiden ja hallituksen tehtävä

Tarja Filatovshared tweet on Twitter

Lainsäädännön taso ei ole uusi ongelma. Uutta minulle oli laki, jossa vaikuttavuusarvio on linkin takana ja linkin lähde maksumuurin takana.

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Sosialidemokraattinen eduskuntaryhmä teki Sipilän hallitukselle kolme konkreettista ehdotusta tänään eduskunnassa käydyssä keskustelussa lainvalmistelun laadusta: 1.Antakaa lainvalmistelulle sen edellyttämät resurssit. Aloittakaa nimittämällä hallitukseen kokopäiväinen oikeusministeri. 2.Antakaa lainvalmistelulle tilaa ja säästäkää poliittinen ohjaus niihin kohtiin, joihin se kuuluu. Ministeriöissä on hyvin asiantuntevia ja päteviä ihmisiä tekemässä lainvalmistelua. Heitä ei tarvitse mikromanageroida. 3.Antakaa lainvalmisteluprosessille se aika, mikä hyvän lainsäädännön valmisteluun kuuluu. Laatu ei ole sellainen asia, mistä voidaan tinkiä poliittisen kiireen takia.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Eduskunnassa keskustellaan parhaillaan pääministerin ilmoituksesta koskien lainsäädännön valmistelua. SDP:n 3. varapuheenjohtaja, kansanedustaja Ville Skinnari käytti sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän ryhmäpuheen ja teki kolme konkreettista ehdotusta hallitukselle: "1.Antakaa lainvalmistelulle sen edellyttämät resurssit. Aloittakaa nimittämällä hallitukseen kokopäiväinen oikeusministeri. 2.Antakaa lainvalmistelulle tilaa ja säästäkää poliittinen ohjaus niihin kohtiin, joihin se kuuluu. Ministeriöissä on hyvin asiantuntevia ja päteviä ihmisiä tekemässä lainvalmistelua. Heitä ei tarvitse mikromanageroida. 3.Antakaa lainvalmisteluprosessille se aika, mikä hyvän lainsäädännön valmisteluun kuuluu. Laatu ei ole sellainen asia, mistä voidaan tinkiä poliittisen kiireen takia."Sosialidemokraatit SDP

SDPshared image on Instagram

Helsingin yliopiston valtsikan 2. vuoden opiskelijoita kävi tänään tutustumassa puoluetoimiston toimitaan. Kiva kun kävitte ja tervetuloa uudestaan! 😘👍🌹Huom! Mukana myös Manu ja Tokoi 😀sosialidemokraatit

Kymäläinen: Postialan kerman kuorinta voi alkaa

Suna Kymäläinen

– Postissa puhaltaa jäätävät tuulet. Postin yt-neuvotteluiden lopputulos julkistettiin torstaina, lähes 700 työpaikkaa katoaa ja 200 osa-aikaistetaan. Karuja uutisia työntekijöille ja heidän perheilleen, mutta laajemmin koko kansalle, huokaa liikenne ja viestintävaliokunnan jäsen, SDP:n kansanedustaja Suna Kymäläinen.

Postilain muutoksilla hallitus ajaa koko toimialan, Postin, postilaiset ja printtimedian syöksykierteeseen, josta syyllisiä tullaan etsimään ja vielä kauan. – Tuotot ja voitot kannattavilta osilta ajetaan yksityisiin taskuihin. Syrjäseudut ja yhteinen hyvä ovat vaarassa unohtua, Kymäläinen jatkaa.

– Hallitus tuhoaa postialan yleispalveluvelvoittavuuden. Lopputulos on nähtävissä: nykyiset postilaiset irtisanotaan. Samaan aikaan syrjäseutujen palvelut heikkenevät entisestään. Ehkä taajamien voitolliset, yksityiset bisnekset hyötyvät, mutta toivottavasti verot ja osingot eivät valu veroparatiiseihin. Jatkossa kuka tahansa voi perustaa postin, kun luvanvaraisuus poistuu, sanoo Kymäläinen.

– Hallituksen tulisi nyt kiireesti reagoida asiaan. Tässä ei ole mitään järkeä. Mielestäni yhteiskunnan tulee säilyttää ydintoimintonsa omissa käsissään, jos niitä tarvitaan. Opiksi olisi otettava esimerkiksi ajoneuvojen katsastuksesta: malliesimerkki miten lakisääteisen palvelun tuotot kääritään ulkomaiseen omistukseen, Kymäläinen jatkaa.

– Hallitus on unohtanut luovuuden julkisten palveluiden tehottomuutta ja yksityisen bisneksen tehokkuutta hokiessaan ja unohtanut tässä ihmisen – kansalaisten tarpeet koko maan alueella, päättää Kymäläinen.