Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Mitä olis Rooma ilman näitä ihania sypressipuita... tapaamisesta seuraavaan 24min taksi, 34min bussi vai 65min kävellen? Valitsin vaihtoehdon 4 - 100 min mutkitellen kävellen pieniä teitä :)miapetrakumpula

SDPshared image on Instagram

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa. #puoluevaltuusto #sdp #homekoulut #hallitussosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa.Sosialidemokraatit SDP

Satu Taavitsainenshared image on Instagram

Liikennekaari tuli tänään päätökseensä. Jätimme vastalauseen valiokunnan mietintöön. Suomalainen nykyinen säännelty taksijärjestelmä on edullinen, luotettava, palveleva, laadukas ja saatavissa aina ja kaikkialla. Sitä ei saa alasajaa. Haluamme sen säilyvän ja sitä kehitettävän. Aika näyttää, millaiseen sekasortoon taksipalvelut ajautuvat hallituspuolueiden huonojen arvovalintojen myötä.satutaavitsaine

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Kun kätilöiden kritiikki käänsi Sipilän pään sunnuntailisien leikkauksesta, niin voisiko sairaanhoitajien mielipide kääntää pään sotesta?

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Valtakunnansyyttäjä syytteeseen? Kansanedustajana en voi kommentoida riippumatonta tuomioistuinta. No tämä ei ole vielä tuomioistuimessa.

Haatainen: Hallituksen peruttava kehysriihessä vammaisten tukien leikkaukset

Tuula Haatainen

SDP:n kansanedustaja, sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja Tuula Haatainen vaatii hallitusta perumaan kehysriihessä kaavailemansa leikkaukset vammaisten tukiin.

Hallituksen norminpurkutalkoiden hengessä ajaman vammaislainsäädännön uudistuksen myötä vammaispalveluihin tulisi 75 vuoden ikäraja, jonka jälkeen henkilö siirtyisi vanhuspalvelujen piiriin.

Haataisen mukaan ikäraja tarkoittaisi käytännössä sitä, että henkilökohtainen apu, kuljetuspalvelut sekä palveluasuminen muuttuisivat harkinnanvaraisiksi ja maksullisiksi.

− Hallitus leikkaa jälleen kerran niiltä, joiden asema yhteiskunnassa on kaikkein heikoin. Eikö hallitus ymmärrä, ettei vammaisuus poistu ihmisen vanhetessa? Hallituksen tulisi arvioida tämä lyhytnäköinen leikkaus uudelleen ja perua se kehysriihessä, Haatainen vaatii.

Hallitus tavoittelee uudistuksellaan 61 miljoonan euron kuntasäästöjä. Haatainen epäilee, ettei muutos tosiasiallisesti tuottaisi tavoiteltuja säästöjä.

− On vaikea uskoa, että iäkkäillä vammaisilla olisi tällä hetkellä 61 miljoonan euron edestä tarpeettomia palveluita. Vaikka palvelujärjestelmää muutettaisiin, palvelut pitää kuitenkin turvata näille ihmisille jollain muulla tavalla. Kunnat saattavat joutua rakentamaan erillisiä järjestelyjä ja lisäämään esim. kotihoitoa, mikä voi tulla entistä kalliimmaksi.

– Hallituksen politiikka on täysin ristiriidassa sen arvomaailman kanssa, johon YK:n vammaisten oikeuksien yleissopimus perustuu. Vammaiset eivät ole se ryhmä, josta säästöjä alun alkaenkaan pitäisi lähteä etsimään.