Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

− Keskusteluissa sote-uudistuksesta on painottunut kustannusten kasvun hillintä sekä palveluiden saatavuuden ja laadun parantaminen. Osana uudistusta olisi kuitenkin tärkeää huolehtia myös siitä, ettei nykyisen hallituksen yhtiöittämisvimmassa lapsi – eli vapaaehtoistyön tuoma lisäarvo – menisi pesuveden mukana hukkaan.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n kansanedustaja Joona Räsänen käyttää tärkeän puheenvuoron blogissaan rauhan merkityksestä Suomen, Euroopan ja maailman vakaudelle: "Politiikan keskeisin tavoite on edistää rauhaa ja vakautta. Näin ylläpidämme parhaiten turvallisuuttamme ja voimme sen päälle rakentaa hyvinvointimme. Aikamme tarvitsee vähemmän lietsontaa ja enemmän liennytystä."Sosialidemokraatit SDP

Demarinuoretshared image on Instagram

Tänään on kulunut viisi vuotta Utøyan terrori-iskusta, jossa murhattiin 69 nuorta sosialidemokraattia Norjan Demarinuorten kesäleirillä. Tänään Euroopan Demarinuorten kesäleirillä muistelemme tovereitamme, jotka menettivät henkensä puolustaessaan vapautta, yhdenvertaisuutta ja solidaarisuutta. Leirin muistopuu täyttyy hiljalleen kauniista sanoista, joita leiriläiset kirjoittavat terrori-iskussa menehtyneille. Illalla luemme ne yhdessä ääneen yli 1000 muun demarinuoren kanssa. Vi glemmer aldri. #utoya #demarinuoret #wiglemmeraldridemarinuoret

Demokraattishared image on Instagram

Politiikan tähtitoimittajamne Simo Alastalo pääsi uljaaseen toimittajaseinäämme mm. Kalevi Sorsan kaveriksi. Tsekkaa seinä!demokraatti

Filatov Lindströmin palkka-alepuheista: Halpuutus osuisi lopulta kaikkiin

Tarja Filatov

SDP:n kansanedustaja ja työelämä- ja tasa-arvovaliokunnan puheenjohtaja Tarja Filatov ei lämpene työministeri Lindströmin tänään ykkösaamussa väläyttämälle maahanmuuttajien palkka-alelle. Lindström totesi ykkösaamussa, että maahanmuuttajien palkka-alesta voidaan keskustella ja se olisi kestoltaan muutaman kuukauden mittainen.

– Hallituksella ja perussuomalaisilla näyttää olevan yksi patenttiratkaisu jokaiseen asiaan: palkkojen alentaminen. Ikävä kyllä ministerin palkkojen halpuutus valuisi koskettamaan lopulta kaikkia työntekijöitä. Lisäksi se synnyttäisi Suomeen uudet halpatyömarkkinat.

Filatov muistuttaa, että vielä tammikuussa perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini vastusti palkkojen alentamista.

– Olisi hyvä tietää, mikä oikein on perussuomalaisten linja palkka-aleen? Heiltä kun on putkahdellut esityksiä milloin minkäkin ryhmän palkka-alesta.

Aikanaan nuorisotyöttömyyden taltuttamiseksi kokeiltu nuorten palkka-ale ei Vaasan yliopiston tutkimuksen mukaan lisännyt työllistymistä.

– Oleellisempaa on tarjota kielikoulutusta,  työhönohjausta ja valmennusta maahanmuuttajille. Myös sosialidemokraattien esittämä työllistämisseteli toimisi rekrytointitukena ja alentaisi palkkauskustannuksia, mutta ei söisi työn arvoa palkka-alen tavoin.