Nasima Razmyarshared tweet on Twitter

Juuri silloin kun maailmassa tarvittaisiin avoimuutta ja yhteistyötä, yksi maailman mahtien päämiehistä päättää käpertyä sisäänpäin. 😞

Tytti Tuppurainenshared image on Instagram

Pehmustetussa huoneessa taloustieteilijän kanssa. Mika Maliranta haastatteli työmarkkinoista, ay-liikkeestä, hyvinvointivaltiosta ja talouspolitiikasta. Etlan podcast tulee perjantaina 27.1. ulos. Oli erittäin inspiroiva keskustelu 👍tyttitup

Ilkka Kantolashared tweet on Twitter

Homma meni vikaan siinä kun valtion infraa ei laitettu osaksi valtion tasetta. Puhutaan korjausvelasta kun poistot on jätetty tekemättä.

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP tyrmää Bernerin malli. "Tämä on ideologista pakkoyhtiöittämistä, jolla halutaan muuttaa suomalaisen yhteiskunnan rakenteita, alasajaa julkista sektoria" - SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Nuorten kotkien uusi puheenjohtaja, kansanedustaja Nasima Razmyar toivoo puheenjohtajuutensa vaikuttavan positiivisesti siten, että myös pakolais- ja maahanmuuttajaperheet löytäisivät tiensä Nuorten kotkien toimintaan.Sosialidemokraatit SDP

sirpa paateroshared tweet on Twitter

Ekat kouluvierailut ja loistavia kysymyksiä: tuleeko pettymys kun häviää äänestyksessä, miksi eläminen maksaa, suosittelenko työtä muille ym

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

– Yhtiön perustaminen ja sitä kautta liikenteen avaaminen markkinoille ei ole mikään taikatemppu, millä loihditaan liikenteeseen lisää rahaa. On käsittämätöntä uskotella, että samalla kun väyliin laitettaisiin lisää rahaa, kenenkään maksut eivät siitä huolimatta kasvaisi. Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta.Sosialidemokraatit SDP

Ex-opetusministeri Gustafsson: Käsittämätöntä leikkiä lasten asialla

Jukka Gustafsson

Ex-opetusministeri Jukka Gustafsson pitää nykyhallituksen koulutuspolitiikkaa käsittämättömänä leikkinä lasten asialla.

– Gustafsson kertoo, että viime vaalikaudella valmisteltiin hallitusohjelman ulkopuolelta ns. koulujen työrauhalaki. Tämä laki on antanut rehtoreille ja opettajille lisäkeinoja työrauhan säilymiseen kouluissa. Myös koulujen yhteisöllisyyttä vahvistettiin lisäämällä oppilaiden osallisuutta ja osallistumista muun muassa koulujen järjestyssääntöjen ja opetussuunnitelmien laadintaan.

– On käsittämätöntä, että hallitus nyt karsiessaan kuntien velvoitteita esittää peruskoulujen ja lukion järjestyssääntöjen tekemistä vapaaehtoiseksi. En ymmärrä myöskään esitystä helpottaa lapsen määräaikaista erottamista koulutusta. Kuntien säästö olisi vain 200.000 euroa vuodessa. Tämä on aivan uskomatonta näpertelyä vakavassa asiassa, arvioi entinen opetusministeri Gustafsson.

Gustafsson kertoo olevansa samaa mieltä lapsiasiavaltuutettu Tuomas Kurttilan kanssa siitä, että velvoitteet eivät ole tarpeetonta byrokratiaa, vaan tukevat esimerkiksi tärkeää koulukiusaamiseen puuttumista.

– Nyt maan hallitus antaa täysin väärän viestin kouluille ja vanhemmille. Työrauhaa ja oppimisen rauhaa tulee parantaa eikä vaarantaa. Esitettyjen säästöjen suuruusluokaksi on v. 2018 arvioitu kaikkien kuntien osalta 350.000 euroa vuodessa, eli kannattaisikohan hallituksen hakea oikeita ja todellisia säästöjä omasta toiminnastaan?

-Pidän koko tätä hallituksen opetus-ja kulttuuriministeriön tehtävien karsimistoimintaa kirjaimellisesti lapsellisena