Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n kansanedustaja, entinen opetusministeri Krista Kiuru laskee hallituksen tekemien ammatillisen koulutuksen leikkausten nousevan yllättäen Orpon budjettiehdotuksessa jopa 225 miljoonaan aiemmin puhutun 190 miljoonan sijaan.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tulevaisuuden Suomi tarvitsee jokaisen uuden ammattilaisen! Hallituksen 190 miljoonan euron eli jopa 12 prosentin leikkaukset ammatillisen koulutuksen määrärahoista vuodesta 2017 lähtien ovat jättämässä Suomen vaille suurta ja tarpeellista ammattilaisten joukkoa. Amikset, teitä tarvitaan! #amisliikkessäSosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Ammattilaiset pitävät Suomen pystyssä. Hallitus suunnittelee ammatilliseen koulutukseen 190 miljoonan euron leikkauksia, vaikka lähiopetuksesta ja koulutuksen laadusta on jo karsittu kovalla kädellä. Amiksissa kasvaa tämän maan tulevat ammattilaiset. Leikkaukset heikentävät suomalaista ammattitaitoa. Hallitus, peru koulutusleikkaukset ja pidä #amisliikkeessä!Sosialidemokraatit SDP

Demarinuoretshared image on Instagram

Ammattilaiset pitävät Suomen pystyssä. Hallitus suunnittelee ammatilliseen koulutukseen 190 miljoonan euron leikkauksia, vaikka lähiopetuksesta ja koulutuksen laadusta on jo karsittu kovalla kädellä. Amiksissa kasvaa tämän maan tulevat ammattilaiset. Leikkaukset heikentävät suomalaista ammattitaitoa. Hallitus, peru koulutusleikkaukset ja pidä #amisliikkeessä! #koulutusleikkaukset #politiikka #dematinuoret #hallitus #koulutus #tulevaisuus #nuoret #eimitäänjärkeä #perukaaleikkauksetdemarinuoret

Sirpa Paateroshared image on Instagram

Imatran ajot 30 v jälkeen. Huimaa vauhtia ja upeata meininkiä varsin mukavissa maisemissa. Ensimmäinen kokemus katsoa maantie rata-ajoa.sirpa.paatero

Tarja Filatovshared tweet on Twitter

Loistavaa Lindström kannattaa Lex Taipaletta. Hänen kannattaa aloittaa lobbaus PS ryhmästä. PS ministeri tyrmäsi asian kirj.kysymyksessä.

Kymäläinen: Postialan kerman kuorinta voi alkaa

Suna Kymäläinen

– Postissa puhaltaa jäätävät tuulet. Postin yt-neuvotteluiden lopputulos julkistettiin torstaina, lähes 700 työpaikkaa katoaa ja 200 osa-aikaistetaan. Karuja uutisia työntekijöille ja heidän perheilleen, mutta laajemmin koko kansalle, huokaa liikenne ja viestintävaliokunnan jäsen, SDP:n kansanedustaja Suna Kymäläinen.

Postilain muutoksilla hallitus ajaa koko toimialan, Postin, postilaiset ja printtimedian syöksykierteeseen, josta syyllisiä tullaan etsimään ja vielä kauan. – Tuotot ja voitot kannattavilta osilta ajetaan yksityisiin taskuihin. Syrjäseudut ja yhteinen hyvä ovat vaarassa unohtua, Kymäläinen jatkaa.

– Hallitus tuhoaa postialan yleispalveluvelvoittavuuden. Lopputulos on nähtävissä: nykyiset postilaiset irtisanotaan. Samaan aikaan syrjäseutujen palvelut heikkenevät entisestään. Ehkä taajamien voitolliset, yksityiset bisnekset hyötyvät, mutta toivottavasti verot ja osingot eivät valu veroparatiiseihin. Jatkossa kuka tahansa voi perustaa postin, kun luvanvaraisuus poistuu, sanoo Kymäläinen.

– Hallituksen tulisi nyt kiireesti reagoida asiaan. Tässä ei ole mitään järkeä. Mielestäni yhteiskunnan tulee säilyttää ydintoimintonsa omissa käsissään, jos niitä tarvitaan. Opiksi olisi otettava esimerkiksi ajoneuvojen katsastuksesta: malliesimerkki miten lakisääteisen palvelun tuotot kääritään ulkomaiseen omistukseen, Kymäläinen jatkaa.

– Hallitus on unohtanut luovuuden julkisten palveluiden tehottomuutta ja yksityisen bisneksen tehokkuutta hokiessaan ja unohtanut tässä ihmisen – kansalaisten tarpeet koko maan alueella, päättää Kymäläinen.