Nasima Razmyarshared tweet on Twitter

Juuri silloin kun maailmassa tarvittaisiin avoimuutta ja yhteistyötä, yksi maailman mahtien päämiehistä päättää käpertyä sisäänpäin. 😞

Tytti Tuppurainenshared image on Instagram

Pehmustetussa huoneessa taloustieteilijän kanssa. Mika Maliranta haastatteli työmarkkinoista, ay-liikkeestä, hyvinvointivaltiosta ja talouspolitiikasta. Etlan podcast tulee perjantaina 27.1. ulos. Oli erittäin inspiroiva keskustelu 👍tyttitup

Ilkka Kantolashared tweet on Twitter

Homma meni vikaan siinä kun valtion infraa ei laitettu osaksi valtion tasetta. Puhutaan korjausvelasta kun poistot on jätetty tekemättä.

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP tyrmää Bernerin malli. "Tämä on ideologista pakkoyhtiöittämistä, jolla halutaan muuttaa suomalaisen yhteiskunnan rakenteita, alasajaa julkista sektoria" - SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Nuorten kotkien uusi puheenjohtaja, kansanedustaja Nasima Razmyar toivoo puheenjohtajuutensa vaikuttavan positiivisesti siten, että myös pakolais- ja maahanmuuttajaperheet löytäisivät tiensä Nuorten kotkien toimintaan.Sosialidemokraatit SDP

sirpa paateroshared tweet on Twitter

Ekat kouluvierailut ja loistavia kysymyksiä: tuleeko pettymys kun häviää äänestyksessä, miksi eläminen maksaa, suosittelenko työtä muille ym

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

– Yhtiön perustaminen ja sitä kautta liikenteen avaaminen markkinoille ei ole mikään taikatemppu, millä loihditaan liikenteeseen lisää rahaa. On käsittämätöntä uskotella, että samalla kun väyliin laitettaisiin lisää rahaa, kenenkään maksut eivät siitä huolimatta kasvaisi. Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta.Sosialidemokraatit SDP

Gustafsson: Onko hallitus käpälälaudassa kokoomuksen puoluekokoukseen asti?

Jukka Gustafsson

SDP:n pitkäaikainen kansanedustaja Jukka Gustafsson ihmettelee hallituksen päätöksentekokyvyn nopeaa puoliintumistahtia.

– Tällä menolla hallitus on pian täysin takalukossa. Kaikista selvimmin tilanne näkyy hallituksen sote-valmistelussa.

Gustafsson epäilee yhdeksi hallitushalvauksen syyksi kokoomuksen lähestyvää puoluekokousta.

– Helsingin Sanomissa viime torstaina ilmestynyt Ben Zyskowiczin sote-uudistusta ja maakuntahallintoa ruotiva mielipidekirjoitus kuvaa hyvin sitä umpikujaa, jossa hallitus tällä hetkellä on. Tässä valossa tuntuu epätodennäköiseltä, että tilanne helpottuisi ainakaan ennen kokoomuksen kesäkuun puoluekokousta.

– Tämän lisäksi osa kokoomuslaisista haluaa laittaa ay-liikkeen polvilleen ja ajaa avoimesti pakkolakeja kuin käärmettä pyssyyn. Ministeri Stubb on näiden ”haukkojen” puolella. Hänen kanttinsa ei kuitenkaan riitä pääministeri Sipilän  haastamiseen, ja näin kokoomus on hallituksen ”vilttiketjussa”. Sokea reettakin  näkee missä mennään.

– Tilanne on huolestuttava, sillä esimerkiksi soten kanssa ei voida odottaa loputtomiin. Suomalaiset tarvitsevat jatkossakin takuun luotettaville ja toimiville sosiaali- ja terveyspalveluille.