Sosialidemokraatit SDPshared note on Facebook

Lue SDP:n Helsingin pormestariehdokkaan Tuula Haataisen tarina tuusniemeläisestä tytöstä ministeriksi, apulaiskaupunginjohtajaksi, kaupunginvaltuutetuksi ja kansanedustajaksi. Tässä kattavassa ja koskettavassa jutussa Tuula kertoo elämäntarinansa lisäksi myös mietteitään muun muassa äitiydestä, perheestä, tasa-arvosta ja tämän päivän politiikasta.Sosialidemokraatit SDP

Nasima Razmyarshared image on Instagram

Oli ihana viettää perheen kanssa aurinkoista sunnuntaipäivää. Seuraavat pari viikkoa meneekin kampanjoinnin parissa. Sekin on ihanaa! 😊nasimarazmyar

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Maarit Feldt-Ranta påminner att många sakkunniga varnar, att modellen som regeringen Sipilä har valt, kommer att försämra, inte förbättra situationen inom social- och hälsovården.Sosialidemokraatit SDP

Maarit Feldt-Rantashared video on Instagram

Vår natur är underbar och det finns många fina ställen i Raseborg. Det är lätt att förstå att många vill bo och också besöka vår stad. Vi vill göra vår stad ännu mera attraktiv. - Meillä on upea luonto ja monia hienoja nähtävyyksiä ja vierailukohteita. On helppo ymmärtää miksi monet haluavat asua täällä ja myös matkailijoita ja kesäasukkailta riittää. Haluamme kehittää kaupungistamme vielä entistäkin houkuttelevamman. #kommunalvalet #kuntavaalit #allaskamed #pidetäänkaikkimukana #helaraseborg #kokoraasepori @petrapaulina @syss3 @cgrundstrom maaritfeldtranta

SDPshared image on Instagram

Työn ja perhe-elämän yhdistämisestä on tehtävä nykyistä helpompaa. Uudenlainen joustava koulupäivä lisäisi perheen arjen yhteisiä tunteja, iltoja vanhemmille ja lapsille. Tähän tarvitsemme yhteistyötä kuntien ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa. Ensi keskiviikkona alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys. Tutustu SDP:n inhimillisemmän Suomen ratkaisuihin: vaali.sdp.fi. #kuntavaalit #kaikkimukana #sdp #sosialidemokraatit #kunnat #perhe #lapset #koulutus #harrastussosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Työn ja perhe-elämän yhdistämisestä on tehtävä nykyistä helpompaa. Uudenlainen joustava koulupäivä lisäisi perheen arjen yhteisiä tunteja, iltoja vanhemmille ja lapsille. Tähän tarvitsemme yhteistyötä kuntien ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa. Ensi keskiviikkona alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys. Tutustu SDP:n inhimillisemmän Suomen ratkaisuihin: https://vaalit.sdp.fi/ratkaisut/perheille-enemman-yhteista-aikaa/Sosialidemokraatit SDP

Ville Skinnarishared image on Instagram

Kyllä brändi - Suomelle jaei bulkki - Suomelle. Hausjärven kuntavaalikiertueen parhaat herkut löytyy Hikiältä. Hikiän Kyrsä ja Hikiän Velli.villeskinnari

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n kansanedustaja Sirpa Paateron mukaan oli yllättää kuulla, kuinka ”Senaatti 2” on jo perustettu ennen kuin varsinainen maakuntalaki on lähelläkään päätöksentekoa. Asia tuli esille, kun uutisoitiin johdon palkkaamisesta ilman avointa hakua, eli ”kun tiedämme jo parhaat”-periaatteella. – Näin siis uuden maakuntahallinnon ensimmäiset hyvän hallinnon ja demokratian vastaiset päätökset alkavat jo näkyä, Paatero toteaa.Sosialidemokraatit SDP

Kymäläinen: Postialan kerman kuorinta voi alkaa

Suna Kymäläinen

– Postissa puhaltaa jäätävät tuulet. Postin yt-neuvotteluiden lopputulos julkistettiin torstaina, lähes 700 työpaikkaa katoaa ja 200 osa-aikaistetaan. Karuja uutisia työntekijöille ja heidän perheilleen, mutta laajemmin koko kansalle, huokaa liikenne ja viestintävaliokunnan jäsen, SDP:n kansanedustaja Suna Kymäläinen.

Postilain muutoksilla hallitus ajaa koko toimialan, Postin, postilaiset ja printtimedian syöksykierteeseen, josta syyllisiä tullaan etsimään ja vielä kauan. – Tuotot ja voitot kannattavilta osilta ajetaan yksityisiin taskuihin. Syrjäseudut ja yhteinen hyvä ovat vaarassa unohtua, Kymäläinen jatkaa.

– Hallitus tuhoaa postialan yleispalveluvelvoittavuuden. Lopputulos on nähtävissä: nykyiset postilaiset irtisanotaan. Samaan aikaan syrjäseutujen palvelut heikkenevät entisestään. Ehkä taajamien voitolliset, yksityiset bisnekset hyötyvät, mutta toivottavasti verot ja osingot eivät valu veroparatiiseihin. Jatkossa kuka tahansa voi perustaa postin, kun luvanvaraisuus poistuu, sanoo Kymäläinen.

– Hallituksen tulisi nyt kiireesti reagoida asiaan. Tässä ei ole mitään järkeä. Mielestäni yhteiskunnan tulee säilyttää ydintoimintonsa omissa käsissään, jos niitä tarvitaan. Opiksi olisi otettava esimerkiksi ajoneuvojen katsastuksesta: malliesimerkki miten lakisääteisen palvelun tuotot kääritään ulkomaiseen omistukseen, Kymäläinen jatkaa.

– Hallitus on unohtanut luovuuden julkisten palveluiden tehottomuutta ja yksityisen bisneksen tehokkuutta hokiessaan ja unohtanut tässä ihmisen – kansalaisten tarpeet koko maan alueella, päättää Kymäläinen.