Maria Guzeninashared image on Instagram

Espoon valtuuston tämän vaalikauden viimeisen kokouksen kunniaksi viimeinen yhteiskuva valtuuston puheenjohtajistona. Kiitos hyvästä yhteistyöstä Sirpa ja Marika!maria_guzenina

Eero Heinäluomashared tweet on Twitter

Terrori-isku lasten-nuorten konserttiin kertoo poikkeuksellisesta julmuudesta ja elämästä vieraantumisesta. Ajatukset uhreissa ja omaisissa.

Miapetra Kumpula-Nshared tweet on Twitter

Terveisiä työmatkalta EU naapurimaasta. Riittääkö tuntemus: pari vinkkiä 5p valuutta leu. 3p presidentti Dodon. 1p pääkaupunki Chisinau🇦🇩

Tuula Haatainenshared image on Instagram

Hanami Roihuvuoren kirsikkapuistossa vetää puoleensa lähes hartaaseen kukinnan ihailuun. Illan pitkä lenkki Tullisaaressa. Hieno päivä🌸haatainent

sirpa paateroshared tweet on Twitter

Länsi-kotkan ty 110v juhlassa Erkki Tuomioja: luokkayhteiskunta on tulossa mutta luokkatietoisuus ei samassa mitassa, vaan kanavoituu toisin

Filatov Lindströmin palkka-alepuheista: Halpuutus osuisi lopulta kaikkiin

SDP:n kansanedustaja ja työelämä- ja tasa-arvovaliokunnan puheenjohtaja Tarja Filatov ei lämpene työministeri Lindströmin tänään ykkösaamussa väläyttämälle maahanmuuttajien palkka-alelle. Lindström totesi ykkösaamussa, että maahanmuuttajien palkka-alesta voidaan keskustella ja se olisi kestoltaan muutaman kuukauden mittainen.

– Hallituksella ja perussuomalaisilla näyttää olevan yksi patenttiratkaisu jokaiseen asiaan: palkkojen alentaminen. Ikävä kyllä ministerin palkkojen halpuutus valuisi koskettamaan lopulta kaikkia työntekijöitä. Lisäksi se synnyttäisi Suomeen uudet halpatyömarkkinat.

Filatov muistuttaa, että vielä tammikuussa perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini vastusti palkkojen alentamista.

– Olisi hyvä tietää, mikä oikein on perussuomalaisten linja palkka-aleen? Heiltä kun on putkahdellut esityksiä milloin minkäkin ryhmän palkka-alesta.

Aikanaan nuorisotyöttömyyden taltuttamiseksi kokeiltu nuorten palkka-ale ei Vaasan yliopiston tutkimuksen mukaan lisännyt työllistymistä.

– Oleellisempaa on tarjota kielikoulutusta,  työhönohjausta ja valmennusta maahanmuuttajille. Myös sosialidemokraattien esittämä työllistämisseteli toimisi rekrytointitukena ja alentaisi palkkauskustannuksia, mutta ei söisi työn arvoa palkka-alen tavoin.