Maria Guzeninashared image on Instagram

Espoon valtuuston tämän vaalikauden viimeisen kokouksen kunniaksi viimeinen yhteiskuva valtuuston puheenjohtajistona. Kiitos hyvästä yhteistyöstä Sirpa ja Marika!maria_guzenina

Eero Heinäluomashared tweet on Twitter

Terrori-isku lasten-nuorten konserttiin kertoo poikkeuksellisesta julmuudesta ja elämästä vieraantumisesta. Ajatukset uhreissa ja omaisissa.

Miapetra Kumpula-Nshared tweet on Twitter

Terveisiä työmatkalta EU naapurimaasta. Riittääkö tuntemus: pari vinkkiä 5p valuutta leu. 3p presidentti Dodon. 1p pääkaupunki Chisinau🇦🇩

Tuula Haatainenshared image on Instagram

Hanami Roihuvuoren kirsikkapuistossa vetää puoleensa lähes hartaaseen kukinnan ihailuun. Illan pitkä lenkki Tullisaaressa. Hieno päivä🌸haatainent

sirpa paateroshared tweet on Twitter

Länsi-kotkan ty 110v juhlassa Erkki Tuomioja: luokkayhteiskunta on tulossa mutta luokkatietoisuus ei samassa mitassa, vaan kanavoituu toisin

Gustafsson: Onko hallitus käpälälaudassa kokoomuksen puoluekokoukseen asti?

Jukka Gustafsson

SDP:n pitkäaikainen kansanedustaja Jukka Gustafsson ihmettelee hallituksen päätöksentekokyvyn nopeaa puoliintumistahtia.

– Tällä menolla hallitus on pian täysin takalukossa. Kaikista selvimmin tilanne näkyy hallituksen sote-valmistelussa.

Gustafsson epäilee yhdeksi hallitushalvauksen syyksi kokoomuksen lähestyvää puoluekokousta.

– Helsingin Sanomissa viime torstaina ilmestynyt Ben Zyskowiczin sote-uudistusta ja maakuntahallintoa ruotiva mielipidekirjoitus kuvaa hyvin sitä umpikujaa, jossa hallitus tällä hetkellä on. Tässä valossa tuntuu epätodennäköiseltä, että tilanne helpottuisi ainakaan ennen kokoomuksen kesäkuun puoluekokousta.

– Tämän lisäksi osa kokoomuslaisista haluaa laittaa ay-liikkeen polvilleen ja ajaa avoimesti pakkolakeja kuin käärmettä pyssyyn. Ministeri Stubb on näiden ”haukkojen” puolella. Hänen kanttinsa ei kuitenkaan riitä pääministeri Sipilän  haastamiseen, ja näin kokoomus on hallituksen ”vilttiketjussa”. Sokea reettakin  näkee missä mennään.

– Tilanne on huolestuttava, sillä esimerkiksi soten kanssa ei voida odottaa loputtomiin. Suomalaiset tarvitsevat jatkossakin takuun luotettaville ja toimiville sosiaali- ja terveyspalveluille.