Ajankohtaista

Sipilän hallituksen tekemät leikkaukset ovat osuneet kipeästi perheisiin, lapsiin, nuoriin, opiskelijoihin, työttömiin, eläkeläisiin ja perusturvan varassa oleviin. Leikkausten jättämiä jälkiä ole korjattu millään tavalla. Krista Kiuru muistutti tänään eduskunnassa alkaneessa ensi vuoden budjetin käsittelyssä, että vetoomuksista ja lupauksista huolimatta oikeudenmukaisuutta ei ole palautettu, vaikka Suomi saa maailmantaloudesta vetoapua ja maamme talous kasvaa vihdoin. Politiikassa voi valita myös toisin. Me demarit olemme esitelleet oikeudenmukaisen linjan valtiontalouden hoitoon vaihtoehtobudjetissamme. Lähdemme siitä, että meillä ei ole varaa olla pitämättä kaikkia mukana. Kyse on luottamuksesta. Vaihtoehdossamme kaventaisimme tuloeroja ja kääntäisimme eriarvoistavan politiikan suunnan – ja silti ottaisimme velkaa vähemmän kuin hallitus. SDP:n mielestä kasvun tulee kuulua kaikille. Krista Kiurun puheen löydät kokonaisuudessaan täältä: https://sdp.fi/fi/blog/kasvu-kuuluu-kaikille-ryhmapuhe-vuoden-2018-talousarviokeskustelussa/Sosialidemokraatit SDP

Kun ihminen ihminen on, hän ei potkuja ota huvikseen, eikä toista ihmistä orjuuta, eikä alistu orjuuteen. Hallitus alisti työttömät. -33e/kk

Lataa lisää

lauri ihalainen

Alta löydät kaikkien kansanedustajiemme yhteystiedot. Nimeä klikkaamalla löydät lisätietoja sekä kyseisen kansanedustajan avustajan yhteystiedot

Valitse piiri
Valitse valiokunta

SDP – Suomen Sosialidemokraattinen puolue

Siltasaarenkatu 18-20 C 6 krs. (sisäänkäynti C-rapun kautta)

Vaihde: (09) 478 988 (klo 9-11 ja 11:30-15)

Sähköpostit: etunimi.sukunimi(at)sdp.fi

Fax (09) 712 752

Toimistoaika ma-to 8.30-16, pe 8.30-15 (kesäaika 8.30-15)

Jäsenpalvelu

(09) 4789 8225 tai