Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Puheenjohtaja Antti Rinne on tuomassa tervehdystään Demarinuorten liittokokoukselle Tampereella. "Tulee lämmin olo nähdä teitä täällä näin paljon. Olette ottamassa vastuuta suomalaisesta yhteiskunnasta. Ettekä pelkästään suomalaisesta vaan myös kansainvälisestä yhteiskunnasta." Hyvä Demarinuoret! Käynnissä on Suomen suurin poliittisten nuorisojärjestöjen tapaaminen.Sosialidemokraatit SDP

Demarinuoretshared image on Instagram

Demarinuorten puheenjohtaja, kansanedustaja Joona Räsänen piti juuri viimeisen puheensa järjestön puheenjohtajana. Demarinuoret on onnekas, että sillä on ollut Joonan kaltainen kippari neljä vuotta. Kiitos Joona, kaikesta. "Mahdollisuus saada johtaa Demarinuoria neljän vuoden ajan on ollut elämäni suurin kunnia. Jään ikuisesti tästä mahdollisuudesta kiitolliseksi jokaiselle, joka on matkan varrella tukenut ja auttanut minua tehtävän hoitamisessa. Puheenjohtajana olen saanut olla osa maailman parasta yhteisöä ja olen saanut edustaa jotain itseäni laajempaa ja tärkeämpää." Kuva: Olli Urpela #demarinuoret #kiitosdemarinuoret

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Olisinpa itsekin ollut 9. luokalla niin fiksu ja kypsä kuin tämän viikon eduskunnassa tet-harjoittelijana ollut Janette on. Lavian koulu saa olla ylpeä oppilastaan. Kiitos Janettelle harjoittelusta!kristiinasalonen

Kymäläinen: Postialan kerman kuorinta voi alkaa

Suna Kymäläinen

– Postissa puhaltaa jäätävät tuulet. Postin yt-neuvotteluiden lopputulos julkistettiin torstaina, lähes 700 työpaikkaa katoaa ja 200 osa-aikaistetaan. Karuja uutisia työntekijöille ja heidän perheilleen, mutta laajemmin koko kansalle, huokaa liikenne ja viestintävaliokunnan jäsen, SDP:n kansanedustaja Suna Kymäläinen.

Postilain muutoksilla hallitus ajaa koko toimialan, Postin, postilaiset ja printtimedian syöksykierteeseen, josta syyllisiä tullaan etsimään ja vielä kauan. – Tuotot ja voitot kannattavilta osilta ajetaan yksityisiin taskuihin. Syrjäseudut ja yhteinen hyvä ovat vaarassa unohtua, Kymäläinen jatkaa.

– Hallitus tuhoaa postialan yleispalveluvelvoittavuuden. Lopputulos on nähtävissä: nykyiset postilaiset irtisanotaan. Samaan aikaan syrjäseutujen palvelut heikkenevät entisestään. Ehkä taajamien voitolliset, yksityiset bisnekset hyötyvät, mutta toivottavasti verot ja osingot eivät valu veroparatiiseihin. Jatkossa kuka tahansa voi perustaa postin, kun luvanvaraisuus poistuu, sanoo Kymäläinen.

– Hallituksen tulisi nyt kiireesti reagoida asiaan. Tässä ei ole mitään järkeä. Mielestäni yhteiskunnan tulee säilyttää ydintoimintonsa omissa käsissään, jos niitä tarvitaan. Opiksi olisi otettava esimerkiksi ajoneuvojen katsastuksesta: malliesimerkki miten lakisääteisen palvelun tuotot kääritään ulkomaiseen omistukseen, Kymäläinen jatkaa.

– Hallitus on unohtanut luovuuden julkisten palveluiden tehottomuutta ja yksityisen bisneksen tehokkuutta hokiessaan ja unohtanut tässä ihmisen – kansalaisten tarpeet koko maan alueella, päättää Kymäläinen.