Ajankohtaista

Sydän suree Turkua. Pidetään silti maltti mielessä ja järki päässä. Väkivalta ei ole ratkaisu koskaan eikä mihinkään.

Laskin Turussa kynttilän eilisen, koko kansakuntaa vavahduttaneen surmatyön uhrien muistolle. Kynttilässä palaa ihmisyyden ja toivon liekki. Pala kurkussa ja mieli maassa, mutta sydän täynnä tahtoa rakentaa turvallisempaa maailmaa. Lämmin osanottoni uhrien läheisille. - Jag tände i Åbo ett ljus för att hedra minnet av dem som blev offer för gårdagens grymma dåd. Ljusets låga brinner för mänskligheten och för hoppet. Klump i halsen och nedstämd, men hjärtat full av vilja att jobba för en tryggare värld. Mitt djupaste deltagande till alla som sörjer. #turku #åbomaaritfeldtranta

Osanottomme kaikille teille, joita Turun puukotusisku on koskettanut. Kiitos teille rohkeille, jotka autoitte oman henkenne uhalla kanssaihmisiänne, yrititte estää puukottajan etenemistä ja varoititte muita. Kiitos poliisille nopeasta ja hyvästä toiminnasta. Tällainen väkivalta elää vihasta, pelosta, ennakkoluuloista ja vastakkainasettelusta. Vastavoima sille on toisistamme huolen pitäminen ja rakkaus. Yhdessä emme ole voimattomia.demarinuoret

"Esitin presidentille, että puolueiden puheenjohtajien ja tasavallan presidentin välillä käydään laajamittainen ja faktoihin pohjautuva keskustelu tapahtuneeseen ja sisäisen turvallisuuden vahvistamiseen liittyen. Presidentti Niinistö kannatti esitystäni." – Antti RinneSosialidemokraatit SDP

Paljon on vielä epäselvää. Sen kuitenkin tiedän, että Turku ja turkulaiset ovat meidän kaikkien mielessä. Osanottoni uhreille ja läheisille.

Turun tapahtumat järkyttävät. Annetaan poliisille työrauha ja pidetään huolta toisistamme. Kaikenlaisten huhujen levittäminen vastuutonta.

Lataa lisää

lauri ihalainen

Alta löydät kaikkien kansanedustajiemme yhteystiedot. Nimeä klikkaamalla löydät lisätietoja sekä kyseisen kansanedustajan avustajan yhteystiedot

Valitse piiri