Demarinuoretshared image on Instagram

Tänään aamulla saimme taas kuulla, kuinka helppoa on sijoittaa esimerkiksi osa lapsilisistä osakkeisiin ja rahastoihin. Kaikiltahan ylimääräiset 15 euroa löytyy! #Newsflash: ei löydy.demarinuoret

Ville Skinnarishared tweet on Twitter

Maa järisee Japanissa Kyushun saarella. Tsunamin vaaraa ei ole. Hokkaidolla ja Iwaten saarella yli 10 kuollut tulvissa taifuunin jälkeen.

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Yksi näyttää videolla miten huumeita käytetään ja irstaillaan, toinen haluaa kovat huumeet ilmaisjakeluksi. Onnea vaan politiikkaan persut.

sirpa paateroshared tweet on Twitter

Viiden nykyisen ervan sisällä pitää pystyä sopimaan työnjaosta ei stm tai valtioneuvoston määräyksellä tai asetuksella. Luottamus alueisiin

Timo Harakkashared tweet on Twitter

Managing the Cambridge University endowment fund, J.M. Keynes outperformed the market by 8 %/year 1921-1946. Can his detractors match this?

Demarinuoretshared image on Instagram

Ruokitko taas roskista lounastunnilla? Jos syömäkelpoista ruokaa heitetään roskiin, on ruoan tuottamisesta aiheutuneet päästöt syntyneet turhaan. Ruokahävikin vähentäminen on yksi konkreettinen teko, jonka voimme tehdä kulutuksemme vähentämiseksi. Osallistu hävikkiviikkoon ja haasta omat kulutustottumuksesi! #hävikkiviikko #ruokahävikki #ruoka #ilovefood #food #lounas #kestäväkehitys #ympäristö #thereisnoplanetb #demarinuoret #politiikkademarinuoret

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Palkansaajille pakko, yritysjohtajille valinnanvapaus. Pääministeri Juha Sipilän kannattaisi nyt osoittaa parempaa pelisilmää uuden Veikkauksen toimitusjohtajan palkkauksessa ja ottaa asia esille vastuuministerin kanssa. 32 000 euron kuukausipalkka on tässä tilanteessa kohtuuton ja lähettää väärän viestin." Antti Rinne SDP:n puheenjohtajaSosialidemokraatit SDP

Gustafsson: Onko hallitus käpälälaudassa kokoomuksen puoluekokoukseen asti?

Jukka Gustafsson

SDP:n pitkäaikainen kansanedustaja Jukka Gustafsson ihmettelee hallituksen päätöksentekokyvyn nopeaa puoliintumistahtia.

– Tällä menolla hallitus on pian täysin takalukossa. Kaikista selvimmin tilanne näkyy hallituksen sote-valmistelussa.

Gustafsson epäilee yhdeksi hallitushalvauksen syyksi kokoomuksen lähestyvää puoluekokousta.

– Helsingin Sanomissa viime torstaina ilmestynyt Ben Zyskowiczin sote-uudistusta ja maakuntahallintoa ruotiva mielipidekirjoitus kuvaa hyvin sitä umpikujaa, jossa hallitus tällä hetkellä on. Tässä valossa tuntuu epätodennäköiseltä, että tilanne helpottuisi ainakaan ennen kokoomuksen kesäkuun puoluekokousta.

– Tämän lisäksi osa kokoomuslaisista haluaa laittaa ay-liikkeen polvilleen ja ajaa avoimesti pakkolakeja kuin käärmettä pyssyyn. Ministeri Stubb on näiden ”haukkojen” puolella. Hänen kanttinsa ei kuitenkaan riitä pääministeri Sipilän  haastamiseen, ja näin kokoomus on hallituksen ”vilttiketjussa”. Sokea reettakin  näkee missä mennään.

– Tilanne on huolestuttava, sillä esimerkiksi soten kanssa ei voida odottaa loputtomiin. Suomalaiset tarvitsevat jatkossakin takuun luotettaville ja toimiville sosiaali- ja terveyspalveluille.