Maria Guzeninashared tweet on Twitter

Espoon valtuustossa tauko. Ryhmät kutsuneet valtuutettu Soinin selittämään, miksi hän hyväksyy soten jossa Espoon rahat imetään maakuntiin.

Miapetra Kumpula-Nshared tweet on Twitter

Jännittävää - Pohjanmaan maakuntavaltuusto päätti äänestää maakuntajohtajan valinnasta, vaikka oli yksimiel hallituksen esitys. Valta täällä

Tarja Filatovshared tweet on Twitter

HAMKin hallitus Seinäjoella. Kokouksen jälkeen tutustumme heidän toimintaansa. Mielenkiinnolla odotan eroja ja yhtäläisyyksiä.

Filatov Lindströmin palkka-alepuheista: Halpuutus osuisi lopulta kaikkiin

Tarja Filatov

SDP:n kansanedustaja ja työelämä- ja tasa-arvovaliokunnan puheenjohtaja Tarja Filatov ei lämpene työministeri Lindströmin tänään ykkösaamussa väläyttämälle maahanmuuttajien palkka-alelle. Lindström totesi ykkösaamussa, että maahanmuuttajien palkka-alesta voidaan keskustella ja se olisi kestoltaan muutaman kuukauden mittainen.

– Hallituksella ja perussuomalaisilla näyttää olevan yksi patenttiratkaisu jokaiseen asiaan: palkkojen alentaminen. Ikävä kyllä ministerin palkkojen halpuutus valuisi koskettamaan lopulta kaikkia työntekijöitä. Lisäksi se synnyttäisi Suomeen uudet halpatyömarkkinat.

Filatov muistuttaa, että vielä tammikuussa perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini vastusti palkkojen alentamista.

– Olisi hyvä tietää, mikä oikein on perussuomalaisten linja palkka-aleen? Heiltä kun on putkahdellut esityksiä milloin minkäkin ryhmän palkka-alesta.

Aikanaan nuorisotyöttömyyden taltuttamiseksi kokeiltu nuorten palkka-ale ei Vaasan yliopiston tutkimuksen mukaan lisännyt työllistymistä.

– Oleellisempaa on tarjota kielikoulutusta,  työhönohjausta ja valmennusta maahanmuuttajille. Myös sosialidemokraattien esittämä työllistämisseteli toimisi rekrytointitukena ja alentaisi palkkauskustannuksia, mutta ei söisi työn arvoa palkka-alen tavoin.