Demarinuoretshared image on Instagram

Hyvää sunnuntaita toivottaa neljännen luukun takaa Outi! ❄🕯 "Olen Outi ja rakastan joulua. Minun jouluuni kuuluvat yhteinen aika perheen kanssa sekä lahjat tietysti, mutta ymmärrän myös joulun tarkoituksen Jeesuksen syntymäjuhlana. Ikinä en ole kokenut Demarinuorten toiminnassa, että uskontoni tekisi minusta eriarvoisen. Olen myös Demarinuorten kautta oppinut olemaan avoimempi kaikkia uskontoja ja kulttuureja kohtaan. On ihanaa kun Demarinuorissa saa olla oma itsensä. Rauhallista joulunodotusta ja vilkasta uutta vuotta!" #dnjouludemarinuoret

Tuula Haatainenshared tweet on Twitter

Järkyttävä uutinen. Lämmin osanottoni uhrien läheisille 💔Tunsin Tiina Wilén-Jäppisen sydämellisenä imatralaisten asioiden edistäjänä.

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Kuntavaalit eivät ole vain paikallisvaalit, vaan niissä mitataan ensimmäistä kertaa, mitä ihmiset ajattelevat Sipilän hallituksen politiikasta." Antti Rinne SDP:n puheenjohtajaSosialidemokraatit SDP

Harakka: Suomen avointa omistusmallia ei saa vesittää

Timo Harakka

SDP:n kansanedustaja Timo Harakka ihmettelee, miksi valtiovarainministeri Alexander Stubb yrittää toistamiseen ajaa hallintarekisteröintiä, joka mahdollistaa arvopaperiomistusten piilottamisen – tällä kertaa ei Suomeen, vaan ulkomaisiin hallintarekistereihin. Se, mikä on nykyisin laitonta, olisi jatkossa laillista.

– Valtiovaraniministeri ajoi hallintarekisteriä ensimmäisellä kerralla torvet soiden, toisella kerralla sammutetuin lyhdyin.

Suomen suoraa ja avointa omistusmallia ei ole syytä vesittää. Suomen eduskunta voi vapaasti säätää lain, jolla suomalaisia sijoittajia estetään siirtämään omistustaan ulkomaisiin hallintarekistereihin.

– On hyvin erikoista, että ministeri ei edes ollut selvittänyt tätä vaihtoehtoa: hän oli eduskunnassa melkoisen tietämätön ja epävarma siitä, voisiko kansallista lainsäädäntöä tehdä. On uskomatonta, että valtiovarainministeriö ei tässä vuosia jatkuvassa oopperassa ole selvittänyt tätä ydinasiaa, miten Suomen malli säilytettäsiin vesittämättömänä. Ilmeisesti ministeri Stubb ei ole vieläkääån ymmärtänyt, miksi hallintarekisterihanke viime kerralla ajoi seinään.