SDPshared image on Instagram

Hallitus teki puoliväliriihessä huoltajakorotuksen perheellisille opiskelijoille, hyvä niin. Iso kuva on kuitenkin varsin toinen. Ensin hallitus leikkasi opiskelijoiden opintotuesta 86 euroa kuukaudessa ja sen jälkeen antoi puoliväliriihessä perheellisille opiskelijoille 75 euron huoltajakorotuksen. Lopputulos = perheellinen opiskelija saa 11 euroa vähemmän opintotukea kuin vuonna 2015. Näin tehdään oikeaoppinen silmänkääntötemppu. #opiskelija #huoltajakorotus #perhe #puoliväliriihi #silmänkääntötemppusosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Hallitus teki puoliväliriihessä huoltajakorotuksen perheellisille opiskelijoille, hyvä niin. Iso kuva on kuitenkin varsin toinen. Ensin hallitus leikkasi opiskelijoiden opintotuesta 86 euroa kuukaudessa ja sen jälkeen antoi puoliväliriihessä perheellisille opiskelijoille 75 euron huoltajakorotuksen. Lopputulos = perheellinen opiskelija saa 11 euroa vähemmän opintotukea kuin vuonna 2015. Näin tehdään oikeaoppinen silmänkääntötemppu.Sosialidemokraatit SDP

Timo Harakkashared tweet on Twitter

SOS jakaa lisää menoja ja ministerinsalkkuja ja tekee *seuraavalle* hallitukselle miljardileikkauksia. Tulkaa pois,Suomi ansaitsee parempaa.

Antti Rinneshared tweet on Twitter

Hallitus jää kauas työllisyystavoitteestaan. Illan uutinen: Kolme uutta ministeriä. Lopputulos on työllisyyden suhteen pettymys.

Ville Skinnarishared tweet on Twitter

Miljardi Soten tietojärjestelmiin on hyvä sijoitus, jos se käytetään uusin avoimiin järjestelmiin - ei upoteta rahoja vanhaan eli Apottiin.

Maria Guzeninashared image on Instagram

#suomi100 näyttely avattu Euroopan neuvoston yleiskokouksessa Strasbourgissa! Sataan vuoteen mahtuu paikoin vaikeaakin historiaa, mutta eteenpäin on menty. Tehdään seuraavista sadasta vieläkin hienompi menestystarina.maria_guzenina

Gustafsson: Onko hallitus käpälälaudassa kokoomuksen puoluekokoukseen asti?

Jukka Gustafsson

SDP:n pitkäaikainen kansanedustaja Jukka Gustafsson ihmettelee hallituksen päätöksentekokyvyn nopeaa puoliintumistahtia.

– Tällä menolla hallitus on pian täysin takalukossa. Kaikista selvimmin tilanne näkyy hallituksen sote-valmistelussa.

Gustafsson epäilee yhdeksi hallitushalvauksen syyksi kokoomuksen lähestyvää puoluekokousta.

– Helsingin Sanomissa viime torstaina ilmestynyt Ben Zyskowiczin sote-uudistusta ja maakuntahallintoa ruotiva mielipidekirjoitus kuvaa hyvin sitä umpikujaa, jossa hallitus tällä hetkellä on. Tässä valossa tuntuu epätodennäköiseltä, että tilanne helpottuisi ainakaan ennen kokoomuksen kesäkuun puoluekokousta.

– Tämän lisäksi osa kokoomuslaisista haluaa laittaa ay-liikkeen polvilleen ja ajaa avoimesti pakkolakeja kuin käärmettä pyssyyn. Ministeri Stubb on näiden ”haukkojen” puolella. Hänen kanttinsa ei kuitenkaan riitä pääministeri Sipilän  haastamiseen, ja näin kokoomus on hallituksen ”vilttiketjussa”. Sokea reettakin  näkee missä mennään.

– Tilanne on huolestuttava, sillä esimerkiksi soten kanssa ei voida odottaa loputtomiin. Suomalaiset tarvitsevat jatkossakin takuun luotettaville ja toimiville sosiaali- ja terveyspalveluille.