Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Suomen talouden kirittämiseksi tarvitaan rohkeita uudistuksia ja reippaita, tulevaisuutta rakentavia investointeja. SDP tarjoaa hallitukselle puoliväliriihen alla eväitä, millä taloustavoitteita on mahdollista saavuttaa ja talouden menopaineisiin voidaan vastata, eikä lisäleikkauksiin tarvitse ryhtyä.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Uusia ajatuksia, näkökulmia, elämyksiä, ravistelua, tietoa ja taitoa. Nautitaan joko diginä tai perinteisesti ja annostellaan runsaalla kädellä - kirjallisuuden ilo kuuluu meille kaikille! Ajatuksia herättävää kirjan ja ruusun päivää!Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Ikäihmisten laadukas hoito ei toteudu tällä hetkellä kaikkialla, ja jopa kaltoinkohtelu on todellinen ongelma. Alalle opiskeleville pitää ensi tilassa palauttaa soveltuvuuskokeet, joka karsii soveltumattomat pois jo pääsykoevaiheessa. Tämän lisäksi on syytä käydä laaja keskustelu siitä, mitä laadukas hoito pitää sisällään. Säästöjä vanhustenhoito ei kestä enää ollenkaan.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti, koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan ja tieteen merkitystä kyseenalaistetaan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's March for Science!Sosialidemokraatit SDP

SDPshared video on Instagram

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti ja koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's march for science! #marchforscience #tiedemarssi #tiede #tutkimus #tutkija #tutkijatsosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Miapetra Kumpula-Natri muistuttaa, että sisäilmaongelmista kärsiviä kouluja voitaisiin korjata EU:sta saatavien tukirahojen avulla. Rahaa pitää vain osata ja viitsiä hakea.Sosialidemokraatit SDP

Energiatodistus autotalleihin? – Viitanen: ”Nyt järki käteen!”

Pia Viitanen

SDP:n kansanedustaja, entinen asuntoministeri Pia Viitanen on tyytymätön hallituksen uuteen linjaukseen energiatodistuslainsäädännössä. Hallituksen esityksen myötä energiatodistukset vaadittaisiin myös yli 50 neliömetrin autotallien ja varastojen kohdalla.

– Tässä ei ole mitään järkeä. Hallitus, joka on ilmoittanut tavoitteekseen purkaa turhia normeja ja byrokratiaa, sekä karsia kustannuksia, toimii täysin päin vastoin ja tekee päätöksiä, jotka lisäävät kaikkia näitä. Nyt järki käteen, arvon hallitus!

Viitanen ihmettelee erityisesti sitä, miksi hallitus ei halua vaikuttaa meneillään olevaan direktiivin uudistustyöhön, jotta tällainen lainsäädäntö voidaan välttää.

– Viime kaudella valittiin päinvastainen suunta. Silloin kansalaisaloitteen käsittelyn yhteydessä esitin, että Euroopan unionissa energiatodistukset vanhojen omakotitalojen osalta tulisivat vapaaehtoisiksi. Tämä oli myös koko eduskunnan vaatimus. Nyt, kun direktiivin uudistaminen on käynnissä, hallituksen on vaikutettava tähän uudistustyöhön niin, että siitä poistuisi velvoitteet myös autotallien osalta.

– Uskon, että aika moni tavallinen kansalainen ihmettelee kuullessaan, että tämän jälkeen autotallitkin tulevat energiatodistuksen piiriin. Moni kokee tämän turhaksi kiusanteoksi. SDP haluaa jatkaa tässä asiassa tolkun linjalla ja edellyttää, että myös hallitus ottaa järjen käteen ja toimii samalla tavalla.