Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Mitä olis Rooma ilman näitä ihania sypressipuita... tapaamisesta seuraavaan 24min taksi, 34min bussi vai 65min kävellen? Valitsin vaihtoehdon 4 - 100 min mutkitellen kävellen pieniä teitä :)miapetrakumpula

SDPshared image on Instagram

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa. #puoluevaltuusto #sdp #homekoulut #hallitussosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa.Sosialidemokraatit SDP

Satu Taavitsainenshared image on Instagram

Liikennekaari tuli tänään päätökseensä. Jätimme vastalauseen valiokunnan mietintöön. Suomalainen nykyinen säännelty taksijärjestelmä on edullinen, luotettava, palveleva, laadukas ja saatavissa aina ja kaikkialla. Sitä ei saa alasajaa. Haluamme sen säilyvän ja sitä kehitettävän. Aika näyttää, millaiseen sekasortoon taksipalvelut ajautuvat hallituspuolueiden huonojen arvovalintojen myötä.satutaavitsaine

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Kun kätilöiden kritiikki käänsi Sipilän pään sunnuntailisien leikkauksesta, niin voisiko sairaanhoitajien mielipide kääntää pään sotesta?

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Valtakunnansyyttäjä syytteeseen? Kansanedustajana en voi kommentoida riippumatonta tuomioistuinta. No tämä ei ole vielä tuomioistuimessa.

Harakka: Suomen avointa omistusmallia ei saa vesittää

Timo Harakka

SDP:n kansanedustaja Timo Harakka ihmettelee, miksi valtiovarainministeri Alexander Stubb yrittää toistamiseen ajaa hallintarekisteröintiä, joka mahdollistaa arvopaperiomistusten piilottamisen – tällä kertaa ei Suomeen, vaan ulkomaisiin hallintarekistereihin. Se, mikä on nykyisin laitonta, olisi jatkossa laillista.

– Valtiovaraniministeri ajoi hallintarekisteriä ensimmäisellä kerralla torvet soiden, toisella kerralla sammutetuin lyhdyin.

Suomen suoraa ja avointa omistusmallia ei ole syytä vesittää. Suomen eduskunta voi vapaasti säätää lain, jolla suomalaisia sijoittajia estetään siirtämään omistustaan ulkomaisiin hallintarekistereihin.

– On hyvin erikoista, että ministeri ei edes ollut selvittänyt tätä vaihtoehtoa: hän oli eduskunnassa melkoisen tietämätön ja epävarma siitä, voisiko kansallista lainsäädäntöä tehdä. On uskomatonta, että valtiovarainministeriö ei tässä vuosia jatkuvassa oopperassa ole selvittänyt tätä ydinasiaa, miten Suomen malli säilytettäsiin vesittämättömänä. Ilmeisesti ministeri Stubb ei ole vieläkääån ymmärtänyt, miksi hallintarekisterihanke viime kerralla ajoi seinään.