Nasima Razmyarshared tweet on Twitter

Juuri silloin kun maailmassa tarvittaisiin avoimuutta ja yhteistyötä, yksi maailman mahtien päämiehistä päättää käpertyä sisäänpäin. 😞

Tytti Tuppurainenshared image on Instagram

Pehmustetussa huoneessa taloustieteilijän kanssa. Mika Maliranta haastatteli työmarkkinoista, ay-liikkeestä, hyvinvointivaltiosta ja talouspolitiikasta. Etlan podcast tulee perjantaina 27.1. ulos. Oli erittäin inspiroiva keskustelu 👍tyttitup

Ilkka Kantolashared tweet on Twitter

Homma meni vikaan siinä kun valtion infraa ei laitettu osaksi valtion tasetta. Puhutaan korjausvelasta kun poistot on jätetty tekemättä.

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP tyrmää Bernerin malli. "Tämä on ideologista pakkoyhtiöittämistä, jolla halutaan muuttaa suomalaisen yhteiskunnan rakenteita, alasajaa julkista sektoria" - SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Nuorten kotkien uusi puheenjohtaja, kansanedustaja Nasima Razmyar toivoo puheenjohtajuutensa vaikuttavan positiivisesti siten, että myös pakolais- ja maahanmuuttajaperheet löytäisivät tiensä Nuorten kotkien toimintaan.Sosialidemokraatit SDP

sirpa paateroshared tweet on Twitter

Ekat kouluvierailut ja loistavia kysymyksiä: tuleeko pettymys kun häviää äänestyksessä, miksi eläminen maksaa, suosittelenko työtä muille ym

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

– Yhtiön perustaminen ja sitä kautta liikenteen avaaminen markkinoille ei ole mikään taikatemppu, millä loihditaan liikenteeseen lisää rahaa. On käsittämätöntä uskotella, että samalla kun väyliin laitettaisiin lisää rahaa, kenenkään maksut eivät siitä huolimatta kasvaisi. Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta.Sosialidemokraatit SDP

Gustafsson: Herättävätkö edes Vapaavuori ja professorit hallituksen perumaan koulutusleikkaukset?

Jukka Gustafsson

SDP:n kansanedustaja Jukka Gustafsson vaatii hallitusta perumaan kaavailemansa jättimäiset koulutusleikkaukset, jotka uhkaavat toteutuessaan laskea Suomen osaamistasoa ensimmäistä kertaa maan historiassa. Gustafsson muistuttaa, että koulutusleikkaukset ovat saaneet runsaasti kritiikkiä myös hallituksen omista riveistä.

− Kuluneella viikolla kokoomuksen oikeistoliberaaliin siipeen kuuluva entinen elinkeinoministeri Jan Vapaavuori arvosteli kovin sanoin Sipilän hallituksen koulutusleikkauksia. Vapaavuori totesi aivan oikein, ettei osaamista kansallisena valttikorttina pitäisi romuttaa miltään osin. Kokoomuksessa kannattaisi nyt kuunnella tarkoin Vapaavuorta ja vetää johtopäätökset koulutusleikkausten järjettömyydestä.

− Myös maamme professorien hätähuuto Helsingin Sanomien selvityksessä pitäisi herättää hallituksen. Yli 90 prosenttia Suomen älymystöstä katsoo hallituksen epäonnistuneen yliopistopolitiikassa. Kyse on vakavasta huomautuksesta, jonka pitäisi herätellä hallitusta, Gustafsson jatkaa.

Gustafssonin mukaan hallitus ajaa härkäpäisesti eteenpäin koulutusleikkauksia, vaikka se on jo aikaisemmin perunut lukuisia muita päätöksiään. Kyse ei Gustafssonin mukaan ole pakosta, vaan kovasta arvovalinnasta. Samalla, kun koulutuksesta leikataan, on hallitus valmis alentamaan autoveroa ja huojentamaan miljoonaperintöjen verotusta.

− Koulutusleikkausten peruminen on nyt pääministeri Sipilän ja opetusministeri Grahn-Laasosen varassa. Kehysriihi olisi oikea paikka uudelleen tarkastella näitä kohtuuttomia leikkauksia, jotka uhkaavat romuttaa Suomen aseman korkean osaamisen maana, Gustafsson toteaa.