Kristiina Salonenshared image on Instagram

Väärässä olin keltaisen mekon kuvaa julkaistessani. Kolmen viimeisen raskausviikon aikana vatsa kasvoi näköjään enemmän kuin aikaisempien kuukausien aikana. Nyt lupaan, että tämä on viimeinen kuvani kasvavasta vauvavatsasta. Ihan teidän ja minunkin mielenrauhaksi. 😄Melkein perillä ollaan. #odotus #vauva #raskauskristiinasalonen

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Meidän ollessa päiväkävelyretkellä RMJ:n telttakylä heräili uuteen festaripäivään. Nyt on taas eloa kaupungissa juhannuksena. Tervetuloa takaisin kotiin RMJ, vaikka meidän juhannus sujuukin tänä vuonna festareita huomattavasti rauhallisemmin. #rauma #rmj #festarijuhannuskristiinasalonen

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Päätöksellä on väistämättä vaikutuksia Euroopan Unionin jäsenvaltioiden kansalaisten tulevaisuuteen ennen kaikkea talouskasvun ja työllisyyden mutta myös ulko- ja turvallisuuspolitiikan näkökulmasta." - SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne ottaa kantaa Brexitiin.Sosialidemokraatit SDP

Tytti Tuppurainenshared tweet on Twitter

Suomen hallituksen ja pmi Sipilän osoitettava johtajuutta. Huippukokouksessa näytettävä Suomen kuuluvan EU:n integraatiota jatkaviin maihin.

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Epävarmuudessa helpompi syytellä muita, mutta todettava, että poliittisella järjestelmällä on peiliinkatsomisen paikka. Ihan kaikkialla.

Ilmari Nurminenshared tweet on Twitter

STT:Lontoon pörssi avasi 7,5 % ja Pariisin 8 % lasku. Frankfurtissa saksa-pankkien osakkeet putosi liki 20 %, Lontoossa brittipankit 30 %.

Miapetra Kumpula-Nshared retweet on Twitter

RT @AAAndreadis : Τεράστιες διαφορές όχι μόνο μεταξύ Αγγλίας, Σκωτίας & Ιρλανδίας αλλά & εντός Αγγλίας. Άλλοι κόσμοι στην ίδια χώρα. https:/…miapetrakumpula

Antti Rinneshared tweet on Twitter

Olen pettynyt, mutta Iso-Britannian kansan tahtoa on kunnioitettava. EU:n on nyt yhdistettävä voimansa ja haettava uusi suunta Euroopalle.

Filatov Lindströmin palkka-alepuheista: Halpuutus osuisi lopulta kaikkiin

Tarja Filatov

SDP:n kansanedustaja ja työelämä- ja tasa-arvovaliokunnan puheenjohtaja Tarja Filatov ei lämpene työministeri Lindströmin tänään ykkösaamussa väläyttämälle maahanmuuttajien palkka-alelle. Lindström totesi ykkösaamussa, että maahanmuuttajien palkka-alesta voidaan keskustella ja se olisi kestoltaan muutaman kuukauden mittainen.

– Hallituksella ja perussuomalaisilla näyttää olevan yksi patenttiratkaisu jokaiseen asiaan: palkkojen alentaminen. Ikävä kyllä ministerin palkkojen halpuutus valuisi koskettamaan lopulta kaikkia työntekijöitä. Lisäksi se synnyttäisi Suomeen uudet halpatyömarkkinat.

Filatov muistuttaa, että vielä tammikuussa perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini vastusti palkkojen alentamista.

– Olisi hyvä tietää, mikä oikein on perussuomalaisten linja palkka-aleen? Heiltä kun on putkahdellut esityksiä milloin minkäkin ryhmän palkka-alesta.

Aikanaan nuorisotyöttömyyden taltuttamiseksi kokeiltu nuorten palkka-ale ei Vaasan yliopiston tutkimuksen mukaan lisännyt työllistymistä.

– Oleellisempaa on tarjota kielikoulutusta,  työhönohjausta ja valmennusta maahanmuuttajille. Myös sosialidemokraattien esittämä työllistämisseteli toimisi rekrytointitukena ja alentaisi palkkauskustannuksia, mutta ei söisi työn arvoa palkka-alen tavoin.