Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Mitä olis Rooma ilman näitä ihania sypressipuita... tapaamisesta seuraavaan 24min taksi, 34min bussi vai 65min kävellen? Valitsin vaihtoehdon 4 - 100 min mutkitellen kävellen pieniä teitä :)miapetrakumpula

SDPshared image on Instagram

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa. #puoluevaltuusto #sdp #homekoulut #hallitussosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa.Sosialidemokraatit SDP

Satu Taavitsainenshared image on Instagram

Liikennekaari tuli tänään päätökseensä. Jätimme vastalauseen valiokunnan mietintöön. Suomalainen nykyinen säännelty taksijärjestelmä on edullinen, luotettava, palveleva, laadukas ja saatavissa aina ja kaikkialla. Sitä ei saa alasajaa. Haluamme sen säilyvän ja sitä kehitettävän. Aika näyttää, millaiseen sekasortoon taksipalvelut ajautuvat hallituspuolueiden huonojen arvovalintojen myötä.satutaavitsaine

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Kun kätilöiden kritiikki käänsi Sipilän pään sunnuntailisien leikkauksesta, niin voisiko sairaanhoitajien mielipide kääntää pään sotesta?

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Valtakunnansyyttäjä syytteeseen? Kansanedustajana en voi kommentoida riippumatonta tuomioistuinta. No tämä ei ole vielä tuomioistuimessa.

Huovinen: Kansalaisten huoli eriarvoisuudesta otettava vakavasti ja vaikutukset arvioitava

Susanna Huovinen

Kansanedustaja Susanna Huovinen vaatii hallitusta ottamaan eriarvoistumisen vakavasti ja arvioimaan kehitystä nykyistä paljon herkemmin.

– Olemme saaneet lyhyen ajan sisällä useammankin tutkimuksen, joissa tulee esiin kansalaisten kasvava huoli eriarvoisuudesta yhteiskunnassamme. Maaliskuun alussa Suomen Pelastusalan Keskusjärjestön (SPEK) tutkimuksessa reilusti yli puolet vastaajista piti ihmisten eriarvoistumista merkittävänä turvattomuustekijänä. Kuluneella viikolla Elinkeinoelämän valtuuskunnan (EVA) kyselyssä 72 prosenttia vastaajista oli sitä mieltä, että tuloerot ovat kasvaneet liian suuriksi. Näitä viestejä ei pidä sivuuttaa, vaan ne on otettava vakavasti, Huovinen vaati puhuessaan lauantaina Jämsässä.

Huovisen mukaan hallituksen pitää pohtia, millä tavoin tilanteeseen kiinnitettäisiin jatkossa erityistä huomiota koko yhteiskunnassa.

– Eriarvoisuus ei ole vain niiden ongelma, jotka joutuvat elämään työttömänä, syrjässä, osattomana tai suoranaisessa köyhyydessä. Eriarvoisuuden lisääntyminen johtaa pahimmillaan isoihin kansanterveydellisiin ja kansantaloudellisiin ongelmiin. Etenkin pienen kansakunnan pitää huolehtia, että jokaiselle kansalaiselle annetaan mahdollisuus löytää oma lahjakkuutensa ja osallistua yhteisen yhteiskunnan rakentamiseen. Jollei eriarvoistumiskehitykseen puututa, se voi pahimmillaan heikentää työllisyyttä ja taloutta merkittävästi, Huovinen huomautti.

Huovisen mukaan hallitus on omilla päätöksillään vaikuttanut eriarvoisuuden kasvuun. Hänen mielestään esimerkiksi asiakasmaksujen rajut korotukset ovat omiaan heikentämään jo valmiiksi vaikeassa elämäntilanteessa olevien ihmisten asemaa.

– Aivan ensimmäiseksi hallituksen olisi syytä arvioida nykyistä paremmin omat esityksensä eriarvoisuuden kasvun osalta, Huovinen totesi.