Tarja Filatovshared tweet on Twitter

1 edustajan kysymykseen tarvitaan 3 ministeriä vastaamaan. Edustajien kyselytunti muuttunut ministerien vastaustunniksi Silti yhteys puuttuu

Sosialidemokraatit SDPshared video on Facebook

YK:n lapsen oikeuksien sopimuksen mukaan lapsia ei saa laittaa eriarvoiseen asemaan hänen vanhempiinsa liittyvän syyn johdosta. Tilanne ei tällä hetkellä ole yhdenvertainen tai ongelmaton lasten oikeuksien toteutumisen näkökulmasta. Äitiyslakia tarvitaan, jotta lapsella olisi syntymästään lähtien oikeus elatukseen, perintöön ja tapaamiseen suhteessa molempiin vanhempiinsa. Säätämällä äitiyslain turvaamme naisparin lapselle kaksi vanhempaa ja yhdenvertainen aseman syntymästä lähtien. Tämä on oikeus ja kohtuus.Sosialidemokraatit SDP

Tarja Filatovshared tweet on Twitter

Ammatillisen työvoimapoliittisen koulutuksen leikkaus on kahdessa vuodessa yli 100 miljoonaa euroa. Viisasta? Ei ole, koska työelämä muuttuu

Demarinuoretshared image on Instagram

Eduskunnan lähetekeskustelussa käsitellään tänään äitiyslaki-kansalaisaloitetta. Äitiyslailla parannettaisiin kahden naisen perheeseen syntyvän lapsen oikeussuojaa ja turvattaisiin kaikkien lasten yhdenvertaisuus. Vastaava lainsäädäntö on voimassa kaikissa muissa Pohjoismaissa ja useimmissa Länsi-Euroopan maissa. Hyväksytään äitiyslaki ja turvataan lasten yhdenvertaisuus! #eduskunta #äitiyslaki #demarinuoret #politiikka #lapset #yhdenvertaisuus #suomi #tasaarvodemarinuoret

Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Hieman haastava päivä meillä Brysselissä, kun metroja ja ratikoita suurmielenosoituksen takia kiinni, pyörällä ei pääse lentokentälle ja ruuhkat näet tästä. Hallituksen leikkauksia ja tehtaiden sulkemisia vastaan (kai). #liikenne #ruuhka #haaste #bryssel Ei etteikö saman värinen kartta ole muinakin arkipäivinä, mutta nyt vielä pahempi ;/miapetrakumpula

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n puoluehallitus on päättänyt siirtää SDP:n ensi vuonna pidettävää puoluekokousta vuorokaudella eteenpäin, jotta puoluekokous ei sijoitu samalle päivälle eduskunnan valtiopäivien avajaisten kanssa. Siirron jälkeen SDP:n 45. puoluekokous järjestetään 3.-5.2.2017 Lahden messukeskuksessa.Sosialidemokraatit SDP

Harakka: Suomen avointa omistusmallia ei saa vesittää

Timo Harakka

SDP:n kansanedustaja Timo Harakka ihmettelee, miksi valtiovarainministeri Alexander Stubb yrittää toistamiseen ajaa hallintarekisteröintiä, joka mahdollistaa arvopaperiomistusten piilottamisen – tällä kertaa ei Suomeen, vaan ulkomaisiin hallintarekistereihin. Se, mikä on nykyisin laitonta, olisi jatkossa laillista.

– Valtiovaraniministeri ajoi hallintarekisteriä ensimmäisellä kerralla torvet soiden, toisella kerralla sammutetuin lyhdyin.

Suomen suoraa ja avointa omistusmallia ei ole syytä vesittää. Suomen eduskunta voi vapaasti säätää lain, jolla suomalaisia sijoittajia estetään siirtämään omistustaan ulkomaisiin hallintarekistereihin.

– On hyvin erikoista, että ministeri ei edes ollut selvittänyt tätä vaihtoehtoa: hän oli eduskunnassa melkoisen tietämätön ja epävarma siitä, voisiko kansallista lainsäädäntöä tehdä. On uskomatonta, että valtiovarainministeriö ei tässä vuosia jatkuvassa oopperassa ole selvittänyt tätä ydinasiaa, miten Suomen malli säilytettäsiin vesittämättömänä. Ilmeisesti ministeri Stubb ei ole vieläkääån ymmärtänyt, miksi hallintarekisterihanke viime kerralla ajoi seinään.