Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Sipilän hallitus viettää tänään yksivuotisynttäreitä. Ehkä ei ole kauheasti syytä juhlia, sillä sen verran kuoppainen on hallituksen taival ollut. Jaa kuva eteenpäin, jos olet samaa mieltä.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Puheenjohtaja Antti Rinne on tuomassa tervehdystään Demarinuorten liittokokoukselle Tampereella. "Tulee lämmin olo nähdä teitä täällä näin paljon. Olette ottamassa vastuuta suomalaisesta yhteiskunnasta. Ettekä pelkästään suomalaisesta vaan myös kansainvälisestä yhteiskunnasta." Hyvä Demarinuoret! Käynnissä on Suomen suurin poliittisten nuorisojärjestöjen tapaaminen.Sosialidemokraatit SDP

Demarinuoretshared image on Instagram

Demarinuorten puheenjohtaja, kansanedustaja Joona Räsänen piti juuri viimeisen puheensa järjestön puheenjohtajana. Demarinuoret on onnekas, että sillä on ollut Joonan kaltainen kippari neljä vuotta. Kiitos Joona, kaikesta. "Mahdollisuus saada johtaa Demarinuoria neljän vuoden ajan on ollut elämäni suurin kunnia. Jään ikuisesti tästä mahdollisuudesta kiitolliseksi jokaiselle, joka on matkan varrella tukenut ja auttanut minua tehtävän hoitamisessa. Puheenjohtajana olen saanut olla osa maailman parasta yhteisöä ja olen saanut edustaa jotain itseäni laajempaa ja tärkeämpää." Kuva: Olli Urpela #demarinuoret #kiitosdemarinuoret

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Olisinpa itsekin ollut 9. luokalla niin fiksu ja kypsä kuin tämän viikon eduskunnassa tet-harjoittelijana ollut Janette on. Lavian koulu saa olla ylpeä oppilastaan. Kiitos Janettelle harjoittelusta!kristiinasalonen

Energiatodistus autotalleihin? – Viitanen: ”Nyt järki käteen!”

Pia Viitanen

SDP:n kansanedustaja, entinen asuntoministeri Pia Viitanen on tyytymätön hallituksen uuteen linjaukseen energiatodistuslainsäädännössä. Hallituksen esityksen myötä energiatodistukset vaadittaisiin myös yli 50 neliömetrin autotallien ja varastojen kohdalla.

– Tässä ei ole mitään järkeä. Hallitus, joka on ilmoittanut tavoitteekseen purkaa turhia normeja ja byrokratiaa, sekä karsia kustannuksia, toimii täysin päin vastoin ja tekee päätöksiä, jotka lisäävät kaikkia näitä. Nyt järki käteen, arvon hallitus!

Viitanen ihmettelee erityisesti sitä, miksi hallitus ei halua vaikuttaa meneillään olevaan direktiivin uudistustyöhön, jotta tällainen lainsäädäntö voidaan välttää.

– Viime kaudella valittiin päinvastainen suunta. Silloin kansalaisaloitteen käsittelyn yhteydessä esitin, että Euroopan unionissa energiatodistukset vanhojen omakotitalojen osalta tulisivat vapaaehtoisiksi. Tämä oli myös koko eduskunnan vaatimus. Nyt, kun direktiivin uudistaminen on käynnissä, hallituksen on vaikutettava tähän uudistustyöhön niin, että siitä poistuisi velvoitteet myös autotallien osalta.

– Uskon, että aika moni tavallinen kansalainen ihmettelee kuullessaan, että tämän jälkeen autotallitkin tulevat energiatodistuksen piiriin. Moni kokee tämän turhaksi kiusanteoksi. SDP haluaa jatkaa tässä asiassa tolkun linjalla ja edellyttää, että myös hallitus ottaa järjen käteen ja toimii samalla tavalla.