SDPshared image on Instagram

Hallitus teki puoliväliriihessä huoltajakorotuksen perheellisille opiskelijoille, hyvä niin. Iso kuva on kuitenkin varsin toinen. Ensin hallitus leikkasi opiskelijoiden opintotuesta 86 euroa kuukaudessa ja sen jälkeen antoi puoliväliriihessä perheellisille opiskelijoille 75 euron huoltajakorotuksen. Lopputulos = perheellinen opiskelija saa 11 euroa vähemmän opintotukea kuin vuonna 2015. Näin tehdään oikeaoppinen silmänkääntötemppu. #opiskelija #huoltajakorotus #perhe #puoliväliriihi #silmänkääntötemppusosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Hallitus teki puoliväliriihessä huoltajakorotuksen perheellisille opiskelijoille, hyvä niin. Iso kuva on kuitenkin varsin toinen. Ensin hallitus leikkasi opiskelijoiden opintotuesta 86 euroa kuukaudessa ja sen jälkeen antoi puoliväliriihessä perheellisille opiskelijoille 75 euron huoltajakorotuksen. Lopputulos = perheellinen opiskelija saa 11 euroa vähemmän opintotukea kuin vuonna 2015. Näin tehdään oikeaoppinen silmänkääntötemppu.Sosialidemokraatit SDP

Timo Harakkashared tweet on Twitter

SOS jakaa lisää menoja ja ministerinsalkkuja ja tekee *seuraavalle* hallitukselle miljardileikkauksia. Tulkaa pois,Suomi ansaitsee parempaa.

Antti Rinneshared tweet on Twitter

Hallitus jää kauas työllisyystavoitteestaan. Illan uutinen: Kolme uutta ministeriä. Lopputulos on työllisyyden suhteen pettymys.

Ville Skinnarishared tweet on Twitter

Miljardi Soten tietojärjestelmiin on hyvä sijoitus, jos se käytetään uusin avoimiin järjestelmiin - ei upoteta rahoja vanhaan eli Apottiin.

Maria Guzeninashared image on Instagram

#suomi100 näyttely avattu Euroopan neuvoston yleiskokouksessa Strasbourgissa! Sataan vuoteen mahtuu paikoin vaikeaakin historiaa, mutta eteenpäin on menty. Tehdään seuraavista sadasta vieläkin hienompi menestystarina.maria_guzenina

Harakka: Suomen avointa omistusmallia ei saa vesittää

Timo Harakka

SDP:n kansanedustaja Timo Harakka ihmettelee, miksi valtiovarainministeri Alexander Stubb yrittää toistamiseen ajaa hallintarekisteröintiä, joka mahdollistaa arvopaperiomistusten piilottamisen – tällä kertaa ei Suomeen, vaan ulkomaisiin hallintarekistereihin. Se, mikä on nykyisin laitonta, olisi jatkossa laillista.

– Valtiovaraniministeri ajoi hallintarekisteriä ensimmäisellä kerralla torvet soiden, toisella kerralla sammutetuin lyhdyin.

Suomen suoraa ja avointa omistusmallia ei ole syytä vesittää. Suomen eduskunta voi vapaasti säätää lain, jolla suomalaisia sijoittajia estetään siirtämään omistustaan ulkomaisiin hallintarekistereihin.

– On hyvin erikoista, että ministeri ei edes ollut selvittänyt tätä vaihtoehtoa: hän oli eduskunnassa melkoisen tietämätön ja epävarma siitä, voisiko kansallista lainsäädäntöä tehdä. On uskomatonta, että valtiovarainministeriö ei tässä vuosia jatkuvassa oopperassa ole selvittänyt tätä ydinasiaa, miten Suomen malli säilytettäsiin vesittämättömänä. Ilmeisesti ministeri Stubb ei ole vieläkääån ymmärtänyt, miksi hallintarekisterihanke viime kerralla ajoi seinään.