Nasima Razmyarshared tweet on Twitter

Juuri silloin kun maailmassa tarvittaisiin avoimuutta ja yhteistyötä, yksi maailman mahtien päämiehistä päättää käpertyä sisäänpäin. 😞

Tytti Tuppurainenshared image on Instagram

Pehmustetussa huoneessa taloustieteilijän kanssa. Mika Maliranta haastatteli työmarkkinoista, ay-liikkeestä, hyvinvointivaltiosta ja talouspolitiikasta. Etlan podcast tulee perjantaina 27.1. ulos. Oli erittäin inspiroiva keskustelu 👍tyttitup

Ilkka Kantolashared tweet on Twitter

Homma meni vikaan siinä kun valtion infraa ei laitettu osaksi valtion tasetta. Puhutaan korjausvelasta kun poistot on jätetty tekemättä.

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP tyrmää Bernerin malli. "Tämä on ideologista pakkoyhtiöittämistä, jolla halutaan muuttaa suomalaisen yhteiskunnan rakenteita, alasajaa julkista sektoria" - SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Nuorten kotkien uusi puheenjohtaja, kansanedustaja Nasima Razmyar toivoo puheenjohtajuutensa vaikuttavan positiivisesti siten, että myös pakolais- ja maahanmuuttajaperheet löytäisivät tiensä Nuorten kotkien toimintaan.Sosialidemokraatit SDP

sirpa paateroshared tweet on Twitter

Ekat kouluvierailut ja loistavia kysymyksiä: tuleeko pettymys kun häviää äänestyksessä, miksi eläminen maksaa, suosittelenko työtä muille ym

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

– Yhtiön perustaminen ja sitä kautta liikenteen avaaminen markkinoille ei ole mikään taikatemppu, millä loihditaan liikenteeseen lisää rahaa. On käsittämätöntä uskotella, että samalla kun väyliin laitettaisiin lisää rahaa, kenenkään maksut eivät siitä huolimatta kasvaisi. Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta.Sosialidemokraatit SDP

Energiatodistus autotalleihin? – Viitanen: ”Nyt järki käteen!”

Pia Viitanen

SDP:n kansanedustaja, entinen asuntoministeri Pia Viitanen on tyytymätön hallituksen uuteen linjaukseen energiatodistuslainsäädännössä. Hallituksen esityksen myötä energiatodistukset vaadittaisiin myös yli 50 neliömetrin autotallien ja varastojen kohdalla.

– Tässä ei ole mitään järkeä. Hallitus, joka on ilmoittanut tavoitteekseen purkaa turhia normeja ja byrokratiaa, sekä karsia kustannuksia, toimii täysin päin vastoin ja tekee päätöksiä, jotka lisäävät kaikkia näitä. Nyt järki käteen, arvon hallitus!

Viitanen ihmettelee erityisesti sitä, miksi hallitus ei halua vaikuttaa meneillään olevaan direktiivin uudistustyöhön, jotta tällainen lainsäädäntö voidaan välttää.

– Viime kaudella valittiin päinvastainen suunta. Silloin kansalaisaloitteen käsittelyn yhteydessä esitin, että Euroopan unionissa energiatodistukset vanhojen omakotitalojen osalta tulisivat vapaaehtoisiksi. Tämä oli myös koko eduskunnan vaatimus. Nyt, kun direktiivin uudistaminen on käynnissä, hallituksen on vaikutettava tähän uudistustyöhön niin, että siitä poistuisi velvoitteet myös autotallien osalta.

– Uskon, että aika moni tavallinen kansalainen ihmettelee kuullessaan, että tämän jälkeen autotallitkin tulevat energiatodistuksen piiriin. Moni kokee tämän turhaksi kiusanteoksi. SDP haluaa jatkaa tässä asiassa tolkun linjalla ja edellyttää, että myös hallitus ottaa järjen käteen ja toimii samalla tavalla.