Demarinuoretshared image on Instagram

Hyvää sunnuntaita toivottaa neljännen luukun takaa Outi! ❄🕯 "Olen Outi ja rakastan joulua. Minun jouluuni kuuluvat yhteinen aika perheen kanssa sekä lahjat tietysti, mutta ymmärrän myös joulun tarkoituksen Jeesuksen syntymäjuhlana. Ikinä en ole kokenut Demarinuorten toiminnassa, että uskontoni tekisi minusta eriarvoisen. Olen myös Demarinuorten kautta oppinut olemaan avoimempi kaikkia uskontoja ja kulttuureja kohtaan. On ihanaa kun Demarinuorissa saa olla oma itsensä. Rauhallista joulunodotusta ja vilkasta uutta vuotta!" #dnjouludemarinuoret

Tuula Haatainenshared tweet on Twitter

Järkyttävä uutinen. Lämmin osanottoni uhrien läheisille 💔Tunsin Tiina Wilén-Jäppisen sydämellisenä imatralaisten asioiden edistäjänä.

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Kuntavaalit eivät ole vain paikallisvaalit, vaan niissä mitataan ensimmäistä kertaa, mitä ihmiset ajattelevat Sipilän hallituksen politiikasta." Antti Rinne SDP:n puheenjohtajaSosialidemokraatit SDP

Kiuru: Kiittääkö Stubb Grahn-Laasosta sivistyksen tuhoamisesta?

Krista Kiuru

Kansanedustaja, entinen opetusministeri Krista Kiuru ihmettelee, missä todellisuudessa valtiovarainministeri Alexander Stubb oikein elää. Stubb kiitteli opetusministeri Sanni Grahn-Laasosta kokoomuksen puheenjohtajapäivien puheessaan.

– Stubb kiittää opetusministeri Sanni Grahn-Laasosta työstä, jota tämä tekee sivistyksen, koulutuksen ja osaamisen puolesta. Grahn-Laasosen saavutuslistalla ovat muun muassa 1000 opettajan vähennykset peruskouluista tänä vuonna, neljänneksen leikkaus opintotukeen, megaluokan säästöt varhaiskasvatukseen ja korkeakoulutukseen sekä nuorisotakuun eli nuorten työhön ja koulutukseen pääsyn alasajo. Lisäksi Grahn-Laasonen on antanut luvan säästöjen saamiseksi lopettaa jopa 17 000 aloituspaikkaa ammatillisesta koulutuksesta, listaa Kiuru.

– Mikä tässä listassa on sellaista, mistä Stubb Grahn-Laasosta kiittää. Kokoomuksen tavoitteiden maaliin viemisestä, vai mistä, kysyy Kiuru.

Kiuru soimii kovin sanoin molempia kokoomusministereitä.

– On uskomatonta, miten lyhyessä ajassa kokoomusministerit Stubb ja Grahn-Laasonen ovat tuhonneet sen työn, mitä suomalaisen koulutuksen ja sivistyksen eteen on menestyksellä tehty viime vuosikymmenten aikana. Tuskin yhdeltäkään kansalaiselta on jäänyt huomaamatta asioiden todellinen laita, eikä sitä muutamilla vastikkeettomilla kiitoksilla muuteta.

– Huolestuttavinta on, että Suomen hallitukselta puuttuu tällä hetkellä visio siitä, miten koulutusta kokonaisuutena uudistetaan ja kehitetään. Kokoomuksen hellimät sanaparret uudistamisesta ja kehittämisestä ovat pelkkää säästämistä verhoiltuna hienoon sanahelinään. Opetuksen säästöministeri Grahn-Laasosen toimet osoittavat, ettei kokoomus ole enää sivistyspuolue, päättää Kiuru.