SDPshared image on Instagram

Hallitus teki puoliväliriihessä huoltajakorotuksen perheellisille opiskelijoille, hyvä niin. Iso kuva on kuitenkin varsin toinen. Ensin hallitus leikkasi opiskelijoiden opintotuesta 86 euroa kuukaudessa ja sen jälkeen antoi puoliväliriihessä perheellisille opiskelijoille 75 euron huoltajakorotuksen. Lopputulos = perheellinen opiskelija saa 11 euroa vähemmän opintotukea kuin vuonna 2015. Näin tehdään oikeaoppinen silmänkääntötemppu. #opiskelija #huoltajakorotus #perhe #puoliväliriihi #silmänkääntötemppusosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Hallitus teki puoliväliriihessä huoltajakorotuksen perheellisille opiskelijoille, hyvä niin. Iso kuva on kuitenkin varsin toinen. Ensin hallitus leikkasi opiskelijoiden opintotuesta 86 euroa kuukaudessa ja sen jälkeen antoi puoliväliriihessä perheellisille opiskelijoille 75 euron huoltajakorotuksen. Lopputulos = perheellinen opiskelija saa 11 euroa vähemmän opintotukea kuin vuonna 2015. Näin tehdään oikeaoppinen silmänkääntötemppu.Sosialidemokraatit SDP

Timo Harakkashared tweet on Twitter

SOS jakaa lisää menoja ja ministerinsalkkuja ja tekee *seuraavalle* hallitukselle miljardileikkauksia. Tulkaa pois,Suomi ansaitsee parempaa.

Antti Rinneshared tweet on Twitter

Hallitus jää kauas työllisyystavoitteestaan. Illan uutinen: Kolme uutta ministeriä. Lopputulos on työllisyyden suhteen pettymys.

Ville Skinnarishared tweet on Twitter

Miljardi Soten tietojärjestelmiin on hyvä sijoitus, jos se käytetään uusin avoimiin järjestelmiin - ei upoteta rahoja vanhaan eli Apottiin.

Maria Guzeninashared image on Instagram

#suomi100 näyttely avattu Euroopan neuvoston yleiskokouksessa Strasbourgissa! Sataan vuoteen mahtuu paikoin vaikeaakin historiaa, mutta eteenpäin on menty. Tehdään seuraavista sadasta vieläkin hienompi menestystarina.maria_guzenina

Filatov Lindströmin palkka-alepuheista: Halpuutus osuisi lopulta kaikkiin

SDP:n kansanedustaja ja työelämä- ja tasa-arvovaliokunnan puheenjohtaja Tarja Filatov ei lämpene työministeri Lindströmin tänään ykkösaamussa väläyttämälle maahanmuuttajien palkka-alelle. Lindström totesi ykkösaamussa, että maahanmuuttajien palkka-alesta voidaan keskustella ja se olisi kestoltaan muutaman kuukauden mittainen.

– Hallituksella ja perussuomalaisilla näyttää olevan yksi patenttiratkaisu jokaiseen asiaan: palkkojen alentaminen. Ikävä kyllä ministerin palkkojen halpuutus valuisi koskettamaan lopulta kaikkia työntekijöitä. Lisäksi se synnyttäisi Suomeen uudet halpatyömarkkinat.

Filatov muistuttaa, että vielä tammikuussa perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini vastusti palkkojen alentamista.

– Olisi hyvä tietää, mikä oikein on perussuomalaisten linja palkka-aleen? Heiltä kun on putkahdellut esityksiä milloin minkäkin ryhmän palkka-alesta.

Aikanaan nuorisotyöttömyyden taltuttamiseksi kokeiltu nuorten palkka-ale ei Vaasan yliopiston tutkimuksen mukaan lisännyt työllistymistä.

– Oleellisempaa on tarjota kielikoulutusta,  työhönohjausta ja valmennusta maahanmuuttajille. Myös sosialidemokraattien esittämä työllistämisseteli toimisi rekrytointitukena ja alentaisi palkkauskustannuksia, mutta ei söisi työn arvoa palkka-alen tavoin.