Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Suomen talouden kirittämiseksi tarvitaan rohkeita uudistuksia ja reippaita, tulevaisuutta rakentavia investointeja. SDP tarjoaa hallitukselle puoliväliriihen alla eväitä, millä taloustavoitteita on mahdollista saavuttaa ja talouden menopaineisiin voidaan vastata, eikä lisäleikkauksiin tarvitse ryhtyä.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Uusia ajatuksia, näkökulmia, elämyksiä, ravistelua, tietoa ja taitoa. Nautitaan joko diginä tai perinteisesti ja annostellaan runsaalla kädellä - kirjallisuuden ilo kuuluu meille kaikille! Ajatuksia herättävää kirjan ja ruusun päivää!Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Ikäihmisten laadukas hoito ei toteudu tällä hetkellä kaikkialla, ja jopa kaltoinkohtelu on todellinen ongelma. Alalle opiskeleville pitää ensi tilassa palauttaa soveltuvuuskokeet, joka karsii soveltumattomat pois jo pääsykoevaiheessa. Tämän lisäksi on syytä käydä laaja keskustelu siitä, mitä laadukas hoito pitää sisällään. Säästöjä vanhustenhoito ei kestä enää ollenkaan.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti, koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan ja tieteen merkitystä kyseenalaistetaan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's March for Science!Sosialidemokraatit SDP

SDPshared video on Instagram

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti ja koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's march for science! #marchforscience #tiedemarssi #tiede #tutkimus #tutkija #tutkijatsosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Miapetra Kumpula-Natri muistuttaa, että sisäilmaongelmista kärsiviä kouluja voitaisiin korjata EU:sta saatavien tukirahojen avulla. Rahaa pitää vain osata ja viitsiä hakea.Sosialidemokraatit SDP

Kiuru: Kiittääkö Stubb Grahn-Laasosta sivistyksen tuhoamisesta?

Krista Kiuru

Kansanedustaja, entinen opetusministeri Krista Kiuru ihmettelee, missä todellisuudessa valtiovarainministeri Alexander Stubb oikein elää. Stubb kiitteli opetusministeri Sanni Grahn-Laasosta kokoomuksen puheenjohtajapäivien puheessaan.

– Stubb kiittää opetusministeri Sanni Grahn-Laasosta työstä, jota tämä tekee sivistyksen, koulutuksen ja osaamisen puolesta. Grahn-Laasosen saavutuslistalla ovat muun muassa 1000 opettajan vähennykset peruskouluista tänä vuonna, neljänneksen leikkaus opintotukeen, megaluokan säästöt varhaiskasvatukseen ja korkeakoulutukseen sekä nuorisotakuun eli nuorten työhön ja koulutukseen pääsyn alasajo. Lisäksi Grahn-Laasonen on antanut luvan säästöjen saamiseksi lopettaa jopa 17 000 aloituspaikkaa ammatillisesta koulutuksesta, listaa Kiuru.

– Mikä tässä listassa on sellaista, mistä Stubb Grahn-Laasosta kiittää. Kokoomuksen tavoitteiden maaliin viemisestä, vai mistä, kysyy Kiuru.

Kiuru soimii kovin sanoin molempia kokoomusministereitä.

– On uskomatonta, miten lyhyessä ajassa kokoomusministerit Stubb ja Grahn-Laasonen ovat tuhonneet sen työn, mitä suomalaisen koulutuksen ja sivistyksen eteen on menestyksellä tehty viime vuosikymmenten aikana. Tuskin yhdeltäkään kansalaiselta on jäänyt huomaamatta asioiden todellinen laita, eikä sitä muutamilla vastikkeettomilla kiitoksilla muuteta.

– Huolestuttavinta on, että Suomen hallitukselta puuttuu tällä hetkellä visio siitä, miten koulutusta kokonaisuutena uudistetaan ja kehitetään. Kokoomuksen hellimät sanaparret uudistamisesta ja kehittämisestä ovat pelkkää säästämistä verhoiltuna hienoon sanahelinään. Opetuksen säästöministeri Grahn-Laasosen toimet osoittavat, ettei kokoomus ole enää sivistyspuolue, päättää Kiuru.