Tytti Tuppurainenshared image on Instagram

Terveisiä Maltalta! Viikon päästä maassa vaalit, ja Joseph Muscatin johtama työväenpuolue on voimissaan. Kampanjointi näkyy kaikkialla, ja tunnelma on korkealla. Labour on pitänyt liberaalia uudistuspolitiikkaa yllä, minkä soisi inspiroivan meilläkin. Tänään on Juhana Vartiaisen syntymäpäivä, ja sain tarjota hänelle aitoa demaritunnelmaa. 👍 Malta on kaunis, historian kyllästämä maa. Tänään täällä alkaa parlamenttien EU-valiokuntien kokous COSAC. Hienoa edustaa Suomea. #Malta #EU #Europe #politicstyttitup

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Vierailin tänään Kamu-Tuvalla Raumalla. Tapasin siellä upean joukon kehitysvammaisia nuoria, jotka halusivat puhua mm. erityisnuorten mahdollisuudesta harrastaa, kaupungin liikenneyhteyksistä, Donald Trumpista ja koulukiusaamisesta. Fiksuja ja ajattelevia nuoria, jotka vierailevat kerran kuussa Kamu-tuvalla viikonlopun vietossa itsenäistymistä ohjaajien avulla harjoittelemassa. Olipa kiva vierailu! #satshp #kamu-tupakristiinasalonen

Ilmari Nurminenshared image on Instagram

Mulla on ollut joitain kuukausia pt @hannakatariinaseikola ja sopimus jatkuu ainakin pari vuotta vielä 😁Hanna on kyl huikee ja osaava tyyppi. Kaiken lisäksi meistä on tullut vielä ystäviäkin 😙Sattumalta molemmat on lähtenyt maailmalle vielä Sastamalasta. Tällä viikolla salilla kuultua: Mies: Hei nyt tonne salille ei voi mennä kun generaattorissa on vika, eli laitteisiin ei tuu virtaa. Mä: Häh?!? Me käytetään kyl lihasvoimaa... Mies: Aivan, no mä oon käsittänyt, että täällä jengi painaa napista ja kone laittaa lihakset liikkeelle. Mä: haha 😂nurminenilmari

Tytti Tuppurainenshared image on Instagram

Aamu sarastaa Hietaniemen hautausmaalla. - Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin. Presidentti Mauno Koivistotyttitup

Kiuru: Kiittääkö Stubb Grahn-Laasosta sivistyksen tuhoamisesta?

Krista Kiuru

Kansanedustaja, entinen opetusministeri Krista Kiuru ihmettelee, missä todellisuudessa valtiovarainministeri Alexander Stubb oikein elää. Stubb kiitteli opetusministeri Sanni Grahn-Laasosta kokoomuksen puheenjohtajapäivien puheessaan.

– Stubb kiittää opetusministeri Sanni Grahn-Laasosta työstä, jota tämä tekee sivistyksen, koulutuksen ja osaamisen puolesta. Grahn-Laasosen saavutuslistalla ovat muun muassa 1000 opettajan vähennykset peruskouluista tänä vuonna, neljänneksen leikkaus opintotukeen, megaluokan säästöt varhaiskasvatukseen ja korkeakoulutukseen sekä nuorisotakuun eli nuorten työhön ja koulutukseen pääsyn alasajo. Lisäksi Grahn-Laasonen on antanut luvan säästöjen saamiseksi lopettaa jopa 17 000 aloituspaikkaa ammatillisesta koulutuksesta, listaa Kiuru.

– Mikä tässä listassa on sellaista, mistä Stubb Grahn-Laasosta kiittää. Kokoomuksen tavoitteiden maaliin viemisestä, vai mistä, kysyy Kiuru.

Kiuru soimii kovin sanoin molempia kokoomusministereitä.

– On uskomatonta, miten lyhyessä ajassa kokoomusministerit Stubb ja Grahn-Laasonen ovat tuhonneet sen työn, mitä suomalaisen koulutuksen ja sivistyksen eteen on menestyksellä tehty viime vuosikymmenten aikana. Tuskin yhdeltäkään kansalaiselta on jäänyt huomaamatta asioiden todellinen laita, eikä sitä muutamilla vastikkeettomilla kiitoksilla muuteta.

– Huolestuttavinta on, että Suomen hallitukselta puuttuu tällä hetkellä visio siitä, miten koulutusta kokonaisuutena uudistetaan ja kehitetään. Kokoomuksen hellimät sanaparret uudistamisesta ja kehittämisestä ovat pelkkää säästämistä verhoiltuna hienoon sanahelinään. Opetuksen säästöministeri Grahn-Laasosen toimet osoittavat, ettei kokoomus ole enää sivistyspuolue, päättää Kiuru.