Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n kansanedustaja, entinen opetusministeri Krista Kiuru laskee hallituksen tekemien ammatillisen koulutuksen leikkausten nousevan yllättäen Orpon budjettiehdotuksessa jopa 225 miljoonaan aiemmin puhutun 190 miljoonan sijaan.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tulevaisuuden Suomi tarvitsee jokaisen uuden ammattilaisen! Hallituksen 190 miljoonan euron eli jopa 12 prosentin leikkaukset ammatillisen koulutuksen määrärahoista vuodesta 2017 lähtien ovat jättämässä Suomen vaille suurta ja tarpeellista ammattilaisten joukkoa. Amikset, teitä tarvitaan! #amisliikkessäSosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Ammattilaiset pitävät Suomen pystyssä. Hallitus suunnittelee ammatilliseen koulutukseen 190 miljoonan euron leikkauksia, vaikka lähiopetuksesta ja koulutuksen laadusta on jo karsittu kovalla kädellä. Amiksissa kasvaa tämän maan tulevat ammattilaiset. Leikkaukset heikentävät suomalaista ammattitaitoa. Hallitus, peru koulutusleikkaukset ja pidä #amisliikkeessä!Sosialidemokraatit SDP

Demarinuoretshared image on Instagram

Ammattilaiset pitävät Suomen pystyssä. Hallitus suunnittelee ammatilliseen koulutukseen 190 miljoonan euron leikkauksia, vaikka lähiopetuksesta ja koulutuksen laadusta on jo karsittu kovalla kädellä. Amiksissa kasvaa tämän maan tulevat ammattilaiset. Leikkaukset heikentävät suomalaista ammattitaitoa. Hallitus, peru koulutusleikkaukset ja pidä #amisliikkeessä! #koulutusleikkaukset #politiikka #dematinuoret #hallitus #koulutus #tulevaisuus #nuoret #eimitäänjärkeä #perukaaleikkauksetdemarinuoret

Sirpa Paateroshared image on Instagram

Imatran ajot 30 v jälkeen. Huimaa vauhtia ja upeata meininkiä varsin mukavissa maisemissa. Ensimmäinen kokemus katsoa maantie rata-ajoa.sirpa.paatero

Tarja Filatovshared tweet on Twitter

Loistavaa Lindström kannattaa Lex Taipaletta. Hänen kannattaa aloittaa lobbaus PS ryhmästä. PS ministeri tyrmäsi asian kirj.kysymyksessä.

Filatov Lindströmin palkka-alepuheista: Halpuutus osuisi lopulta kaikkiin

Tarja Filatov

SDP:n kansanedustaja ja työelämä- ja tasa-arvovaliokunnan puheenjohtaja Tarja Filatov ei lämpene työministeri Lindströmin tänään ykkösaamussa väläyttämälle maahanmuuttajien palkka-alelle. Lindström totesi ykkösaamussa, että maahanmuuttajien palkka-alesta voidaan keskustella ja se olisi kestoltaan muutaman kuukauden mittainen.

– Hallituksella ja perussuomalaisilla näyttää olevan yksi patenttiratkaisu jokaiseen asiaan: palkkojen alentaminen. Ikävä kyllä ministerin palkkojen halpuutus valuisi koskettamaan lopulta kaikkia työntekijöitä. Lisäksi se synnyttäisi Suomeen uudet halpatyömarkkinat.

Filatov muistuttaa, että vielä tammikuussa perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini vastusti palkkojen alentamista.

– Olisi hyvä tietää, mikä oikein on perussuomalaisten linja palkka-aleen? Heiltä kun on putkahdellut esityksiä milloin minkäkin ryhmän palkka-alesta.

Aikanaan nuorisotyöttömyyden taltuttamiseksi kokeiltu nuorten palkka-ale ei Vaasan yliopiston tutkimuksen mukaan lisännyt työllistymistä.

– Oleellisempaa on tarjota kielikoulutusta,  työhönohjausta ja valmennusta maahanmuuttajille. Myös sosialidemokraattien esittämä työllistämisseteli toimisi rekrytointitukena ja alentaisi palkkauskustannuksia, mutta ei söisi työn arvoa palkka-alen tavoin.